اقتصادی

احیای مشاغل خاموش در طرح اشتغال روستایی

اعطای وام به ساکنان روستایی تحت طرح اشتغال پایدار روستایی باعث افزایش اشتغال در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع دستی، اکوتوریسم و ​​گردشگری می شود و همچنین فرصت های شغلی برای جوانان جویای کار و احیای مشاغل غیرفعال فراهم می کند.

به گزارش سلام آنلاین، طرح کار روستایی پس از تصویب مجلس برای برداشت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای تدوین طرح های کاری در مناطق روستایی و عشایری اجرا شد و معادل ریالی آن از محل منابع داخلی بانک تعیین می شود. به حساب موسسه عامل. برای واریز.

بر این اساس، صندوق توسعه ملی مجاز است یک میلیارد و 500 میلیون ریال از منابع صندوق را در قالب وام در اختیار بانک کشاورزی، تعاون توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرین حذفی در بخش کشاورزی واریز کند. از این موارد می توان برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای واقع در مناطق مرزی و عشایری استفاده کرد.

امروزه توسعه بنگاه های کوچک و متوسط ​​در روستاها مهمترین راهبرد توسعه اقتصادی روستایی کشور است و یکی از الزامات اساسی راه اندازی کسب و کار به ویژه کسب و کارهای کوچک در روستاها، نقدینگی و تامین مالی است. در نتیجه موسسات مالی و بنیاد قرض الحسنه از طریق اعطای وام های خرد و کم بهره و تسهیلات، نقش موثری در توسعه مشاغل و کارآفرینی در مناطق فقیر و فقیر و روستایی ایفا می کنند.

به گفته کارشناسان، بنیاد کارآفرینی امید، یکی از توزیع کنندگان پیشرو اشتغال پایدار روستایی، نقش اساسی در راه اندازی و توسعه کسب و کارهای کوچک در روستاها و کاهش کاهش و جلوگیری از مهاجرت داشته است.بازگشت ناحیه به شهر و تقویت مشاغل کوچک. کسب و کارها در مناطق روستایی پروژه هایی مانند تامین مالی خرد محلی و روستایی – هر محصول را اجرا کرده اند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گزارشی آخرین جزئیات پرداخت های پایدار محیط کار روستایی را اعلام کرد.

به گفته نعمت الله رضایی، حدود 800 میلیارد تومان از محل کار پایدار روستایی از منابع قبلی و 800 میلیارد تومان از محل بازپرداخت هنوز وجود دارد که فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال است، در را ببندید و به زندگی بازگردانید.

وی با بیان اینکه با توجه به مبلغ ابلاغی به صندوق، افزود: با هماهنگی برنامه و سازمان بودجه و صندوق توسعه ملی مجدداً 530 میلیارد تومان به صندوق ابلاغ شده و 2600 میلیارد تومان از محل اعتبارات داریم. منبع اشتغال پایدار روستایی .

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین با بیان اینکه طرح های ثبت شده در سامانه بهره وری وزارت کار نیز گفت: تاکنون طرح های ثبت شده در سامانه بهره وری شامل حدود 540 میلیارد تومان و تسهیلات است که اشتغال روستایی در این زمینه در حال بررسی است. .

بر اساس گزارش عملکرد 100 روزه وزارت کار از اجرای طرح کار پایدار روستایی در دولت سیزدهم، هزار و 643 طرح از منابع و مصالح کارگری روستایی بهره مند شده اند و در این مدت بیش از 4 هزار و 890 شغل ایجاد شده است. .

تصمیم دولت مبنی بر اختصاص 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح کار روستایی و با تصویب مقام معظم رهبری مبنی بر خروج از آن، شرایط مساعدی را برای اشتغال در روستاها و مردم ایجاد کرده است. علاوه بر این، اعطای وام به روستاییان باعث افزایش اشتغال در صنایع کشاورزی، خدماتی، تبدیلی و گلخانه‌ای، بوم‌گردی، گردشگری و صنایع دستی می‌شود و فرصت‌های شغلی برای جوانان جویای کار فراهم می‌کند.

به گزارش سلام آنلاین، فعالیت کارگری روستایی در کاهش مهاجرت روستایی به شهر و شهر به دلیل اشتغال روستایی علاوه بر توسعه روستایی، ایجاد فرصت های شغلی و درآمدزایی برای خانوارهای روستایی و کاهش بیکاری در این مناطق موثر است. کمک کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا