اجتماعی

ادامه اعتراض‌ها به «ممنوعیت سفر به ایران»

رئیس اتحادیه تورگردانان ایران در ادامه با اعتراض به ممنوعیت سفر 15 روزه گفت: این مصوبه علاوه بر ممنوعیت سفر 12 کشوری به ایران، فقط ورود به ایران را ممنوع کرده است. مسافران.” آیا گردشگران فقط حامل های “Omicron” هستند؟

ابراهیم پورفرج در گفت وگو با سلام آنلاین، اظهار کرد: مشخص است که ممنوعیت سفر 15 روزه ایران به دلیل ناآگاهی گردشگری صادر شده است، عدم آگاهی منجر به اشتباه می شود و با نگرانی از گسترش بیشتر Omicron در ایران، همه ورودی ها باید رعایت شود. تعطیل است و نباید به همه خارجی ها اجازه سفر داده شود اما چنین تصمیمی نباید گرفته شود سفر به ایران فقط برای گردشگران ممنوع است آیا درآمد گردشگران در کشور از تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران و بیماران و دانشجویان کمتر است؟ آیا محدود و ممنوع نیست، نه فقط ناقلان ویروس، فقط گردشگران دلیلی برای انتقال ویروس به کشور هستند؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم گیری درباره گردشگری در جلسه ای بدون حضور و نظر وزیر میراث فرهنگی برگزار شد یا خیر؟ وی گفت: این دستورالعمل دو گروه را از سفر منع می کند. گردشگران و طبیعت. چرا مسافران طبیعت دیگر اجازه ندارند از مرزی به مرز دیگر سفر کنند و تمام وقت خود را در طبیعت و سواری بگذرانند؟خودرو شخصی !؟ اگر سفر خطرناک است، باید برای همه خطرناک باشد. عبارت این راهنما به وضوح نشان می دهد که تصمیمات بدون مشاوره تخصصی گرفته می شود و جای اعتراض و اصلاح وجود دارد.

این تورگردان با اشاره به تعلیق 20 ماهه ویزای توریستی ایران گفت: صدور این ویزا از تاریخ 5 آنلاین 1400 از سر گرفته شد و با آژانس های مسافرتی خارجی صحبت کرده و تعهد داده ایم و بر اساس این شرایط قانونی این است که در اواخر سال جاری مشخص شد که این شرکت ها تعطیل و ورود آنها به سختی انجام می شود.در ایران مصوبه ای صادر می شود که مرز برای گردشگران خارجی به مدت 15 روز بسته می شود پس از 15 روز ویزای توریستی صادر نمی شود. برنامه سفر به ایران در ایام کریسمس و سال نو چه باید کرد، چگونه مقررات جدید را به مسافران اطلاع دهیم و بلافاصله در زمان تعطیلی آژانس های خارجی چه پاسخ هایی به مسافر موعود بدهیم؟

وی افزود: مسافر به پرواز آمد اما او را سوار نکرد و اجازه ورود به پشت مرز را نداد. قرار است این فرمان از روز شنبه 25 ژانویه اجرایی شود، اما از 20 دسامبر اجرایی خواهد شد. تورگردانان پس از دو سال بیکاری به این مسافران از کجا خسارت پرداخت می کنند؟ آیا می تواند یک تصمیم فوری را اجرا کند؟ این راهنمایی دلایلی برای بی اعتمادی ایجاد می کند. سایر شرکت ها و گردشگران خارجی چگونه می توانند به ما اعتماد کنند؟ اگر بخش خصوصی به این کشور هم آسیب می زند. من به عنوان راهنمای تور، از طرف کشورم تعهد می دهم.

پورفرج همچنین از جست‌وجوی وزیر میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی برای اصلاح یا بازنگری این مصوبه خبر داد و گفت: حداقل می‌توانیم مانند سایر کشورها عمل کنیم، علاوه بر بازرسی واکسن‌ها و «آزمایش PCR، آزمایش مولکولی نیز گرفته شود». به محض اینکه دوباره وارد شد.” زمانی که مرز نباید بسته شود و ورود ممنوع نیست. این تصمیمات اشتباه و متفاوت از ناآگاهی است که می تواند منجر به آسیب و بی اعتمادی شود.

وزارت کشور در 29 آذرماه بر اساس مصوبه مرکز ملی کنترل فساد، سفر 12 کشور آفریقایی و اروپایی به ایران را به مدت 15 روز ممنوع اعلام کرد. همچنین این دستورالعمل برای ورود اتباع خارجی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از روز شنبه مورخ 4 دی ماه 1400 به مدت 15 روز فقط برای دارندگان مجوز اقامت معتبر جمهوری اسلامی اعم از تجار و بازرگانان می باشد. ویزای کاری واجد شرایط، ویزای پزشکی (گردشگری سلامت)، ویزای سرمایه گذاری و دارندگان صادر شده و برگشتی از پلیس مهاجرت و پاسپورت.

این راهنما به صورت خصوصی از تعلیق ویزای توریستی ایران به مدت 15 روز خبر می دهد. صدور ویزای توریستی ایران در اوایل سال 1399 با دستور ستاد ملی کرونا متوقف شد که در 5 آبان 1400 با دستور رئیس جمهور تمدید شد.

حرمت الله رفیعی، رئیس هیئت مدیره انجمن جهانگردی ایران نیز این مصوبه را “غیرحرفه ای” و “اشتباه” خواند و گفت: صدور و اجرای فوری این مصوبه باعث می شود برخی گردشگران پشت مرز بماند. وجود دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا