اقتصادی

آلمان برای خرید گاز قطر توافق کرد

آلمان برای کاهش وابستگی خود به واردات روسیه با خرید گاز از قطر موافقت کرده است.

به گزارش سلام آنلاین، این خبر را وزارت اقتصاد آلمان در توییتر اعلام کرد. این توافق در جریان سفر آخر هفته روبرت هوبک وزیر اقتصاد آلمان به قطر حاصل شد.

هابوک در ویدئویی در توییتر گفت: منطقه آماده همکاری و سرمایه گذاری بیشتر در پروژه های انرژی تجدیدپذیر است. خبر خوب این است که قطر گاز طبیعی مایع را به آلمان عرضه خواهد کرد. اکنون بر عهده شرکت است که توافقات لازم را انجام دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قطر در حال افزایش استخراج گاز است و ما در کوتاه مدت گاز بیشتری برای جایگزینی گاز روسیه داریم. این همان چیزی است که من با امیر و وزیر انرژی قطر صحبت کردم.

سعد الکعبی وزیر انرژی قطر گفته است که اگر گاز روسیه به اروپا به دلیل درگیری با اوکراین مختل شود، نه قطر و نه هیچ کشور دیگری قادر به تامین گاز طبیعی مایع به روسیه نخواهد بود. LNG) خیر. بجای. از آنجایی که بیشتر ذخایر گاز قطر برای قراردادهای بلندمدت برای خریداران آسیایی محفوظ است، تنها 10 تا 15 درصد گاز قابل حمل به اروپا است. وی گفت: من فکر می کنم روسیه 30 تا 40 درصد بازار اروپا را تامین می کند. هیچ کشوری نمی تواند این میزان گاز را تامین کند و ظرفیتی برای این کار از طریق صادرات LNG ندارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا