عمومی

اجرای آلاچیق فلزی و نکاتی که باید بدانید

پیشانی ساختمان باید بعد از اتمام پروژه انجام گردد. درحال حاضر شرکت ویلا سقف با کادری مجرب آماده است. طراحی و اجرا هر نوع پیشانی را در سراسر کشور برای شما انجام دهد.پیشانی ساختمان را بمنظور جلوگیری از تخریب نما ساختمان و ریزش برف و باران استفاده میکنند وبر روی درب وپنجره ساختمان ویا آپارتمانها و ویلاها نصب میشود.

در گذشته قسمت بیرونی را با سفال ویا اردواز استفاده میکردند. ولی در حال جایگزینهای وجود دارد که هم وزن سبکتر و هم زیبایی قابل توجهی دارد میشود اشاره کرد. ورق دکرا تولید کشور نیوزلند است. از جمله ویژگیهایی میتوان به سنگ ریزهای طبیعی و تنوع بسیار زیاد این محصول توجه داشت این محصول فرم دهی خود را ازدست نمیدهد و رنگ و سنگ ریزها ثابت سالهای بسیار زیاد کیفیت خود رو حفظ میکند.

پیشانی ساختمان؛ به نما کاری دور ساختمان گفته میشود و به لبه بیرونی ساختمان، یا آپارتمان یا ویلاها نصب می شود. در مقابل عواملی همچون زیبایی و شیک بودن نما بالای ساختمان تاثیر زیادی دارد، و در مقابل همچون خسارت ناشی از برف و باران و رطوبت بسیار مهم می باشد. برای نصب پیشانی باید از داربست استفاده کرد و این امر به عهده کارفرما میباشد و رنگ نما دمپا حتمی بایستی بعد از اتمام کار باشد.

همانطور که می دانید به دو صورت میتوان طراحی سقفهای شیروانی را ساخت. سقفهایی که تنها از یک طرف و یا دو طرف شیب دارند و یا سقفهایی که دارای چندین شیب بسته به نوع طراحی میباشند. دو گونه سقف شیبدار وجود دارد. مورد اول از این گونه، سقفهای شیبدار سرد هستند که در ساختار آنها از عایق حرارتی استفاده نخواهد شد. گونه دیگر سقف شیبدار گرم است، چنین سقفهایی خود دارای پوشش حرارتی می باشند.

بیشتر افراد در خانه هایی با سقف شیبدار، تمایل دارند تا از یک سقف کاذب برای پوشاندن نمای داخل خانه استفاده نمایند. همانطور که می دانید به کارگیری سقفهای شیروانی میتواند ارتفاع سقف را بلند سازد و در صورتی که خانه چند طبقه باشد و اتاقی نزدیک این سقف ساخته شود، دارای محدودیت فضا خواهد بود.

سقف کاذب در اینجا کمک میکند تا بخش شیبدار بیرونی پوشیده شود. برخی نیز از فضای بین این دو سقف به عنوان انبار استفاده میکنند. در مکانهایی که سقف شیبدار دارای پوشش عایق حرارتی نمیباشند، سقف کاذب باعث عایق بندی نیز خواهد شد.

فضایی که دو شیب بام به یکدیگر میرسند، محلی میباشد که ممکن است از لحاظ استحکام در برابر نفوذ آب ضعیفترین مکان باشد. به همین دلیل لازم است در عایق بندی این بخش از سقف نیز دقت بیشتری وجود داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که باید در طراحی سقفهای شیبدار در نظر گرفت، آن است که لبه های سقف باید از در ورودی و جلویی ساختمان کمی جلوتر باشد تا آب دقیقاً در محل رفت و آمد ریخته نشود.

استفاده از کانالهای ناودانی میتواند کمک کند تا آب به راحتی از سقف پایین آید و به محل مورد نظر هدایت شود. اندازه و قطر این کانالها باید به گونهای محاسبه شود که حجم آب خارج شده از سقف را تحمل کند.

در سقفهای شیبدار از سازهٔ سقف توسط آهن کشی و گاه فلزات دیگر مورد استفاده قرار میگیرد و پس از آن پوشش سقف شیبدار شیروانی بر روی آن نصب میگردد. پوشش سقف شیبدار میتواند از تایل های آردواز، سفال، انواع ورقهای شیروانی مانند ورقهای گالوانیزه و ورقهای طرح سفال باشد.

دلیل اصلی استفاده از سقفهای شیبدار، شیب آن میباشد که در هنگام بارش باران و برف عملکرد بی نظیری دارد. این نوع اجرای الاچیق فلزی سقف برف و باران را به راحتی به سمت لولهٔ ناودانی و یا لبهٔ سقف هدایت میکند که باعث میشود برف و باران به راحتی از روی سقف به زمین منتقل شود.

اما در دنیای امروز معماری، طراح توجه بیشتری را معطوف به طراحی چنین سقفهایی بدون نیاز به سقف کاذب کرده اند. میتوان در جایی که از نظر آب و هوا خیلی بارش مطرح نیست و سقف برای زیبایی نما استفاده شده است، از نورگیرهای شیشه ای بر روی سقف شیبدار استفاده کرد. به دلیل وجود ارتفاعی مناسب و بلند، یک نور بسیار عالی میتواند فضای خانه را در روز پر کند. همچنین میتوان در نظر داشت که سقفهای بلند موجب میشوند که فضای خانه بسیار بزرگتر جلوه کند و حس آرامش بیشتری در طراحی داخل به وجود خواهد آمد.

از این رو میتوان گفت که یکی دیگر از فواید سقفهای شیبدار احتیاج نداشتن آنها به برف روبی میباشد. پس از آشنایی با سقف شیبدار و انواع آن، نوبت به آشنایی با مراحل نحوهٔ اجرای آن است که در ادامهٔ مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. از میان تمامی ۱۵ مرحله ای که به آنها اشاره کردیم میتوان گفت مهمترین مرحله به زیر سازی سقف شیبدار مرتبط میشود، چرا که مهمترین نقش را ایفا میکند.

از این رو باید فوق العاده مقاوم و مستحکم باشد. اما دلیل تاکید بر زیر سازی قوی در این نوع از سقفها این است که سقفهای شیبدار مدت زمان زیادی را بدون آسیب دیدگی در زیر باران و برف باقی میمانند. مناطق لواسانات تهران، دماوند، گیلاوند، آبسرد، جاجرود و مناطق شمال کشور نمک آبرود، کلاردشت، نور، نوشهر، جزو مناطق ویلایی محسوب میشوند که اکثر سازههای ویلایی و شیروانی در آنجا ساخته میشوند.

دکمه بازگشت به بالا