فرهنگ و هنر

آیا می‌توانیم با بیگانگان فضایی حرف بزنیم؟

مهمترین روزنامه جهان امروز درباره خروج آمریکا از افغانستان ، انتخابات آلمان ، رئیس جمهور فرانسه و فضانوردان صحبت می کند.

به گزارش سلام آنلاین ، به گفته آلبر کوچوئی گوینده پیشکسوت رادیو ، مهمترین اخبار امروز جهان به شرح زیر است:

کمک های باقیمانده در آلمان

لوفیگارو در فرانسه نوشت: “پس از 16 سال حکومت راست گرایان ، آلمان اکنون به سمت چپ حرکت می کند.” سوسیال دموکرات ها در انتخابات با اختلاف کمی پیروز شدند. 25 تا 24 درصد
اولاف شولتز می گوید دولت با ائتلاف تشکیل می شود. دموکرات های مسیحی – حزب آنگلا مرکل می گوید به ائتلاف می پیوندد.
روزنامه فرانسوی لو فیگارو نوشت که پیروزی اولاف شولتس ، فنیقی آلمانی ، با بی ثباتی سیاسی تهدید شد.

گاردین: پایان دوران آنگلا مرکل فرا رسیده است.
اقتصاددان: زمان زیادی طول می کشد تا دولت جدید تشکیل شود.
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داد که شولتز و سوسیال دموکرات ها در این انتخابات پیروز شدند.
در روزنامه ایتالیایی ایتالیا: اتحاد چپ سوسیال دموکرات ها با سبزها و لیبرال ها.

تخم مرغ برای ماکرون

لوفیگارو امروز در فرانسه نوشت که یک تخم مرغ به طرف امانوئل مکرون پرتاب شد اما شانه اش را نشکست. مکرون دوباره هدف قرار گرفت. این بار در لیون در نمایشگاه بین المللی ، که موفقیت بزرگی بود. در سال 2017 ، در طول مبارزات انتخاباتی ، یک تخم مرغ در یک نمایشگاه کشاورزی هدف قرار گرفت. با این حال ، گفته می شود که محبوبیت رئیس جمهور فرانسه برای انتخابات 2022 به وضوح افزایش یافته است.

زنان پیشرو
لوئیگیگارو گفت: “ایسلند اولین کشوری در اروپا است که تعداد زنان در پارلمان بیشتر از مردان است.” زنان پیشرو ایسلند در اینجا جنبش چپ سبز زمین را به سمت راست از دست می دهد. از شصت و سه کرسی پارلمان ، سی و سه کرسی ، با پنجاه و دو درصد ، توسط زنان به دست آمد. سپس در اروپا ، سوئد 47-7 درصد از کرسی ها را به دست آورد. در رواندا ، نیکاراگوئه ، مکزیک و امارات متحده عربی ، هر زن دارای پنجاه یا بیشتر کرسی در پارلمان است.

بدترین سناریو برای افغانستان

روزنامه انگلیسی گاردین امروز نوشت: “مانند انگشتی که عراق را متهم به حمله می کند به منصفیلد وزیر دفاع سابق رسیده است.” اکنون انگشت اتهام به سمت چهره اطراف بایدن است. او کسی نیست جز جیک سالیوان ، محرم جو بایدن در بحران افغانستان. بعد از ظهر 30 اوت بود که پیک کاخ سفید نامه ای را به دفتر بایدن در کاخ سفید ارسال کرد مبنی بر اینکه وی آخرین هواپیما ، پایگاه نیروی هوایی افغانستان را ترک کرده است. آن دو سپس بایدن را به یک اتاق مخفی بردند. تونی بلینکن بیست ساله با او بود و جیک سالیوان که هجده ماه با بایدن کار کرده بود ، فردی تأثیرگذار بود.

در انتهای اخبار امروز:

بیگانگان

“آیا می توانیم با بیگانگان صحبت کنیم؟” گاردین نوشت. یا می توانیم فضای زندگی ایجاد کنیم؟ در یکی از نقاشی ها ، فرد پشت دوربین دوچشمی به یک غول نگاه می کند. ژاکوب وان ستاره شناس ، می گوید: “ما به دنبال بیگانگان هستیم و آنها را شکار می کنیم.” در عین حال ، ما با مشکل گرم شدن کره زمین روبرو هستیم. اگر روزی خورشید به یک قرص قرمز کامل تبدیل شود ، چه اتفاقی برای زمین می افتد؟ سالهاست ستاره شناسان گفته اند که حیات فرازمینی باید در فضا باشد ، اما هیچ کس نمی تواند مکان و چگونگی آن را تأیید کند. می توان گفت در حال نزدیک شدن هستیم ، سیاره ای قابل سکونت پیدا کرده ایم. آیا فضاپیمای ET در آنجا وجود دارد؟ یا جستجوی دانه در یک انبار بزرگ؟
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا