بین الملل

“ازدواج مقابل آزادی”؛ شگرد زنان داعشی برای فرار از اردوگاه الهول

صدها زن خارجی مرتبط با داعش در اردوگاه الحول در استان شرقی سوریه بازداشت شده اند و با مردانی که از طریق اینترنت ملاقات می کردند ازدواج می کنند ، زیرا صدها نفر از آنها برای رشوه گریخته اند.

بر اساس مطالعه سلام آنلاین توسط گاردین در مورد 50 زن در داخل و خارج از اردوگاه ، به نقل از منابع رسمی حاکم بر این اردوگاه و همچنین اعضای سابق داعش از اروپای غربی ، شبکه انتقال پول را اطلاع دادند. و جنگجویان خارجی در ادلب سوریه ، با یک دلار 500000 عملیات قاچاق انسان به اردوگاهها ارسال شده است.

بر اساس این گزارش ، این یک خطر بزرگ امنیتی در سوریه و همچنین دولت است که از پذیرش این شهروندان داعش امتناع می ورزد ، اما به گفته مصاحبه شوندگان ، ازدواج راهی آسان برای فرار از بازداشتگاه است و در حال رشد است.

یک زن روس ساکن این اردوگاه گفت: “هر روز از مردی پیامی می گیرم که از من می پرسد آیا به دنبال شوهر هستم.” همه کسانی که در اطراف من هستند ازدواج کرده اند و حتی اگر برخی از آنها با ایسیل موافق باشند ، آنها آن را رد می کنند و متوسط ​​نشان می دهند.

نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا حدود 60،000 زن و کودک را در فرودگاه الحول در جنوب شرقی الحسکه در شمال شرقی سوریه بازداشت می کنند.

به گزارش گاردین ، ​​زندانیان زن از حامیان داعش در سراسر جهان می خواهند که حتی با فاصله از طریق اینترنت با یکی از آنها ازدواج کنند. از طرف دیگر ، ازدواج به عنوان راهی برای بهبود رفاه اجتماعی و کمک به نیازمندان تلقی می شود.

بیشتر کسانی که در اردوگاه ها با زنان داعش ازدواج می کنند از کشورهای اسلامی هستند که در اروپای غربی زندگی می کنند و در مناطق مرفه زندگی می کنند.

برای زنان این اردوگاه همچنین روشی برای تأمین معاش است که آنها را وادار می کند تا با شرایط اردوگاه کنار بیایند زیرا آنها از این بودجه برای تأمین نیازهای روزانه خود مانند غذا ، دارو ، لباس کودکان و پرداخت های تلفنی استفاده می کنند.

یکی از اعضای گروه فیس بوک طرفدار داعش به زبان عربی نوشت: “آیا می توانم در الحول همسری پیدا کنم که معتقد باشد می تواند به طور رایگان از شر او خلاص شود؟”

هیچ آمار رسمی از زنانی که می توانند از این طریق اردوگاه را ترک کنند وجود ندارد ، اما دو سال پیش ، وقتی خانواده IIS برای اولین بار وارد اردوگاه شدند ، برای یافتن چادرها و مایحتاج زندگی شتافتند ، اما اکنون تعدادی خارجی وجود دارد. اردوگاه و بقیه فرار کردند. برخی چادرهای خود را خالی گذاشتند.

مقدمات عروسی از طریق تلفن انجام می شود و معمولاً عروس به مهمانی گفتگو احتیاج ندارد ، فقط وکیلی است که چند جمله و آیه را می خواند و سپس مرد سرپرست جدید کودک محسوب می شود. تلفن به عنوان جهیزیه.

برخی از همسران واقعی بازداشت شدگان هنوز زنده هستند و در زندانهای کرد سوریه زندانی هستند ، اما زنان می گویند در ازدواج آزاد هستند زیرا نمی توانند مطمئن باشند همسرانشان هنوز به اسلام پایبند هستند و برخی از زنان بیش از یک بار آماده ازدواج هستند اگر همسر جدید آنها به تعهدات خود عمل نكند.

“شوهر سابق من قول داد كه به من كمك كند ، اما بعد او گفت كه در كار مشكلي دارد و شايد از اينكه پول بفرستد ترسيده است ، به همين دليل رابطه ام را با او پايان دادم و با شخص ديگري بصورت آنلاين آشنا شدم. من الان باهاش ​​ازدواج کردم “من فکر می کنم او جوان است بنابراین مطمئن نیستم که او می تواند از من و فرزندانم حمایت کند.

سخت ترین قسمت این ازدواج ها رابطه واقعی است نه رابطه مجازی. هزینه خروج از اردوگاه 15000 دلار است که بسته به ملیت ، تعداد فرزندان و نحوه فرار فرد بازداشت شده متفاوت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا