اجرای پست سبز در کشور برای کمک به کربن‌زدایی

اجرای پست سبز در کشور برای کمک به کربن‌زدایی

در پی اعلام اجرای پست سبز در شرکت ملی پست طبق تعهد اتحادیه جهانی پست، اخیراً اعلام شد که اجرای این پروژه در چارچوب تعهد بین المللی در دستور کار قرار گرفته است ، با هدف کمک به کربن زدایی و کاهش گازهای گلخانه ای.

به گزارش سلام آنلاین، حفاظت از محیط زیست و درک اهمیت محیط زیست سالم و پایدار امروزه در جوامع بزرگی مانند ایران، دغدغه اصلی مردم و سیاستمداران است، از این رو به یک موضوع تبدیل شده است برای مقابله با آن، به این موضوع اساسی فکر کرده و از مشکلات آینده اجتناب کرده اند.

استفاده از توانمندی‌های اداره پست به‌عنوان یک راه‌حل اساسی، برای فرآیند تبادل فرهنگی برای حفاظت از محیط‌زیست ضروری است، زیرا پست دارای مدرن‌ترین شبکه حمل‌ونقل در جهان است، شبکه بزرگ پست کارفرمای مهمی است و افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. مخاطبان هر روز، در بیشتر موارد، اداره پست دارای بیشترین تعداد خودرو در کشور است، بنابراین اداره پست عامل قدرتمندی برای این تغییر است.

به گفته بسیاری از اپراتورهای پستی امروزه، پیشرفت هایی در اجرای شیوه های پایدار حاصل شده است و سازمان های پستی در سراسر جهان در حال تبدیل ناوگان خود به وسایل نقلیه جایگزین و تولید انرژی های تجدیدپذیر هستند و در حال ایجاد زیرساخت برای طرح های بازیافت و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد مسائل زیست محیطی هستند. بله.

شرکت ملی پست ایران به عنوان یکی از اعضای اتحادیه جهانی پست در سال های اخیر برنامه های متعددی را برای این مهم اجرا کرده است، از این حیث با نگاه به آینده و تقاضای روزافزون جامعه برای خدمات ارتباطی. بستری را برای خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات فراهم کرده است که این کار را انجام داده است و اکنون نیز شاهد تحولات چشمگیری در زمینه این گونه خدمات هستیم.

از این رو با توجه به اهمیت این موضوع، با ورود موتورسیکلت های برقی در اواخر سال 1401، گام بلندی برای اجرای گرین میل برداشت و پس از مدتی، مدیرعامل شرکت ملی پست از اجرای بلیت سبز خبر داد. در این شرکت در راستای تعهد به اتحادیه جهانی پست. وی سال گذشته اعلام کرد که شرکت ملی پست بر اساس برنامه ها و الزامات اتحادیه جهانی پست برای دستیابی به پست سبز سخت تلاش می کند.

در همین راستا، مهدی چمن زاد، دبیر کارگروه پست سبز شرکت ملی پست، با توجه به اهمیت این موضوع و توسعه آن در کشورهای مختلف، اخیراً اشاره کرده است که یکی از عناصر مهم نامه سبز، هوشمندسازی و بهینه سازی منابع است. و افزایش بهره وری هوشمندسازی و گسترش آن به کلیه فرآیندهای پستی باعث تسریع در تحقق بلیط سبز می شود.

بر این اساس قدم گذاشتن در مسیر فناوری نوین در شرکت ملی پست با اجرای طرح های تحول دیجیتال و فرآیندهای هوشمند از چند سال پیش آغاز شد. استفاده از موتورهای الکتریکی، توسعه سیستم های مرتب سازی هوشمند و ارسال پیامک به مشتریان به جای رسید کاغذی تنها بخشی از فعالیت های این شرکت برای کمک به حفظ محیط زیست قبل از اطلاع رسانی به نهادهای ملی و بین المللی است.

اما وظایف و مسئولیت های محول شده از سوی اتحادیه جهانی پست در رابطه با حفاظت از محیط زیست و پست مدرن، به گفته دبیر کارگروه پست سبز شرکت ملی پست، این موضوع برای پست ایران الزامی نیست و تعهد ذهن برگزیده و داوطلبانه بر اساس تیم پست سبز در اسفند ماه 1391 به منظور انجام این مسئولیت ها ایجاد شد و تا به امروز 20 پروژه عملیاتی در برنامه راهبردی بلندمدت کشور شناسایی شده است شرکت پست.

از مهمترین این پروژه ها می توان به جایگزینی ناوگان سوخت های پاک با استفاده از سوخت های فسیلی، استقرار و تقویت فرهنگ سازمانی و استفاده بهینه از امکانات و منابع با انجام آموزش های مستمر، ایجاد بسترهای بهینه سازی ساختمان برای کمی سازی داده ها در بخش هدف استفاده از سلول های خورشیدی تولید انرژی در ساختمان و در نهایت جایگزینی کاغذ سبز قابل تبدیل بیولوژیکی به جای جعبه فعلی است.

به گفته دبیر تیم گرین پست با تاکید بر اینکه روکش های سبز سریعتر از انواع لفاف های فعلی پوسیده می شوند و این روکش ها از نظر قیمت و رعایت استانداردهای حفاظتی و استحکامی مناسب تر از مدل های فعلی هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا