ورزشی

اجتماع سالم انسان را به کمال می‌رساند

به گزارش خبرنگار استانی آنا از بیرجند آیت الله سید علیرضا عبادی در مراسم افتتاحیه پروژه اندیشه. تمدن دانشگاه خراسان جنوبی و مراسم یادبود سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد، گفت: انسان ها مانند اشرف حیوان واقعی نیستند. در عوض پتانسیل و نبوغ حیوانی را دارد که توانایی انسان شدن را دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردان باید استعداد انسان بودن را خودشان شکوفا کنند، امتیاز افراط در تلاش است. خوب، اگر دیگران ناقص می نویسند، بستگی به طبیعت دارد، هم به علت و هم به دلیل و بر این اساس که ما ذاتاً آن افراد متمدن را شنیده ایم.


بیشتر بخوانید:

بخش دانش آموزی پروژه ایده های تمدن را راه اندازی کنید


عبادی گفت: در واقع انسان غیرنظامی به این معناست که در نظام خلقت انسان به گونه ای آفریده شده است که شرایط رشد استعدادها باید در سایه جامعه باشد.

جامعه عامل تربیت انسان است

او می گوید: «کسی که انسان را پرورش می دهد و او را به نقش واقعی خود می رساند جامعه بدوی بشری است.» مصونیت و کمبود این است که نمی تواند به کمال برسد، اما امتیاز او این است که دیگران نمی توانند آرام آرام چیزی بر او بگذارند تا فرار کند. در شرایط متمدنی که مردم به صورت جمعی، شهرها و جامعه زندگی می کنند، مزیت او این است که اگر شرایطی داشته باشد می تواند همه چیز را یاد بگیرد، اما شرایط وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اینطور نیست که هیچ جامعه ای مقبول باشد، جامعه مقبولی است که در علم، ادب، ایمان و اخلاق سرآمد باشد. ببین مردمی که مظلوم و فریب خوردند چه شد.

امام جمعه بیرجند گفت: کشورهای صاحب نام و شهرت همه دنیا را زندانی و زندانی کرده اند، در همین کشور اعلام شده که ده ها هزار کودک پناهنده مفقود شده اند. اگر بچه های ما شب دیر به خانه بیایند چه اتفاقی برای ماچی می افتد؟ اما در اروپا کودکان پناهنده مفقود می شوند بازماندگان سیاستمداران در این کشورها می گویند که اگر آنها به سردی می میرند بهتر است به فرانسه یا لهستان بروند و این کشورهای معروف فقط بازدید کننده نیستند و خالق این شرایط هستند.

عبادی ادامه می دهد: این تمدن کجاست؟ این تمدن بدتر از وحشی است. چون در جنگل فرار می کنند، اما این مردم کجا می روند، همه دنیا را فتح می کنند، همه چیز را از میانمار، نیجریه، اروپا، یمن، سوریه و فلسطین ویران کرده اند، تنها یک راه وجود دارد. پیامبر خدا، خالق جهان و انسان، برای جمع شدن انسان برنامه ریزی می کند. اما باید جامعه ای باشد که به تمدن مطلوب دست یابد.

نمایش طرح های جدید مبتنی بر دین و معرفت توسط دانش آموزان

آرمان یک طلبه دین و علم، بازسازی نقشه است، همانطور که سردار بزرگوار قاسم سلیمانی در نامه ای به خانواده خود نوشت: دوست ندارم فکر کنم برای کشتن لباس نظامی پوشیده ام، اما این کار را کردم. . من برای کشتن قاتل لباس نظامی پوشیدم».

رئیس شورای فرهنگی عمومی خراسان جنوبی افزود: انسان حبیب خداست و اشرف حیوان است، کرامت انسانی بالاتر از کعبه است، این مکتب انبیا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تشکیل حکومت ولایت فقیه، ولایت تصرف طبیعی پیامبر در هنگام خواب حرام است. او را بیدار کن مگر اینکه اجازه داری یا او برایت تکلیف کرده است، حق نداری او را بیدار کنی حتی اگر نماز بخواند یا اگر در خواب کسی را اذیت کرد، اگر چه در خواب باشد، حق نداری او را بیدار کنی. ناخودآگاه.

