اجتماعی

ارتقاء مستمر دانش قضات با توجه به شرایط روز باید مورد توجه قرار گیرد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: ارتقای مستمر دانش قضایی قضات باید متناسب با مقتضیات و شرایط روز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سلام آنلاین، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه قدردانی از عالی ترین قضات در مراسم برگزیدگان دادگاه استان تهران ضمن گرامیداشت این هفته اظهار کرد. دیوان و گرامیداشت دهه ولایت و امامت از سوی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران از فراهم آوردن زمینه لازم برای برگزاری جشن و شناسایی کارشناسان برتر حقوقی تشکر و قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تقدیر از حضور فعال و مهم قضات در انتخابات عالی گفت: قطعا همانطور که بارها اشاره شده نتیجه دادگاه انتخابات است و تصمیم قاضی است. در دو کلمه «فقط یک حکم» خلاصه می شود; بنابراین، برای قوه قضائیه، قضاوت منصفانه و عادلانه صادره از سوی قضات و در نتیجه قوه قضاییه بدون قضاوت بی ارزش است.

وی بیان و معنای عدالت را ارزشی مهم و پسندیده در جامعه برای رای دادن دانست و گفت: یکی از شاخص های ارزیابی انصاف و تعارض اجتماعی، انتخابات و قضاوت است. از سوی قاضی صادر می‌شود و در صورت کارشناسی، عدالت و انصاف موجب رضایت و اعتماد جامعه می‌شود و مردم را به این امر وا می‌دارد که قوه قضائیه را در تعبیر مقام معظم رهبری «محل عدالت» بشناسند.

مأموریت دادگاه رفع دعوای موکل با صدور رأی عادلانه است.

القاصی رسالت دادگاه ها در جامعه اسلامی را رسیدگی به خواسته های موکل با صدور رای عادلانه عنوان کرد و در عین حال تمامی توانمندی های پیش بینی شده در قوه قضاییه را برای تحقق این امر مد نظر قرار داد.

«اگر لازم باشد بین کارکرد، ظرفیت و کیفیت تصمیمات دادگاه تمایز قائل شد، از جمله شاخص‌های کلیدی ارزیابی، انتخابات و احکام صادره از سوی قضات است. مهارت و وابستگی. بر اساس اصول و مبانی قانون، عدالت و امنیت در جامعه اعمال خواهد شد و از نظم اجتماعی تبعیت خواهد کرد.

بدون تصمیم عادلانه، امنیت و نظم در جامعه قابل اجرا نیست.

وی با تاکید بر این پیشنهاد که امنیت و نظم بدون تصمیم عادلانه در جامعه اجرا نمی شود، گفت: زمانی که تصمیمات قضات و انتخابات و تصمیم گیری بر اساس قانون باشد، جامعه آرام و طعم عدالت را خواهد چشید. اصول و قواعد اساسی، تاکتیکی و حقوقی که قوه قضائیه را به عنوان نهادی امیدوار، کارآمد و مؤثر در اذهان جامعه جلوه می دهد.

القاصی با اشاره به اینکه همه ارکان و سازمان های قوه قضائیه به دنبال نتیجه دادگاه ها به برگزاری انتخابات و انتخابات عادلانه و عادلانه هستند، گفت: خوشبختانه امروز و در مرحله تغییر و برتری قوه قضاییه است. ، و به طور خاص. دستگاه قضایی تهران دارای قضات و دانش پژوهان با تخصص، تجربه، تحصیل و دانش پژوهی در گرایش های مختلف حقوقی است و این ظرفیت می تواند زمینه لازم برای تصمیم گیری عادلانه را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این زمینه اظهار داشت: بررسی عملکرد قضات دادگستری استان تهران در زمینه ها و گرایش های مختلف نشان می دهد که این مشاغل و مشاغل به منظور تسخیر تجربه همکاران دادگاه با مقایسه با شباهت هاست. کاری که فقط یک نظریه است، بله، بسیار مفید است.

قضاوت و قضاوت شناسنامه و هویت علمی و رفتار قاضی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بازخوانی احکام و احکام صادره از سوی قضات پرداخت و اذعان داشت: احکام و احکام واقعاً دارای ابعاد علمی، نگرش و شخصیت قضات بوده و قاضی از منظر اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفته است. با استفاده از رای صادر شده در جملا.

القاصی افزود: تصمیم دادگاه نیز اعتبار و آبروی قضات تلقی می شود و ایجاد مانع برای اصلاح مجرمان و آموزش آنها بسیار مهم است. بنابراین بر این اساس باید زمینه به گونه ای فراهم شود که کیفیت آرای صادره در قوه قضائیه روز به روز ارتقا یابد.

ارتقای بعدی دانش قضایی قضات مطابق با مقتضیات و شرایط روز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به تاکیدات و توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار روز گذشته با مقامات قضایی مبنی بر لزوم ارتقای دانش قضایی و به گفته وی، گفت: قوه قضائیه قوه بزرگی است و بر این اساس ارتقای مستمر دانش قوه قضائیه مطابق با مقتضیات و شرایط آن دوره باید در صدور رأی مورد توجه قرار گیرد. داشتن دلیل موجه، قوی و دارای مبنای علمی و حقوقی، تصمیماتی که از عناصر دانش ناشی می شود

وی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم انتشار آراء عالی با پشتوانه علمی بر مبنای حقوق و فقه تاکید کرد تا این نظرات و تصمیمات مورد بررسی و نقد جامعه حقوقی قرار گیرد.

تبیین روند عالی انتخابات در دادگستری کل استان تهران

سید رضا سجادی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران نیز در این نشست به تشریح روند انتخاب جشنواره عالی انتخابات پرداخت و گفت: این جشنواره عموماً در سه معاونت حقوق جزا و دادسرا برگزار می شود. . دفتر و پس از انتخابات فرآیند ارزیابی توسط قضات مجرب دیوان عالی کشور و قضات ماهر و آگاه در دادگستری استان تهران انجام می شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: 209 رای جمع آوری و 98 رای داوران توسط داوران داوری شد و در نهایت 11 داور برگزیده انتخاب شدند.

در بخش پایانی این دیدار از برگزیدگان مراسم انتخاب برتر توسط رئیس قاضی استان تهران با اهدای لوح تجلیل شد.

از نفرات برتر مراسم ایده های برتر دادگاه های کل استان تهران می توان به مجید کاویانی، مشاور دادگاه کیفری یکم علی عزیزی، رئیس شعبه کیفری حکم شهید فهمیده به ریاست داوود محمودی اشاره کرد. از شعبه کیفری دادگاه شهریار، سید مهرزاد موسوی، مشاور دادگستری شهریار، ابراهیم وثیقی اسدی از دادسرای شهید فهمیده، حمید محمدی، بازپرس دادسرای ناحیه ۲۷، قاضی مهدیه‌دا. دادگستری قدس محمدجواد شفیعی بازپرس دادسرای ناحیه 27، هانی حاجیان رئیس حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی، آرش امیری رئیس حقوقی مجتمع قضایی شهید مدرس و سید مهدی کاظمی معاون قاضی لشکر رودبار قصران.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا