علمی و پزشکی

احتمال تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران با رکوردشکنی‌های کرونایی/ ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی خواهد گرفت؟

به گزارش شفاف ، کرونا مورد حمله قرار گرفته و هر روز یک رکورد جدید در کشور ثبت می شود ، رکوردی فاجعه انسانی است زیرا ما با افزایش تعداد بیماران و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا اکنون هر روز است. به بیش از 400 قربانی نیاز دارد. چند هفته پیش ، ما آمار کشته شدگان ناشی از سقوط یک هواپیما در روز را مقایسه کردیم و اکنون به نظر می رسد هر روز دو هواپیمای مسافربری سقوط می کنند و این باعث ترس ایرانی ها می شود.

مردم ایران تاریک ترین پاییز قرن را تجربه می کنند ، پاییزی که یک روز مرگ در قلب آنها است. در این میان تهران با 14 میلیون نفر جمعیت مانند سایر کشورهای اروپایی است و مدیریت تاج در این شهر نیاز به توجه ویژه دارد.

تهران شهری منحصر به فرد و متفاوت از نظر تراکم جمعیت و جمعیت شناور با بسیاری از شهرهای دیگر است که روزانه به تهران اضافه می شود. جمعیت شبانه روز تهران بسته به استان یا شهر از 800000 تا 1 میلیون نفر متغیر است. آنها نزدیک هستند و می توانند باعث شیوع ویروس کرونا در کشور شوند.برعکس ، بسیاری از تغییرات اقتصادی ، فرهنگی و اداری در پایتخت اتفاق افتاد و می تواند پاشنه آشیل حاکمیت کرونا باشد.

بیش از 6000 بیمار قلبی عروقی در بیمارستان بستری شدند و بیش از 1200 بیمار مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب روزها را در مراکز مراقبت ویژه گذراندند.

به گفته ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت تهران ، به دلیل ترافیک زیاد از سایر استانها به تهران ، این یک نقطه تلاقی برای مبادله تاج در کشور است.

طبق کمیته اپیدمی بیماری های قلبی ، میزان مرگ و میر و بیماری های قلبی در کشور زیاد است و این بیماری در 10 استان سمنان ، کردستان ، کرمانشاه ، خراسان شمالی ، کرمان ، مازندران ، تهران در حال افزایش است. ، گیلان ، فارس و گلستان. مشاهده می شود که اخیراً هر دو استان یزد و خراسان جنوبی به قله کوه رسیده اند.

 تران و کرونا

محمدرضا ظفرقندی ، افسر ارشد پزشکی کرونا ، گفت که همانطور که می دانید تعداد کشته شدگان در کرونا تا 300 یا 400 نفر در روز است. که این آمار فقط آمار و آمار بیمار است. بالاتر از این است. سازمان نظام پزشکی از طریق نظرسنجی در بیمارستان ها و گورستان ها برای افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب حداقل سه مورد مرگ از Covid-19 دریافت کرده است. بنابراین این مسئله نیاز به توجه زیادی دارد و ما باید برای جنگ آماده باشیم.

پیش از این ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت گفته بود: “طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، در ایران آزمایش کنندگان مثبت اعلام شده است ، همانطور که در سایر کشورها ، ما آماری را منتشر کرده ایم ، در حالی که تعداد کشته شدگان می تواند به اندازه 5 نفر. 2.2 برابر آمار منتشر شده شمارش شده است.

شکستن سوابق بستری در تهران ؛ در 3 هفته آینده تعداد کشته های کرولا افزایش می یابد

علیرضا زالی ، فرمانده دفتر مبارزه با فساد کرونا در تهران ، خواستار جنگ برای همه ارگان های کشور شد و گفت: “بسیار خوب”.

زالی گفت: “متأسفانه آمار درمان بیمارستان در پایتخت نگران کننده است و رکورد درمان بیمارستان در تهران پس از هشت ماه شکسته می شود.” وی افزود: 108 بیمارستان در تهران فشار خون بالا دارند و تعداد بیماران بسیار شدید زیاد است و احتمال افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های عروقی در تهران وجود دارد. هفته آینده انتظار سقوط در تاج جعبه را نخواهیم داشت.

فرمانده فرماندهی استان تهران گفت: متأسفانه میزان ترافیک در تهران تغییر چشمگیری نکرده و میزان ترافیک در شهرهای پر خطر و مناطقی مانند مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای تغییر چشمگیری نکرده است. “شناسایی شده بیش از حد جمعیت است ، که باعث نگرانی و خطر می شود.” .

فوران و مرگ و میر کرونا در حال افزایش است زیرا آژانس های هواشناسی از ادامه آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت گزارش می دهند.

بیماران بیمارستان

دلایل درخواست تعطیلات دو هفته ای در تهران

کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، در مصاحبه با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان گفت: “مهمترین دلیل درخواست تعطیلی تهران کاهش شیوع ویروس در شهر و “می تواند مجموعه ای از هر نوع را متوقف کند.” و ما نباید در اجتماعات عمومی در شهرها باشیم و باید بتوانیم زنجیره انتقال را بشکنیم و به دنبال فرصت هایی برای ادامه روند کنترل بیماری باشیم.

کوهپایه زاده گفت: طرفداران بهداشت به مدت هشت ماه با بیماری های قلبی عروقی مبارزه می کنند و تعداد ویزیت های قلبی و مرگ و میر زیاد است و درست است که تعطیلات می تواند ویرانگر باشد. “به معیشت مردم ، اما این وقفه دو هفته ای به برقراری نظم کمک می کند.” بیمارستان ها را از نو بسازید و خدمات بهتری ارائه دهید. از طرف دیگر ، وقتی افراد در جامعه سفر کمتری می کنند ، ویروس در جامعه کمتر گسترش می یابد.

وی گفت: “این احتمال وجود دارد كه اگر جلسه ای در روز چهارشنبه در ستاد ملی كرونا برگزار شود و رئیس دانشگاه پزشكی كونا تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی درخواست مرخصی كنند ، این موضوع مطرح شود.” “دو هفته در تهران”.

کدام موسسه درخواست تعطیلی دو هفته ای در تهران را داده است؟

کمیته بهداشت تهران به همراه شورای اسلامی شهر ، ستاد مرکزی تهران ، فرمانداری ، فرمانداری استان و کمیسیون بهداشت شورای اسلامی درخواست تعطیلی دو هفته ای را به شورای امنیت ملی ارائه داده اند. ، خصوصی ، به جز تجهیزات امدادی در این مدت خاموش خواهد شد. بر اساس این طرح ، محدودیت هایی برای جابجایی مردم در شهر ایجاد خواهد شد تا افراد بتوانند در این مدت در خانه ها بمانند.

عبدالحسین روح الامینی ، رئیس کمیته بهداشت استان تهران به نمایندگی از 40 نماینده تهران ضمن گلایه از بی کفایتی نمایندگان مجلس و نمایندگان مجلس در جنگ تمام عیار ، بر حمایت کامل ستاد تهران تأکید کرد. کرونا گفت: “سلامت تهران بر تصمیمات فوری مانند تعطیلات دو هفته ای در استان تهران با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی تأکید دارد ، زیرا این تنها راه شکستن زنجیره و ایجاد جوان سازی مدافعان بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی تهران.

علی آتا سخنگوی شورای شهر تهران در پی افزایش بیماری های قلبی عروقی در توئیتی نوشت: “متأسفانه روند بیماری بیماری کرونا قلب هنوز در شورا ادامه دارد.” در میان همکاران من ، Sahai Bu Annie ، یکی از اعضای شورا و برخی از کارشناسان و کارمندان ، به این بیماری مبتلا شدند. در تالار شهر و شورا ، مشارکت را محدود کرده ایم. پیشنهاد قوی ما به ستاد ملی هنوز یک تعطیلات دو هفته ای در تهران است.

محسن هاشمی ، رئیس شورای شهر تهران ، نسبت به شیوع بیماری تاج در تهران هشدار داد و هشدار داد: “ما باید تهران و شهرهایش را حداقل برای دو هفته تعطیل کنیم وگرنه باید منتظر نتایج باشیم.” خوب تصمیمات ما در مورد کرونا باید به جلو نگاه کنیم ، نه به پشت کرونا.

رئیس شورای شهر تهران به دو برابر شدن تعداد کشته شدگان تاج اشاره کرد و گفت: موج جدید ویروس کرونا ویروس کشته شدن را دو برابر کرده و در صورت عدم اقدام هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نکرده است. نانا در جلوگیری از ویروس کرونا موثر است و منجر به سونامی و بلایای انسانی در آذر می شود.

ساختمان میلاداد با مانع

بستن تهران برای کنترل بیماری های قلبی عروقی چقدر موثر است؟

“بدتر؟” گفت مینو مهرز ، عضو کمیته علمی کمیسیون ملی ضد کرونا. اعتصاب فاجعه خدا ما را بیامرزد. الان اوضاع خیلی خراب است. ما درمان های عروقی ، ویزیت ها و بیماری های جدی و مشکلات زیادی داریم. ما باید تهران را در اسرع وقت تعطیل کنیم.

یکی از اعضای ستاد ملی کرونا گفت: “روز دوشنبه اعلام شد که آنها همه جا را خواهند بست ، اما در عمل می بینیم که همه چیز باز است.” بستن تنها راه در شرایط فعلی است و باید در اسرع وقت انجام شود. اکنون اروپا و ایالات متحده در حال پیوستن هستند.

حمید سوری ، متخصص اپیدمیولوژی و عضو دانشکده علوم پزشکی ، شهید بهشتی گفت: “شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب در کشور نگران کننده همه است و باید به آن توجه شود. بدانید که قفل کردن شهرها بدون مراقبت و برنامه ریزی هیچ نتیجه روشنی برای کنترل شیوع بیماری ندارد. وقت آن است که برای ادامه روند پیشگیری و کنترل خرید کنید و در طولانی مدت موثر نباشید. در عین حال ، هزینه ها و بار اقتصادی بسیار زیاد است.

سوری در پاسخ به این س ifال که آیا به برنامه های پیشگیری شناخته شده و برنامه ریزی شده ای برای قفل کردن شهر در کنار آن نیاز است ، گفت: اگر چنین فعالیتی فقط برای یک استراحت دو هفته ای باشد ، این کار م itثر است. کارایی کوتاه و بالا اصلا خوب نیست

شهید بهشتی ، عضو دانشکده علوم پزشکی ، افزود: “ما باید برنامه ای برای بستن و انزوا داشته باشیم.” یعنی اهداف آن تعیین شده و نحوه اجرای آن باید با عملیات مشخص شود و آمادگی همه جانبه سازمان سودمند و آمادگی مردم فراهم شود.

سوری گفت: “سوال این است که آیا تردد به شهر ممنوع است؟” اگر پاسخ منفی باشد ، قفل کردن شهر به معنای این نیست که تمام ورودی های شهر به مدت 14 روز باقی مانده اند. اگر ترافیک رایگان بود ، قفل شدن شهر تأثیر کمی داشت.

وضعیت نگران کننده کرونا در تهران

کیانوش جهانپور ، مدیر اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، معتقد است که هزینه عدم رعایت حداکثر اقدامات ایمنی و بهداشتی بیش از حد انتظار است. هزینه سفر ، مسافرت های غیرضروری ، ارتباطات و مسافرت های غیرضروری ، اجتماعات کوچک و بزرگ و رعایت نکردن فاصله های جسمی و از همه مهمتر استفاده از ماسک یک روح محبوب نیست که مانند یک برگ باشد. سقوط ، سقوط هر روز. ما آنها هستیم و البته میلیاردها دلار روی ساختار اقتصادی که از فشارها و فشارهای تحریم های بین المللی متحمل شده است ، می گذاریم.

آمار نشان می دهد که وضعیت کرونا در تهران بسیار نگران کننده است و اگر قرار است بسته شود ، شهر باید با قفل شدن ورودی و افراد همراه باشد و باید با در نظر گرفتن تمام جوانب بستن ، این کار انجام شود. . دسترسی به مراکز سرپایی و سرپایی باید کاهش یابد.

پیام آخر /

دکمه بازگشت به بالا