اجتماعی

احتمال پیک مجدد کرونا وجود دارد

رئیس مرکز پزشکی و معارف شهدای تجریش تأکید کرد: بازگشایی مشاغل به معنای پایان دادن به کرولا و کاهش خطر شیوع بیماری نیست. اگر مردم و گیتارها اصول بهداشتی را رعایت نکنند و پروتکل را رها کنند ، احتمال عود وجود دارد. .

دکتر رضا جلیلی از صحبت با سلام آنلاین خوشحال شدوی گفت: بیمارستان شهدای تجریش از ابتدای اسفند ماه درگیر بیماری های قلبی عروقی شده است که یک مرکز مهم است. تاکنون بیش از 2 هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده اند و بیش از 10 هزار نفر در بیماران سرپایی تحت معالجه قرار گرفته اند. ما در بیش از 90٪ بیماران بستری هستیم.

وی با تقدیر از تلاش کادر پزشکی در بیمارستان شهدا تاجریش در مبارزه با بیماری انسداد شرایین قلب گفت: “در این مدت حدود 100 کادر پزشکی آلوده شدند ، اگرچه برخی از آنها بودند. “در بدترین حالت ، خوشبختانه ، ما در بین کادر پزشکی فوت نکردیم.”

وی همچنین به لزوم افتتاح بیشتر مشاغل در کشور اشاره کرد و بر لزوم رعایت نکردن مردم و اصناف به پروتکل های بهداشتی تأکید کرد. “به طور خلاصه ، ما می بینیم که بیشتر مناطق و کشورها به حل بحران اقتصادی کمک می کنند.” به تدریج ، کار دوباره بازگشایی شده است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تأکید بر اینکه بازگشایی شغل به معنای نابودی و متوقف کردن بیماری نیست. برخی فکر می کنند که حرکت به سمت گرم شدن کره زمین ، همراه با فرصت های شغلی ، به این معنی است که ما به سمت ریشه کن کردن کوروی ویروس پیش می رویم. این یک تصور غلط است و ویروس هنوز در جامعه رواج دارد و به دلیل غفلت و کنار گذاشتن سیاست بهداشتی ، می تواند دوباره منفجر و بزرگ شود.

خوشنود با تأکید بر اینکه مردم باید از نزدیک پروتکل بهداشت را رعایت کنند ، اظهار داشت: متأسفانه در جامعه مشاهده می شود که به دلیل عادت روزانه یا خستگی ناشی از نظارت بر بسیاری از اصول بهداشتی ماه ها ، این اصول در برخی مناطق و شغل ها رها شده اند. ” موارد بهداشتی ساده مانند شستن دست و استفاده از ماسک و دستکش مشاهده نشده است و یا حتی افراد به عادت های قدیمی مانند لرزش دست و مالش متوسل شده اند که بسیار خطرناک هستند و منجر به عود بیماری می شوند.

وی گفت: “مردم باید از زندگی و سلامتی خانواده و خانواده خود محافظت کنند و همچنین به کادر پزشکی که در سه ماه گذشته برای ارائه خدمات پزشکی بسیار تلاش می کردند ، احترام بگذارند.” بیمار در ادامه از پروتکل دقیق تر و جدی تر برای محافظت از خود و خانواده و همچنین کادر پزشکی پیروی می کرد.

وی گفت: “بیشتر مشاغل به جز کافه ها و سالن های پذیرش باز است. کلیه مشاغل ، به ویژه مشاغل پرخطر مانند آرایشگاه ، کلوپ های ورزشی ، رستوران ها و غیره باید مطابق با پروتکل های بهداشتی و اجتماعی باشد.” “

وی با اشاره به مشکلات پیگیری آن گفت: به دلیل بازگشایی مجدد ، بسیاری از افراد مجبور شده اند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند ، اما توصیه ما این است که مردم باید این کار را به صورت موردی انجام دهند. پروتکل های بهداشتی ، به ویژه اصل فاصله در حمل و نقل عمومی. نیاز به استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و ب. کراوات رعایت اصول بهداشت و ایمنی و استفاده از ماسک.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا