فرهنگ و هنر

اجرای تئاتر اردوگاهی در دهه فجر

آزاده در یکی از جنگ های مقدس گفت: “یکی از فرصت هایی که دو ماه پیش برنامه ریزی کردیم روز فجر این دهه بود.” ما همه جوانب را ارزیابی کرده ایم تا بتوانیم در مدت 10 روز برنامه های مختلف فرهنگی ، ورزشی و هنری را اجرا کنیم.

به گزارش سلام آنلاین ، جلسه بزرگداشت دو آزاده دوران دفاع مقدس به مناسبت دهه دهه فجر در خانه اهل قلم برگزار شد. عبدالحمید اکبرنیا ، یکی از آزادی خواهان مدافعان آزادی در طول هشت سال دفاع شخصی خالص ، در این جلسه توضیح داد: “دوره اسارت همان است که امروز در بازداشت است. ما باید در یک دیوار چهار جداره قرار داشته باشیم و قصد اسیر شدن قبل از اسارت را نداریم. این حضور مداوم باعث افسردگی و خستگی ما می شود ، بنابراین نمی توانیم شرایط دشوار صید را بدون تنوع تحمل کنیم.

وی افزود: “ما باید از زندگی روزمره اجتناب كنیم. بنابراین شرایط دشوار صید باعث می شود كه ما از استعدادهای خود آگاه شویم.” به عنوان مثال ، در روزهای دهه فوربس ، ما نمایشی را اجرا کردیم که احساس هیجان و شادی ایجاد می کرد. عراقی ها نسبت به چنین مراسمی بسیار حساس هستند. چنین فعالیتهایی توسط عراق ممنوع است. ما باید کارهای درست خود را در خفا انجام دهیم. یک یا چند زندانی زندانبان شدند و قرمز یا سیاه اعلام کردند و ما توانستیم فعالیت های بسیار با کیفیتی را در اردوگاه ها و اردوگاه های بهداشتی با کمترین مکان داشته باشیم.

در پی این ملاقات ، محمد باقر عباسی ، یک اسیر جنگ در زمان جنگ تعیین شده با اشاره به تولد هترات ظهار (ص) ، گفت: مامان (PBAA) و اگر جراحی نبود ، بدبختی او به وجود می آمد اتفاق افتاده نوع دستگیری رزمندگان ایرانی با سایر اسیرها در جهان متفاوت است. از آنجا که زندانیان ایرانی می توانند اخلاق خود را برای مدت طولانی حفظ کنند ، این امر با اعتقادات و ارزشهای دینی آنها ارتباط دارد.

وی افزود: گاهی اوقات پشیمان می شوم که چرا با من بدرفتاری نکرده اند ، حتی اگر آنها فاصله کمی با قتل داشتند ، اما پس از دستگیری من به حکمت خداوند پی بردم “مأموریت دیگر حضور در زندان دشمن است.” در صید ، همه چیزی را می دانند. هر وقت می خواهیم کاری انجام دهیم باید به سراغ مسئول بیت المال برویم. در واقع ، این بخش وظیفه تأمین مواد و ملزومات ارائه شده برای مراسم مذهبی به مراسم مذهبی یا ملی را به عهده ما دارد.

باقری گفت: “یکی از فرصت هایی که دو ماه پیش برای وی برنامه ریزی کردیم روز فجر این دهه بود.” ما برای اجرای برنامه های فرهنگی ، ورزشی و هنری در مدت 10 روز ، همه جوانب را ارزیابی کردیم. در پایان به برگزیدگان هدیه دادیم.

بر اساس عملکرد این اردوگاه ، مبارزان آزاد دوران دفاع ناب توضیح دادند: تئاتر کمپ شخصیت خاص خود را دارد. من می گویم که در یک دهه فارنهایت و اکنون ، این نوع نمایش بسیار مثبت بر اخلاق رزمندگان تأثیر گذاشته است. بعضی اوقات ما در 22 سینمای جایگزین فیلم ها بازی می کردیم. همه تمرینات ما با مکالمه نیست و گاهی اوقات حرکت توسط یک آزاد کننده انجام می شود. بهترین زمان برای ما زمانی است که ورزش برگزار می شود زیرا گاهی اوقات نگهبانان عراقی آنها را تماشا می کنند و ما می توانیم در تئاتر بازی کنیم.

باقری تأکید کرد: ساختن هنری فعالیتی است که به ما امکان زنده ماندن می دهد. مناسک مذهبی ، فعالیت های آموزشی و تفریحی نیز روحیه اسیران را افزایش می دهد. ما روی بسته های سیگار ، سیمان و ورق های گوشت منجمد اسکریپت می نویسیم. زغال سنگ ، باتری ، هیزم و مداد یا قلم که از عراق می گیریم نیز ابزار نوشتن ما هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا