اجتماعی

ارسال ۱۵۲ پیامک مردمی به «سامانه معبر»/ موضوع بیشتر پیامک‌ها؛ خرابی معابر و مشکلات تردد معلولان

مدیر دبیرخانه نظارت و هماهنگی کشور با اعلام اینکه در 9 ماهه امسال 152 پیام از طریق سامانه سریع السیر در خصوص موضوعات میانجی گری دریافت کرده است، گفت: امسال 84 پیام مربوط به آسیب جاده ای در شهرستان بوده است. و جاده ها و مشکلات افراد دارای معلولیت در معابر شهری.

غلامرضا رضایی فر در گفت وگو با سلام آنلاین. بر اساس ماده 3 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که تشکیل ستاد هماهنگی و نظارت بر مناسب سازی کشور را برای نظارت و تسهیل در هماهنگی و کنترل اجرای ماده 2 این قانون می داند. ارتباط دو طرفه افراد دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان و سایر افراد دارای معلولیت با سازمان های بهزیستی و رفع مشکلات و معضلات در زمینه دسترسی به معابر و اماکن عمومی برای تسهیل تردد این افراد دبیرخانه هماهنگی و نظارت کشور. سازگاری سیستم حمل و نقل را فعال کرده است.

او گفت که سامانه معابر به شماره 3000012322 برای دریافت گزارشات مربوط به مسائل هماهنگی و دسترسی جامعه طراحی شده است. سپس این پیام ها در دبیرخانه دریافت می شود و حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از دریافت گزارش برای پیگیری به واحد استانی یا ستاد مربوطه ارسال می شود.

به گفته رضایی فر، تا 20 روز آینده وضعیت موضوع از طریق پیامک به خبرنگاران اعلام می شود.

به گفته وی، طی 9 ماهه امسال 152 پیام از طریق سامانه معبر در خصوص مسائل سفارشی سازی دریافت شده است که بیشتر پیام ها مربوط به شهرستان بوده است. به این معنا که 84 مورد پیامک مربوط به تقاطع معابر و بزرگراه های شهری و مشکل افراد دارای معلولیت در تردد در معابر شهری، 50 مورد مربوط به بهزیستی و مابقی مربوط به سایر سازمان ها است.

رئیس دبیرخانه هماهنگی و نظارت کشور گفت: به آن دسته از گزارش‌هایی که می‌توان با اصلاحات جزئی رسیدگی کرد، رسیدگی می‌شود و گزارش اصلاح‌شده را به اطلاع عموم می‌رسانیم، اما برخی گزارش‌ها مانند مسائل جاده‌ای اصل هستند. ابتدا به شهرداری گزارش شد و به دلیل زمان بر بودن در دستور کار قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به جلسات کمیته نظارت و هماهنگی کشور، آیا گزارش شهروندان در دستور کار این جلسات قرار می گیرد، تصریح کرد: طبق قانون جلسات کمیته نظارت بر مناسب سازی کشور باید به صورت فصلی برگزار شود. ، و یکی از موضوعات جلسه ایجاد دستور کار است که در آن هر موضوع با توجه به موضوعات روز و اولویت های آن در دستور کار قرار گیرد. در حال حاضر بحث در وب سایت های الکترونیکی افراد دارای معلولیت و اجرای ماده 7 مفاد اجرای ماده 3 این قانون در حال بررسی است زیرا هنوز بسیاری از نهادها آن را اجرا نکرده اند، البته این قانون سال هاست که اجرا می شود. . به هر حال.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا