علمی و پزشکی

ابرسویه کرونا امیکرون در راه است؟

به گزارش شفاف، علیرضا ناجی، کارشناس ویروس، یادداشتی در این روزنامه نوشت. جام م وی نوشت: اخیراً مدیرعامل وسترن کرونا نسبت به ادغام سویه های آمیکرون، دلتا و تولید سوپراشباع جدید به عنوان یک هشدار جدی هشدار داده است. در هفته اول شناسایی این جنبه از جهان، من هم به صورت کتبی و شفاهی و در شبکه های اجتماعی به این موضوع پرداختم، زیرا اکنون در شرایطی هستیم که ویروس های دلتا و آمیکرون به طور همزمان در سراسر جهان تردد می کنند. زمان. زمان. بنابراین، خطر ابتلا به عفونت دلتا و آمیکرون در انسان یا حیوانات همزمان با وقوع جهش، جهش و ظهور یک جهش چشمگیر رخ می دهد.

بنابراین، ما باید همیشه شکل گیری ابرشاره های تاج را به یاد داشته باشیم و بدانیم که ابرنواخترها به دلیل قابلیت انتقال، انتقال و مصونیت بالایشان همچنان ما را تهدید می کنند.

البته ممکن است این سوال مطرح شود با وجود اینکه گفته می شود فشار آمیکرون ضعیف تر از دلتا است، آیا باز هم از تشکیل مایع اضافی می ترسیم که باید به آن پاسخ دهم: بله. واقعیت این است که اگرچه جهان اکنون در سخنرانی های خود اعلام می کند که آمیکرون ضعیف است، هنوز برای قضاوت زود است. باید بیشتر منتظر بمانیم تا اطلاعات لازم را جمع آوری کنیم و اطلاعات ژنتیکی و اپیدمیولوژیک را در کنار هم قرار دهیم تا تصویر خوبی از سویه آمیکرون بدست آوریم. با این حال، تا کنون می دانیم که این ویروس جدید ناامن و نگران کننده است. دلیل واضح این است که سازمان بهداشت جهانی بلافاصله پس از آن یک جلسه اضطراری در مورد تغییر تشکیل داد.

البته نمی‌خواهیم مردم را با این حرف‌ها بترسانیم، اما هدف ساده‌سازی و آگاه‌سازی مردم نیست. در بریتانیا، مطالعه‌ای نشان می‌دهد که اگر محدودیت‌های اجتماعی دیگری وجود نداشته باشد، ویروس آمیکرون در ماه‌های آینده بین 25000 تا 75000 مرگ را به دنبال خواهد داشت. این یک تحلیل علمی است، بنابراین برای مقابله با این تنوع باید بسیار هوشمند باشیم. اجازه ندهید بحران اتفاق بیفتد و به فکر راه حل باشید. تاکنون تنها کاری که انجام داده‌ایم مدیریت بحران است که باید از آن جلوگیری کنیم.

یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سویه های جدید، گسترش واکسیناسیون و تزریق در جامعه است. درست است که اقدامات غیر درمانی مانند بستن شکاف ها، شستن دست ها و پرهیز از شلوغی همچنان توصیه می شود، اما گسترش واکسیناسیون امن ترین راه است.

ما باید واکسیناسیون سوم را تا حد امکان تمدید کنیم، زیرا در آینده با توجه به شیوع ویروس در جهان، به ویژه کشورهایی که به دلیل سیستم های بهداشتی ضعیف، زیستگاه گونه های جدید هستند. ممکن است سویه های جدیدی ایجاد شود که اثربخشی واکسن های فعلی را کاهش دهد.

دکمه بازگشت به بالا