اجتماعی

از خسارت وسیع آتش‌سوزی‌ها تا عدم همکاری پارس جنوبی

سلام آنلاین / بوشهر مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت منابع آب در بوهت گفت: “ما همکاری خوبی در ایجاد فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی از مجموعه فازهای جنوبی ندیده ایم.”

غلامرضا منتظری ظهر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی با یادآوری هفته منابع طبیعی و مدیریت شیب گفت: “ظرفیت هایی مانند استفاده غیر عادی از آب و مناطقی که می توان محصولات چوبی را تولید کرد نادیده گرفته می شوند.

وی با اشاره به کنترل نژادی ، بر تولید گیاهان دارویی تأکید کرد و افزود: آب و هوای بوهور این است که گاهی اوقات خشکسالی مداوم داریم و محصولات زراعی اقتصادی نیست ، بنابراین نظر ما استفاده از ظرفیت است. از سنجاب برای رشد گیاهان دارویی. و منجر به کسب درآمد شود.

این مقام مسئول در تشریح نحوه اجرای مناطق مختلف منابع طبیعی و مدیریت شیب گفت: ساختار سدها ، ملات ها و آب های زیرزمینی توسط معاون مدیریت منابع آب که تا سال 1999 دارای 833 طرح بود ائتلاف با حوضه آبریز سالانه 128 میلیون متر مکعب ، مساحت 233 هزار هکتار و 319 هکتار ، طرح کاداستر استان را اجرا کرده است ، زیرمجموعه حفاظت از منابع طبیعی به میزان 2.15 میلیون و 360 هکتار تا سال 1999 لازم به ذکر است که طرح توسعه و احیای جنگل برای مراتع کوهستانی تا 99 منطقه در 584،495 هکتار اجرا شده است

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت زیستگاه گفت: پارک باید تأمین و به بخش خصوصی منتقل شود و ماده 3 قانون حمایت به ما امکان می دهد مدیریت پارک جنگلی را به بخش خصوصی انتقال دهیم. در بوته ، ما در مجموع هشت پارک جنگلی داریم که یکی از آنها به Delim تحویل داده شده است و طبق فراخوان منتشر شده ، افراد و سرمایه گذاران می توانند با برنامه های خود – مطابق با چارچوب ، به منابع طبیعی مراجعه کنند.

منتظری با اشاره به تعداد زیادی آتش سوزی در ارم و بوشکان و خسارات وارده گفت: اکنون دو سال است که به دلیل پوشش گیاهی انبوه ، شرایط مساعد آتش سوزی بارندگی عادی داریم و آتش سوزی داریم. 64 مکان در منطقه ملی استان بوچئون ، با مساحت 3400 هکتار. این حوادث ناشی از عوامل انسانی است و برخی از آنها ناشی از عوامل طبیعی مانند صاعقه است. به ندرت پیش می آید که 1500 هکتار از زمین توسط صاعقه تخریب شود ، اما آماده شدن برای سال جدید یک تجربه است.

وی در پاسخ به اینکه عوامل اصلی خسارت و آسیب جدی به منابع طبیعی چیست ، توضیح داد: “برخی از دلایل و عوامل فراتر از مجموعه ما است و ستاد بحران و هماهنگی بین این اداره و اداره کل استان است. البته راه بروید ، در سطح استان ها هماهنگی خوبی در مورد حضور جوامع محلی ، روستاییان ، شهرها ، شوراهای اسلامی ، اتاق ها و تعاونی ها وجود دارد ، اما خوب نیست زیرا امکانات محدود است و عبور از اکثر مناطق دشوار است و تجهیزات و وسایل نقلیه دشوار است به حرکت

این مقام مسئول با اشاره به مسائل مالی و محدودیت های تجهیزات و امکانات گفت: “نظارت بر تهیه تجهیزات لازم به ویژه تجهیزات شخصی مانند راکت ، کوله پشتی و غیره انجام شد.”

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب در استان برهی استان اظهار داشت که در زمینه توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی تاکنون همکاری خوبی از مجموعه فازای جنوبی ندیده ایم.

به گزارش سلام آنلاین ، در خارج از این جلسه ، مراسم کاشت درخت و آبیاری با حضور شهردار بوته و جمعی از مسئولان و همچنین اجرای گروه های ورزش های رزمی برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا