علمی و پزشکی

آنچه باید درباره «کهیر» بدانید

به نقل از Step to Health S-Iran: اندازه کهیرها متفاوت است و می تواند ناگهان شکل گرفته و از بین برود و هر بار در مکان های مختلف ظاهر شود.

طبق این کلینیک ، بیماران باید بیش از 6 هفته در سال از این بیماری رنج ببرند تا دیابت مزمن تشخیص داده شود. حتی زمانی را که ضایعات پوستی فروکش می کنند در نظر بگیرید.

منشا exact دقیق این بیماری هنوز مشخص نیست ، اما متخصصان تشخیص داده اند که درمان با مدیریت واکنش های آلرژیک همراه است. برای رسیدن به این هدف معمولاً آنتی هیستامین ها و تغییرات غذایی در نظر گرفته می شوند.

علائم دیابت مزمن

ضایعات پوستی قرمز بدون تمایل به ظهور در قسمت های خاصی از بدن ، نشانه های واضحی از عفونت ادراری است. از طرف دیگر ، تغییر در شکل و اندازه کهیر وجود دارد.

علائم در نظر گرفته شده برای تشخیص بالینی دیابت مزمن شامل موارد زیر است:

بثورات قرمز در هر قسمت از بدن

اندازه اشکال کهیر با الگوی ظاهر و از بین رفتن متفاوت است

تورم در قسمت هایی از پوست با ظاهر کهیر

ظاهر کهیرها با تحریک پذیری مانند استرس یا قرار گرفتن در معرض گرما همراه است.

– خارش شدید

دیابت مزمن و کیفیت زندگی

مطالعه ای در بیمارستان سنت توماس انگلیس نشان داد که دیابت مزمن زندگی اجتماعی بیش از نیمی از بیماران مبتلا به این بیماری را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر این ، بیش از نیمی از این افراد مسائل زیبایی شناختی را تأثیر منفی بر زندگی جنسی خود می دانند.

این وضعیتی است که دیابت مزمن می تواند بر زندگی کاری افراد نیز تأثیر بگذارد و باعث عدم حضور آنها در محل کار شود.

حلقه اجتماعی اطراف افراد مبتلا به دیابت مزمن نقش مهمی دارد. این افراد نباید با اظهارنظرهایی که به عزت نفس آنها آسیب می زند روبرو شوند. همچنین افزایش بازخورد منفی می تواند احتمال التزام به درمان را کاهش دهد.

شرایط استرس زا می تواند کهیر مزمن را بدتر کند. حتی فعالیت هایی مانند خراشیدن ، کهیر به دلیل اضطراب می تواند منجر به ضایعات پوستی شود که بعداً آلوده شوند.

دارو درمانی

یکی از ارکان درمان دیابت مزمن ، تجویز داروهای آنتی هیستامین است. در میان آنها ، آنتی هیستامین ها یکی از رایج ترین ها هستند.

از جمله آنتی هیستامین هایی که باعث خواب آلودگی می شوند موارد زیر است:

– هیدروژن

– داکسپین

– دپاندرومارامین

از جمله آنتی هیستامین های کمتر شناخته شده احتمالاً لوراتادین است که در گروه فکسوفنادین و سیتریزین قرار دارد.

اگر دیابت مزمن با التهاب شدید همراه باشد ، پزشک ممکن است داروهای کورتیکواستروئید و داروهای ضد التهابی برای شما تجویز کند. به دلیل عوارض جانبی ، آنها داروهایی هستند که استفاده محدود و برای اهداف خاص دارند. توصیه شده ترین نمونه این امر معمولاً پردنیزون است.

درمان غیر دارویی

علاوه بر دارو ، اقدامات غذایی در بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به دیابت مزمن مهم است. این اقدامات برای رفع علائم طولانی مدت در نظر گرفته شده است.

اقدامات غیر پزشکی برای مبارزه با دیابت مزمن عبارتند از:

از صابون هایی که غیرطبیعی هستند و باعث تحریک پوست می شوند خودداری کنید.

برای مرطوب سازی پوست از مرطوب کننده استفاده کنید.

از لباس راحت استفاده کنید ، از مالیدن پارچه روی پوست خودداری کنید.

هنگام بیرون از منزل ، حتی در یک روز آفتابی از ضد آفتاب استفاده کنید.

از محرک های مشخص شده خودداری کنید

دکمه بازگشت به بالا