بین الملل

آکسفام| فروش سلاح اعضای G-20 به آل سعود سه برابر کمک‌های بشردوستانه به یمن

به گزارش خبرگزاری خبر فاس بریتانیا ، گروه 20 از زمان مداخله عربستان سعودی بیش از 17 میلیارد دلار سلاح به یمن فروخته است.

به گزارش وب سایت الجزیره ، گزارشی که روز سه شنبه توسط موسسه آکسفام منتشر شد ، تأیید کرد که این رقم سه برابر کمک های بشردوستانه اعضای G20 به مردم یمن بوده است. این گزارش در حالی منتشر می شود که رهبران G20 برای اجلاس مجازی به میزبانی عربستان سعودی در هفته جاری آماده می شوند.

در حالی که برخی از کشورهای اروپایی فروش سلاح به ریاض را متوقف کرده اند ، اعضای G20 همچنان به فروش اسلحه به این کشور ادامه می دهند. طبق گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (CIPRI) ، عربستان سعودی با واردات اسلحه 16.9 میلیارد دلار و صرف 4.9 میلیارد دلار در لیست بین واردکنندگان اسلحه جهانی بین سال های 2014 و 2018 قرار دارد. در مورد سلاح های اروپایی.

اسوان کمال ، یکی از اعضای موسسه آکسفام ، گفت: “تا زمانی که یمن وارد ششمین سال درگیری خود می شود ، 80 درصد از 30 میلیون فقیر این کشور به کمک احتیاج دارند و این بسیار تکان دهنده است. چه کسی این سطح از تجارت را دیده است. ما از رهبران جهان می خواهیم مسئولیت خود را بپذیرند و از اجلاس G20 این هفته برای اطمینان از انجام مذاکرات بودجه بشردوستانه کافی استفاده کنند.

آکسفام گزارش می دهد که هر 10 روز حملات هوایی به بیمارستان ها ، کلینیک ها ، چاه ها و مخازن آب در طول جنگ صورت می گیرد. بیش از 100000 نفر در جنگ کشته شدند ، از جمله 12000 غیرنظامی. طبق برنامه جهانی غذا در سازمان ملل ، 24 میلیون یمنی به کمک بشردوستانه نیاز دارند ، در حالی که 20 میلیون نفر گرسنه هستند و با قحطی دیگر روبرو هستند.

مدیر آکسفام در یمن گفته است كه مردم یمن كه سالها از مرگ ، آوارگی و بیماری رنج می برند ، برای گردهم آوردن همه احزاب به كمك اعضای با نفوذ جامعه جهانی نیاز دارند. برای توافق در مورد آتش بس فوری در کشور با یکدیگر درگیری هستند. “بازگشت به مذاکرات متعهد به دستیابی به صلح پایدار.”

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا