اجتماعی

احیای اداره پرستاری در ساختار معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: به منظور ادامه تحقیق در مورد مشکل پرستاران متخصص در معاونت تامین اجتماعی، اداره پرستاری در قالب معاونت مستقیم فیزیکی احیا می شود. درمان سازمان این است.

به گزارش سلام آنلاین. علی محمودی گفت: با توجه به تعداد و تعداد پرستاران شاغل در ساختار معاونت پزشکی سازمان تامین اجتماعی و سایر موارد در حرفه پرستاری و ماموریت این بخش، با توجه به بررسی های انجام شده، با در نظر گرفتن نیاز اجرا شد. ایجاد ساختاری که نقش همکاران را در انجام ماموریت ها و خطرات و شرایط کاری و همچنین برنامه ریزی بر اساس الزامات ماموریت، محدودیت ها و شرایط کاری درک کند و همچنین بتواند از همکاران پرستار چه از نظر رضایت شغلی حمایت کند. و از نظر بهره وری و کارایی و از نظر پایداری و انسجام در سازمان، نیاز به ایجاد ساختاری تخصصی در این زمینه است که بتواند با توجه به شرایط کاری و کاری خود، خواسته های این بخش از همکاران را بشمار و پیگیری کند. و از طرفی انتظارات سازمان و ذینفعان از این قسمت از همکاران را در محیط کار تبیین، نظارت و اجرا کند.

محمودی افزود: پیش از این این ساختار در بخش بالینی سازمان تامین اجتماعی وجود داشت اما در مقطعی به دلیل اقتضائات پیکربندی حذف شد و خلاصه بررسی های آسیب شناسی نشان داد که این ساختار باید با تجربیات گذشته و موارد مشابه منطبق باشد. به الگوی موجود در وزارت بهداشت، احیا و ایجاد، لذا مقرر شد اداره پرستاری در زیر مجموعه زیرمجموعه حوزه پزشکی سازمان تامین اجتماعی تشکیل شود و لایه آن تا محدوده حوزه سازمان گسترش یابد. .

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای ساختار جدید پرستاری این سازمان وظایف در سه بخش پیش بینی شده و وظایف در سه دسته فهرست شده است، تصریح کرد: این معاونت مسئول مسائل است. از جمله تدوین برنامه های عملیاتی در حوزه مدیریت پرستاری، تهیه و بازنگری تفاهم نامه ها و بخشنامه ها و راهنمایی در این زمینه از سوی همکاران، شناسایی و پیشنهاد راهکارهای لازم برای اصلاح رویه های موجود در ارزیابی و ارزیابی مشاغل پرستاری مرکز پزشکی در استانداردسازی شرایط کاری و عملکرد عملکرد کارکنان پرستاری نقش دارند.

جناب عالی ادامه داد: وظایف این اداره در زمینه نظارت و برنامه ریزی نیز شامل مواردی از قبیل نظارت بر اجرای تفاهم نامه و دستورالعمل ها، نیازسنجی و تطبیق توسعه سیستم مربوطه، نظارت، اجرا، مدیریت می باشد رشته پرستاری بر اساس شاخص های مکتوب عملکرد دفتر پرستاری، نظارت و اطمینان از اجرا، شناخت دستورالعمل های بالینی و استانداردهای ابلاغی رشته پرستاری در مرکز پزشکی، نظارت و نظارت بر پرستاران در سطح ستاد و درمان. مدیریت. استان بر برنامه های عملیاتی بخش پرستاری نظارت و نظارت دارد و تمهیدات لازم را برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات پرستاری در مراکز تهیه و تدوین می کند.

به گفته محمودی، یکسری وظایف کلی بر عهده این اداره گذاشته شده است که بین بخشی است، مانند همکاری در ارزیابی و تهیه گزارش عملکرد با اداره کل ارزشیابی و تعالی خدمات پزشکی، گزارش، تحلیل و آمار، کوشا. در عمل انجام فعالیت های نظارت اخلاقی و اجرا با همکاران در زمینه تخصصی، شرکت در جلسات مربوطه و ارزیابی نیازهای آموزشی.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی افزود: احیای رشته پرستاری در ساختار معاونت پزشکی بخشی از تغییرات ساختاری است که در سطح کلان سازمان در حال انجام است. در واقع در ساختار کلان سازمان، ایجاد دپارتمان پرستاری بخشی از ساختار کلان است که در نهایت درک و تصویب می شود. سایر تغییرات ساختاری در روند کار ادامه خواهد داشت و مراحل تصویب را طی خواهد کرد.

وی گفت: از نظر تعداد و کمیت سایر بخش های پزشکی با گروه پرستاری همخوانی ندارد. البته پاسخگویی به نیاز سایر همکاران تعطیل نیست و امور تمامی مشاغل در حوزه های توسعه، مدیریت و منابع انسانی دیده و پاسخ داده می شود. اما بخش پرستاری با توجه به تعداد زیاد همکاران در بخش و نقش حساسی که بخش پزشکی در ارتباط با ارائه خدمات به بیمه‌گران و مردم دارد متفاوت است. از سوی دیگر، پرستاران نیازهای کاری دارند که نیاز به ایجاد ترجمه بین این بخش از همکار و بخش پشتیبانی سازمان و ایجاد ادبیات مشترک برای درک نیازها و پاسخگویی به آنها دارد. این ساختار قبلاً در سازمان تجربه شده و نتایج موفق و قابل قبولی به دست آورده است و حذف این ساختار باعث ایجاد پیچیدگی در محیط شده است.

محمودی درباره طرح کلان تغییر ساختار سازمان تامین اجتماعی گفت: طراحی و تکمیل ساختار سازمان در مراحل پایانی کار کارشناسان و با همفکری معاونت و معاونت انسانی رئیس جمهور است مدیریت و توسعه منابع. می توان گفت بیش از 90 درصد توافقات حاصل شده و در بخش های باقی مانده نیز باید جلسات کارشناسی ادامه یابد. در نتیجه جلساتی در سطح معاونت تشکیل می شود، اختلافات و اختلافات مطرح می شود و یک سری کارشناسان ابعاد مبهم باقی مانده را بررسی و نتایج را ارائه می کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم اصلاح ساختار را در سایر معاونت های رئیس جمهور به اتمام برسانیم و برای تصویب به هیات مربوطه ارائه کنیم. تلاش ما این است که در سال جاری بازسازی سازمانی را تکمیل و مراحل تصویب را طی کنیم. هم در معاونت بیمه و هم در برخی اداره کل مستقل و سایر نمایندگان تغییراتی خواهیم داشت. پس از آن باید در سطح ساختاری دفتر استان کار ماهرانه ای انجام شود که مدتی طول می کشد و ممکن است بیشتر طول بکشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا