فرهنگ و هنر

ابراز همدردی با رئیس انجمن فرهنگ و ارتباطات در مورد درگذشت انوشه



در پیامی ، رئیس انجمن فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور پیامی درگذشت هنری انوشه ، پیشگام زبان و ادبیات فارسی را تسلیت گفت.

به گزارش سلام آنلاین ، در پیام ابوذر ابراهیمی ترکمن آمده است: “من خدا هستم و خدا هستم.

خبر درگذشت نویسنده ، مترجم و محقق تاریخ فارسی ، زبان و ادبیات ، زنده یاد استاد حسن انوشه ، بر من و همه افراد فرهنگ و ادبیات فارسی و کسانی که به حوزه علم و اندیشه اختصاص داده اند ، تأثیر خواهد گذاشت.

هرچند یک دست سپاس ، دستهای ما را به استخوان آقای انوشه نزدیک کرد ، اما کارهای بسیار ارزشمند وی مانند تهیه کتاب فارسی ، ترجمه چهار جلد کتاب “تاریخ کمبریج ایران” ، ترجمه 15 جلد و بیش از 2500 نسخه خطی در دانشنامه ها ، به ویژه دائرopالمعارف شیعه. این گنجینه ای بی ارزش است که برای بسیاری از سالها در معرض بسیاری از محققان و دانشمندان مشتاق و ادبیات قرار خواهد گرفت.

از صمیم قلب من به جامعه علمی این کشور و خانواده محترم ، بازماندگان و همه دانش آموزان و همه کسانی که خود را وقف او کرده اند تشکر می کنم و از خداوند متعال برای از دست دادن این استاد دعا می کنم که آثار وی در کلیه موسسات علمی و ادبی در سراسر جهان در کتابخانه ها به نمایش در آمده است. خیاط خاتمه یافته ، از رحمت بزرگ خدا می خواهم. “

حسن انوشه در 10 مارس 1963 در بابل بدنیا آمد. وی در دانشگاه تهران زبان و ادبیات عرب را آموخت و عضو هیئت مدیره بنیاد ترسوودی بود. آثار وی شامل “تاریخ ایران کیمبرج: از ظهور اسلام تا ظهور دولت سلجوقی” ، “تاریخ ایران کیمبرج: از سلوکیان تا سقوط دولت ساسانیان” ، “تاریخ ایران کیمبرجی : از حل و فصل سلجوقیان گرفته تا نابودی ایلخانات »،« ایرانی ، کلمن هاوار »، ترجمه« ایران در آغاز تاریخ »و غیره. وی در 13 آوریل 1999 بر اثر سرطان درگذشت.

انتهای پیام


انتشارات سایت طبق سامانه آنلاین، اقدام به انتشار محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت این مقاله بر عهده منابع خبری بوده و سامانه آنلاین سلام آنلاین هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا