علمی و پزشکی

ادامه ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به ایران

علی رغم اعلام قبلی معاون وزیر گردشگری برای بازگشایی مرز گردشگران خارجی از اواسط ماه جولای ، یک نماینده وزارت امور خارجه گفت: “ویزای توریستی هنوز توسط وزارت گردشگری صادر نشده است. ستاد ملی کرونا به حالت تعلیق در می آید. . ”

به گزارش سلام آنلاین ، معاون وزیر گردشگری ولی تیموری در ماه ژوئن اعلام کرد که پس از توافق اولیه ، صدور ویزای گردشگری ایران از اواسط تیر آغاز می شود. صدور ویزا از آوریل 2016 همزمان با شیوع ویروس کرونا متوقف شده است. با این حال ، ستاد کرونا فقط اجازه سفرهای پزشکی ، تجاری و تحصیلی به ایران را داد. طبق گزارش وزارت میراث ، فرهنگ ، جهانگردی و صنایع دستی ، در سه ماه نخست سال جاری ، 27000 خارجی به دلایل پزشکی به ایران سفر کرده اند.

آمار گمرک همچنین نشان می دهد که در سال گذشته ، با وجود محدودیت های ویزا ، 4343163 مسافر وارد کشور شده اند که از این تعداد 3 میلیون و 304 هزار و 466 ایرانی هستند.فقط 512 هزار و 699 خارجی. دلایل سفر این خارجی ها به طور جداگانه مشخص نشده است.

به گفته مقامات گردشگری ، تصویب اولیه ستاد ملی کرونا برای تمدید صدور ویزای گردشگری ایران در زمستان سال 1999 صادر شد ، اما هر بار به دلیل اصطلاحاً آغاز یک قله جدید یا مسیر تاج در کشور. . صدور و اجرای آن به تأخیر افتاده است. وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی ، طبق آخرین مذاکرات با کمیته ستاد ، امیدوار است که از تابستان 1400 و حتی در جلسات با استانداران استانی که پیشنهاد معرفی ایران را دارند ، مرز را برای گردشگران خارجی باز کند. جهت بازرسی گردشگری و کنترل دقیق پروتکل بهداشتی مرکز گردشگری ، اما ستاد ملی کرونا هنوز تصمیمی درباره صدور ویزای توریستی صادر نکرده است. با این حال ، مرز باز است و پروازهای بین المللی به بیش از 20 کشور وجود دارد.

علیرضا سالاریان – نماینده ارشد وزارت امور خارجه در اصفهان در یک کنفرانس قبلی در مورد صد سال گردشگری ایران ، وی اظهار داشت که ویزاهای گردشگری ایران در حال حاضر مطابق با دستورالعمل های ستاد ملی کرونا محدود شده است.

وی تأکید کرد که وزارت امور خارجه در مورد صدور ویزا تصمیمی مستقیم نگرفت و اکنون ویزاها به دلیل مقررات ستاد ملی کرونا محدود شده اند و هر زمان دستوری برای هر کشوری صادر شود ، اجرا می شوند.

صالح با اشاره به دسته ویزای ایران ، که شامل جهانگردی ، پزشکی ، تجارت ، تحصیل یا دانشجویان ، اقوام و خانواده است ، افزود: “در حال حاضر فقط ویزاهای تجاری و پزشکی براساس دستورالعمل های ستاد ملی برای خارجی ها صادر می شود.” پس از بررسی بیشتر تعداد ویزاهای دانشجویی کم است و پرونده ای نیز صادر شده است. در واقع ، در حال حاضر هیچ قانون کلی برای صدور ویزای توریستی بدون مجوز وجود ندارد و سایر ویزا ها پس از بررسی بیشتر به صورت موردی صادر می شوند.

فرشید کریمی ، کارشناس و فعال گردشگری مدیر وب سایت کارگاه همچنین به سختگیری در صدور ویزای پزشکی و محدودیت های بعدی در صدور گواهینامه اسناد اشاره کرد.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا روند صدور ویزای پزشکی کوتاه می شود؟ سالاریان ، نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: “وزارت امور خارجه در مورد این موضوع تصمیم مستقیمی نمی گیرد.” در واقع ، ما تصمیم گیرنده ابزارهای مربوطه هستیم. در مورد وضعیت ویروس کرونا ، اگر کسی برای معالجه به ایران برود ، باید انتقال ویروس مربوط به وی را در نظر بگیرد و چنین تصمیمی می گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا