آنچه باید در مورد قهوه و افسردگی بدانید

آنچه باید در مورد قهوه و افسردگی بدانید

کافئین محرکی است که در برخی غذاها و نوشیدنی ها مانند قهوه یافت می شود. نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین دار به شما انرژی می دهد و می تواند شما را از خواب آلودگی خلاص کند.

به گزارش سلام آنلاین، یکی از دلایلی که روزانه بیش از 600 میلیون فنجان قهوه در آمریکا مصرف می شود همین است.

تحقیقات در مورد قهوه و افسردگی نشان می دهد که افراد هنگام نوشیدن قهوه علائم کمتری دارند.

مطالعات بر روی اثرات قهوه بر بدن فواید مثبت دیگری مانند کاهش خطر سرطان یا سکته مغزی را نشان داده است. نوشیدن قهوه همچنین می تواند خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری پارکینسون را کاهش دهد. ترکیبات محافظ موجود در دانه‌های قهوه، همراه با اثرات کافئین، می‌توانند توانایی‌های شناختی ما را بهبود بخشند و احتمال ابتلا به زوال عقل را کاهش دهند.

چگونه قهوه بر علائم افسردگی تاثیر می گذارد؟

افسردگی میلیون ها نفر را در سراسر ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد. شدت علائم افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از علائم رایج افسردگی عبارتند از عدم علاقه به فعالیت هایی که قبلا برای افرادی که مشکل تمرکز داشتند و کمبود انرژی لذت بخش بود. افراد مبتلا به افسردگی بالینی حداقل به مدت دو هفته علائم دارند.

کارشناسان می خواهند بدانند که آیا خواص محرک موجود در قهوه می تواند علائم افسردگی را تسکین دهد یا خیر. مطالعات منتشر شده ارتباطی بین نوشیدن بیشتر قهوه و کاهش شدت علائم افسردگی پیدا کرده است. یک مطالعه جداگانه با تمرکز بر افراد میانسال نیز نتایج مشابهی را به همراه داشت.

به نظر می رسد نوشیدن قهوه می تواند به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند. با این حال، این بدان معنا نیست که این نوشیدنی باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشد. در حالی که نوشیدن قهوه فوایدی برای سلامتی دارد، مصرف بیش از حد قهوه معایبی دارد.

خطرات نوشیدن بیش از حد قهوه

افزایش مصرف کافئین در میان بزرگسالان شاغل و دانش آموزانی که به دنبال انرژی برای ادامه کار یا تحصیل خود هستند، به پدیده ای رایج تبدیل شده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) چهار فنجان قهوه با اندازه معمولی را به طور کلی بی خطر می داند. با این حال، نوشیدن قهوه می تواند عوارض جانبی مانند بی خوابی، تاکی کاردی و بی خوابی ایجاد کند.

به گفته WebMD، نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز می تواند این عوارض جانبی را افزایش دهد. برخی از افراد علائمی مانند افزایش اضطراب، سردرد و بی خوابی را گزارش می کنند.

به گفته متخصصان، از آنجایی که کافئین یک ماده مخدر است، افراد می توانند وابسته شوند و تلاش برای ترک عادت قهوه باعث بروز علائمی مانند خستگی، سردرد و عدم شفافیت ذهنی می شود.

در همین حال، کافئین موجود در قهوه می تواند با داروهایی که برای درمان مشکلات سلامتی مانند بیماری تیروئید استفاده می شوند، تداخل منفی داشته باشد. همچنین می تواند با داروهای تجویز شده برای مشکلات سلامت روان تداخلات منفی داشته باشد. اگر دیابت دارید، نوشیدن بیش از حد قهوه می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد و کنترل انسولین را دشوارتر کند.

همچنین، زنان یائسه ای که بیش از سه فنجان قهوه در روز می نوشند، ممکن است به دلیل کمبود کلسیم، استخوان ستون فقرات خود را از دست بدهند. سایر افرادی که باید در مصرف قهوه احتیاط کنند، حتی برای کمک به علائم افسردگی، کسانی هستند که فشار خون یا کلسترول بالا دارند.

حذف نوشیدنی های شیرین از رژیم غذایی می تواند به بهبود علائم افسردگی کمک کند. همچنان می توانید قهوه را بدون افزودن شکر در رژیم غذایی خود بگنجانید. افرادی که قهوه بدون شیرینی می‌نوشیدند نسبت به کسانی که قهوه نمی‌نوشیدند کمتر احساس اضطراب می‌کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا