آمریکا یک معافیت تحریمی ایران را تمدید کرد

آمریکا یک معافیت تحریمی ایران را تمدید کرد

به گزارش المانیتور سلام آنلاین، این معافیت به 11 جولای (پنجشنبه 31 تیرماه) موکول شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه که نامش فاش نشد، به المانیتور گفت که از سال 2018، وزارت خارجه آمریکا به عراق اجازه خرید برق از ایران را در عین حال توسعه ظرفیت تولید برق در این کشور داده است. این معافیت ادامه رویکردی است که توسط دولت های قبلی ایالات متحده تایید شده است.

وی افزود: طبق شرایط معافیت عراق برای خرید برق، وجوه ایران برای این کشور آزاد نخواهد شد. وجوه برای خرید برق در حساب های بسته نگهداری می شود و فقط برای تجارت بشردوستانه و معاملاتی که مشمول تحریم نیستند قابل استفاده است.

به گزارش ایرنا؛ فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، هفته گذشته برای دیدار با مقامات آمریکایی برای بحث درباره دارایی های مسدود شده ایران در عراق به واشنگتن سفر کرد و بر نیاز به یک راه حل سریع و عادلانه برای آن تاکید کرد.

از سال 2018، ایالات متحده تحریم های عراق را برای خرید برق تمدید کرده است تا این کشور بتواند نیازهای انرژی خود را تامین کند. آخرین باری که این معافیت تمدید شد 24 مارس 1402 بود.

این معافیت ها در حالی تمدید شد که به دلیل گرمای شدید تابستان در عراق و افزایش دمای هوا به بالای 50 درجه در برخی مناطق، تقاضا برای تجهیزات سرمایشی باعث افزایش تقاضا برای برق شده است.

310310

دکمه بازگشت به بالا