فرهنگ و هنر

از سرگیری طرح “کانون مدرسه” در کشور

سلام آنلاین/ همدان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تداوم طرح کانون مدرسه به عنوان یک طرح ملی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این طرح پیوندی بین مراکز و مدارس کشور است و راه های بسیار زیادی وجود دارد. توجه امسال.

فرهاد فلاح روز سه شنبه 24 فروردین ماه در مراسم افتتاح مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: کانون، پایتخت ملی و بین المللی تنها الگوی دنیاست. حدود 60 سال است که با مسائل کودکان و نوجوانان کار کرده است. معایب عمیقی دارد.

وی با اشاره به اینکه نمونه ای از مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دنیا وجود ندارد، افزود: در برخی از کشورهای دنیا در سال های اخیر تیم ها در این زمینه کوتاه مدت بوده اند.

فلاح ادامه داد: در زمینه تولید کتاب کانون حدود 3000 اثر خوب برای کودکان و نوجوانان دارد که این تعداد اثر کار ساده ای نیست و سرمایه هنگفتی برای مجموعه محسوب می شود همچنین 200 اثر از این تعداد دارای به زبان های مختلف ترجمه و منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه فیلم و انیمیشن بیش از 300 اثر کانون سابقه درخشانی دارند، تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه نجوم نیز در منطقه ما فعالیت زیادی دارد، یکی از معدود کشورهایی که نجوم در زمینه کودکان دارد. و ما از نوجوانی شروع کردیم.

فلاح با اشاره به اینکه این مرکز در حوزه ادبیات و فرهنگ سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده و به نتیجه رسیده است، ورود به علم جدید را یکی از دلایل این مرکز دانست و در حال حاضر در زمینه رباتیک و هوا فعال است. و فضا.

معاون امور فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تا پایان فروردین ماه ارتباط مستقیم از مرکز با فضانوردان چینی در فضا برقرار می شود که نشانه آسمانی جدید برای تشویق کودکان است.

وی افزود: در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاری جدی دشمن در حوزه کودک و نوجوان دیده شده است و این نشان می‌دهد که باید به این بخش که فراتر از آموزش رسمی است توجه ویژه داشته باشیم.

فلاح ادامه داد: در تلاش هستیم تا در فناوری امروز تحول ایجاد کنیم و فضای زمانی کودکان و نوجوانان را از فضای مجازی طراحی و تکمیل کنیم.

وی گفت: باید سهم کانون را در استفاده از فناوری روز و فضای مجازی و رسانه ارتقا دهیم و این رسالت خطیر کانون در سال جاری است و باید محیط زندگی سالم را برای کودکان ایجاد کنیم. و همه نوجوانان. . ابعاد و الزامات.

فلاح افزود: تا کنون مخاطبان کانون کودکان و نوجوانان هستند و اکنون انگیزه قوی دارد تا علاوه بر حفظ مخاطب کودک و نوجوان، خانواده ها را نیز به فعالیت های خود بیافزاید.

وی با اشاره به اینکه کانون باید با خدمات و برنامه ها به دست کودکان و نوجوانان برسد، گفت: اکنون وقت ایستادن نیست تا کودکان و خانواده ها به سراغ ما بیایند، بلکه باید حرکت کنیم تا به کودکان و نوجوانان برسیم.

فلاح با اعلام اینکه در سال جاری طرح مرکز مدرسه به عنوان طرح ملی ادامه خواهد داشت، تایید می کند: این طرح رابط مرکز و مدارس کشور است و امسال مورد توجه جدی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه درهای مرکز باید باز باشد و استفاده از ظرفیت انسانی در مرکز فعال شود، تصریح کرد: به عنوان مثال تفاهم نامه ای بین مرکز و بنیاد کرامت رضوی منعقد شد.

فلاح با اشاره به اینکه کانون بسیار متعهد به مشارکت جوانان در جامعه است، گفت: کودکان را در حلقه جوانان به هم پیوند دهید و زمینه فعالیت های اجتماعی را به آنها بدهید.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای کتابخانه ای به وسعت حدود 40 هکتار است و بیش از 300 اسباب بازی و وسایل سرگرمی در این مرکز تولید می شود و علاوه بر آن کانون باید تلاش کند تا از تبدیل شدن به یک بنگاه واحد دور شود. در راستای استقرار اقتدار در حوزه کودکان ..

فلاح با اشاره به اینکه همدان از ظرفیت فرهنگی بسیار خوبی برخوردار است و نسبت کتابخانه های سیار در استان یکی از بالاترین ها در کشور است، افزود: امروز استان باید رکن اصلی فعالیت های کشور باشد، باید در این زمینه تلاش کنیم. در حوزه هویت و طبیعت در حوزه کودک.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا