علمی و پزشکی

آماری تکان‌دهنده؛ انباشت کوهی از زباله در سیاره سرخ/ عکس

یک محقق با تجزیه و تحلیل حجم تمام فضاپیماها و فضاپیماهای ارسال شده به مریخ تأیید کرد که در حال حاضر حدود 7118 کیلوگرم زباله در سیاره سرخ وجود دارد. بقایای مریخ شامل سخت افزارهای دور ریخته شده، نقص در عملکرد و سقوط سفینه فضایی است.

بیشتر بخوانید:

کاگری کیلیک، محقق فوق دکتری رباتیک در دانشگاه ویرجینیای غربی، زباله های فضایی روی سطح مریخ را تجزیه و تحلیل می کند. او وزن تمام فضاپیماها و فضاپیماهای ارسال شده به مریخ را بررسی کرد و همچنین وزن فضاپیمای آنها را که در نهایت با 15694 پوند (یا 7118 کیلوگرم) زباله به پایان رسید را حذف کرد.

در مجموع 9 فضاپیمای غیرفعال بر روی مریخ نشسته اند، از جمله کاوشگر مریخ 3، فرودگر وایکینگ 1 و فضاپیمای شیاپارلی متعلق به آژانس فضایی اروپا. به گفته Kilic، بیشتر این ربات ها دست نخورده باقی مانده اند و سازمان فضایی آنها را مصنوعات تاریخی می نامد.

او به The Conversation توضیح داد: «وقتی تمام فضاپیماهایی که تا به حال به مریخ فرستاده شده اند را جمع کنید، حدود 22000 پوند (9979 کیلوگرم) می شود.

مناظر خیره کننده از زباله های سیاره سرخ / عکس

دانشمندان ابراز نگرانی کرده اند که زباله های فضایی می توانند نمونه های جمع آوری شده توسط مریخ نورد Perseverance ناسا را ​​نابود کنند. نمونه ای که می تواند نشانه ای از زندگی باستانی باشد.

البته تشکیل چنین زباله هایی اجتناب ناپذیر است، به این معنی که بسیاری از قطعات باید دور ریخته شوند تا فضاپیما یا سازه های دیگر بتوانند با نزدیک شدن به جو جهنمی سیاره سرخ از خود دفاع کنند. به عنوان مثال، مریخ نورد استقامت زمانی که در فوریه 2021 فرود آمد، هفت دقیقه جهنم را تحمل کرد.

مریخ‌نورد ناسا که در حال حاضر در حال جمع‌آوری نمونه‌هایی از سطح سیاره سرخ برای دانشمندان است، تاکنون در طول ماموریت خود تصاویری از این زباله‌ها به ثبت رسانده است.

در ماه ژوئن، ناسا در تصویری که توسط Perseverance برای آنها ارسال شده بود، نوری را از دور دید و سپس مریخ نورد را به سمت آن منحرف کرد تا محیط محلی را بررسی کند. چند هفته بعد، Endurance وارد منطقه ای به نام Hogwallow Flats شد و تصاویر پانوراما 360 درجه دریافت کرد.

سپس دانشمندان دریافتند که نور روشن بازتابی از پوشش حرارتی است که برای محافظت از سازه‌های فضایی در برابر دمای شدید در طول فرود استفاده می‌شود.

5858

دکمه بازگشت به بالا