عبادی ادامه داد: در دین خدا باید حقوق و کرامت همگان حفظ شود. ما بزرگ و کوچک نیستیم و شما هم حق دارید کسی را که مرتکب گناه کبیره شده است بکشید. چون مغولها تجهیزات نداشتند; اما آنها ابزار دارند.

وی گفت: تمدن معنای واقعی تدبیر دینی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با انقلابی است که مردم در آن حرکت کرده و در مقابل دیکتاتوری بین المللی ایستاده اند و فرصت بازگشت به مدرسه را به دست آورده اند. از پیامبران پیرو این ستمگران نباشید.» چه می کشد و چه می خورد که همه به حق خود برسند اساس انقلاب اسلامی یعنی 40 سال است که یک سیلی هم نخورده ایم. ما فقط دفاع می کنیم. اما در چهره کفر به وسیع ترین شکل و به گونه ای که همه گزینه ها پیش روی ماست.

رئیس شورای فرهنگی عمومی خراسان جنوبی گفت: اولین قدم پیروزی انقلاب اسلامی است که نه شرق کمونیستی و نه لیبرالیسم غربی نمی توانند آن را منعکس کنند. واکنش های منطقه ای علیه ایران وجود دارد.

دولت بر اساس ترجیحات حزبی عمل کرد

امام جمعه بیرجند گفت: غرور هیچ لحظه ای ندارد که ما مستقل شویم. برای بیش از 40 سال، آنها هر کاری که می توانستند انجام داده اند. اما انشالله نهضت انقلاب اسلامی پیروز شده، ارتش تشکیل شده و دولت، مجلس، ارتش و قوه قضائیه دارد. اما این ها کافی نیست، ما دولت های مختلفی را پشت سر گذاشته ایم. اما مشکل ما این است که دولت مطابق قانون اساسی عمل نمی کند. بلکه بر اساس فرقه و سلیقه خود عمل کردند.

وی افزود: رهبران فرزانه انقلاب اسلامی بارها این موضوع را مطرح کرده اند. با این حال، بسیاری با زیر پا گذاشتن صلاحیت های قانونی خود، آسیب هایی را به دشمن وارد کرده اند و باعث تهاجم دشمن به اقتصاد و فرهنگ ما شده اند. بعد از انقلاب و قانون و نظام اسلامی باید به حکومت اسلامی برسیم.

رئیس شورای فرهنگی عمومی خراسان جنوبی گفت: یکی از شرایطی که می تواند جامعه را به کمال برساند، جامعه سالم است، هر کاری که انجام دهند رشد خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: «مردم را باید در دست دولت اسلامی تربیت کرد، نه سلیقه ای که مردم را گران می کند و نفوذ آن بر فرهنگ مردم تأثیر می گذارد.» ما نمی توانیم قبول کنیم. مردم به زور به بهشت ​​می روند..

امام جمعه بیرجند ادامه داد: جامعه اسلامی زاییده کار فنی، علمی، فرهنگی و سیاسی برای ایجاد تمدن اسلامی است و در حالی که جامعه اسلامی محصول دولت اسلامی است، از همه جهات انتظار می رود که نتواند تحلیل کند. مسائل دولتی اسلام لانه تربیت اسلامی است.

عبادی با بیان اینکه دستوری که در مرحله دوم انقلاب اسلامی ذکر شد، یک توالی علمی است که تمدن اسلامی دنبال می کند، این گام ها باید یکی یکی برداشته شود، در جامعه ما که بدون تربیت خاص متولد و بزرگ شده ایم، جامعه برای خود یک فرد است.

جامعه اسلامی زمانی شکل می گیرد که کودکان با سبک زندگی اسلامی آشنا شوند

وی افزود: جامعه اسلامی زمانی شکل می گیرد که کودکان فارسی زبان در خانواده های ترک فارسی صحبت کنند، کودکان ترکی در بین ترکی عربی زبانان به طور خودکار با فرزندان خود صحبت می کنند، کودکان در جامعه اسلامی که خود به خود بیانگر سبک زندگی و ارزش ها و کمال اسلام است. “اون ها یاد میگیرن.

رئیس شورای فرهنگی عمومی خراسان جنوبی گفت: جامعه حق در بحث تمدن، شکوفا شده و همه را چون خورشید نورانی کرده است، شما فرزند و فرزند حاج قاسم سلیمانی و رنج کشیده هستید، این مرد بزرگ دست برداشته است. این مکتب و همه به سوی این آرمان اگر در دامان حاج قاسم بود در زندگی شهید سلیمانی جز خوبی و بدی ندید.

امام جمعه بیرجند گفت: طلاب و طلاب باید آرزوی حاج قاسم را در برابر همه غولان مفسد و ظالمان اجرا کنند. اما رهبرانقلاب اسلامی گام دوم انقلاب را به عنوان الهام نوشتند.

عبادی گفت: «تشکیل یک انتخابات سالم و نتیجه آن اتفاقی که افتاد کار دشواری است، اما در شرایط سخت کرونا در هر دو اوج شیوع کرونا.» سرعت شیوع آن کم شده و انتخاباتی با این خوبی برگزار شده است. انتخاب: در کنار دو قوه دیگر برای حل مشکل به میان مردم آمده اند و شما می توانید به آرمان های تمدن اسلامی و عبور از دولت اسلامی و جامعه اسلامی دست یابید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمنان و دشمنان آنقدر به مردم ما آسیب رسانده اند که آنها را خسته کرده اند. اما مردم همه سختی ها را تحمل کردند و ثمره شیرین این سختی ها را دریافت کردند. اما ما منتظر ابتکار تو هستیم پسر حاج قاسم پس از 40 سال آزمون و خطا منتظر ایجاد تمدنی هستیم که بوی ورود حضرت مهدی (عج) در آن می آید.

حاج قاسم سرباز ولایی است

در ابتدای این مراسم سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، سالروز شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و علامه آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت. وی از زحمات ارزشمند طلاب حاج قاسم در برپایی این نشست ویژه و نمایشگاه فرهنگی تقدیر کرد.

هاشمی با اشاره به مجاهدت مخلصانه سردار شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم سرباز ولایت است و عمر و برکات گرانبهای خود را در راه خدا و امام زمان(عج) سپری کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و بیرجند گفت: تبیین ابعاد حج قاسم برای نسل جدید و آینده کشور اسلامی ما ضروری است.

رئیس از ایده ساختن یک تمدن استقبال کرد

در این مراسم حجت الاسلام محمدعلی جعفری، نماینده ارشد دانشگاه های استان خراسان جنوبی نیز به بیان اهداف و گزارش های فعالیت های انجام شده در طرح تمدن اسلامی پرداخت و با اشاره به اینکه محتوای این طرح بر اساس کتاب است. جذاب و کاربردی. قرآن (کتاب مفاهیم تمدن سازی) گفت: جذب اساتید دانشگاه های دولتی و غیردولتی استان از اندیشه تمدن سازی. پروژه خوب است.

وی افزود: دور دوم این پروژه بر اساس کتاب پیرمرد 250 ساله رهبر معظم انقلاب آغاز می شود.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار آنا در بیرجند، با معرفی اندیشه های سوسیالیستی رهبر معظم انقلاب، سبک زندگی (سیاسی) را بیان کرد. وی گفت: یکی از اهداف این طرح ایجاد و ترویج تغییر نگرش و مدنیت در بین اساتید و دانشجویان است.

وی افزود: این طرح ابتدا به اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان ارائه شد و سپس سایر اساتید دانشگاه نیز در این طرح شرکت کردند.

انتهای پیام/4117/4062/

دکمه بازگشت به بالا