اجتماعی

آغوش گشوده برای مرگ – سلام آنلاین

سلام آنلاین / کردستان چهار ماه است که من در انتظار نشسته ام و کمی گناه باعث شده است که ما را بخوابیم ، به کرونا می گویم ، چند ماه است که او هوشیار بوده است ، گویا اکنون نمی گذرد.

چند ماه اول شیوع بیماری که ما تازه میهمانان ناخوانده را آماده می کردیم ، اوضاع بهتر می شد ، مردم از ترس جان در خانه هایشان محبوس می شدند و هیچ عجله ای برای انجام کاری غیر ضروری نداشتند. . آنها ، حتی نوروز ، هر چند که مهم بود ، با ایران کاملاً ساکت بودند.

چند ماه اول دیدن یک خیابان آرام و بدون درآمد باعث شد مردم روزهایی را که تنها ما نگران تورم بودیم از دست بدهیم و حداقل از زندگی نترسیم. برخی در خانه های خود ماندند ، اما اکنون که چهار ماه از ورود ویروس به استان گذشته است ، من به خیابان می روم و احساس می کنم کرونا از بین رفته است و من نمی دانم.

با دیدن نزول کورونا در گذشته ، تمام قوانین کورونا لغو شده و افراد به اصطلاح تا زمانی که از پروتکل بهداشت پیروی کنند به زندگی عادی برمی گردند ، اما به نظر می رسد که اینگونه باشد. به نظر می رسد مانند آغاز پایان Corona.

امروز ، تا آنجا که چشم می بیند ، رفت و آمد و ترافیک وجود دارد ، افرادی که با راحتی و راحتی بدون مانع و دستکش قدم می زنند و از فروشگاه به فروشگاه می روند ، شما حتی افرادی را می بینید که با دوستان دوست و مهربان هستند. یا شما همدیگر را می شناسید. آنها بغل می کنند.

فاصله اجتماعی! جالب ترین حرف روز کروایی در کردستان است ، وقتی من به کافه نگاه می کنم چند نفر روی میز نشسته اند و سرشان از خنده و طنز گرم است.

به سختی می توان راهی برای عبور از جمعیت از میدان انقلاب پیدا کرد ، همه سالمندان و بچه ها جمع شدند و گپ زدند. وقتی به جمعیت نگاه می کنید ، آنها حتی همان خدا را نمی بینند. ماسک ، دستکش یا حداقل فاصله نپوشید.

خطر و سوء رفتار همان افراد استان را به محض شروع کرولا و کار ، در وضعیت اضطراری و قرمزی قرار می دهد.

دیشب یک آرایشگر در سنندج شماره تلفنی را به عنوان زیر به تلگرام ارسال کرد: “امروز این فروشگاه مملو از عروس است و متأسفیم که هر خدمتی را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهیم.” به هر حال چند ساعت شادی و خوشبختی زناشویی به قیمت یک عمر پشیمانی!

ممکن است بسیاری از خانواده ها بگویند ما ازدواجی را که می خواهیم از آن وحشت داشته باشیم ، به دست نخواهیم آورد ، فقط یک عروسی کوچک با آشنایان و دوستان که فکر می کنیم هرگز اتفاق نخواهد افتاد ، اما ابتدا رونی را در نظر بگیرید. در کردستان ، این مراسم با یک مراسم اختتامیه در Sagaing آغاز شد و هنوز هم در حال خامه گیری است.

در این روز نگران کننده ، سان دیگو نیز برای گرفتن عکس و سرگرمی در حومه شهر داغ است! در روزهای تعطیل وقتی مقابل بسیاری از پارک های سنندج می گذرید ، پر از افرادی است که معتقدند کرونا هنوز هم وجود دارد ، اما آنها معتقدند که مرگ همیشه برای همسایگان وجود دارد و کورونا هیچ ارتباطی با آنها ندارد. نه

به یاد داشته باشید که یک بی توجهی کوچک و ناخواسته می تواند جان عزیزان و اطرافیان ما را به خطر اندازد. فراموش نکنید که Corona تمام نشده و هنوز قوی است ، Corona را جدی بگیرید زیرا او ممکن است قربانی بعدی باشد. خودت باش!

آمار کرونا در کردستان همچنان رو به افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد که 3.08 نفر مبتلا به کرونا در استان کردستان آلوده شده اند.

فروزن رضایی در آخرین آمار درباره وضعیت کورونا در کردستان اظهار داشت: براساس ضوابط وزارت بهداشت ، براساس تعداد بیماران مبتلا به کرونا ، کردستان یکی از نه استان است که به مرحله هشدار Corona.

وی گفت: “متأسفانه تعداد مبتلایان به بیماری عروق بیماری کرونا در بیمارستانهای سنندج در روزهای اخیر دو برابر شده است و این یک هشدار برای کردستان است.”

رضایی ادامه داد: با کمک و ارادت پرسنل پزشکی ، حدود 1500 بیمار بهبود یافته و از مرکز پزشکی مرخص شده اند که متأسفانه حدود 10 نفر مبتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. در کردستان ».

تقویت فضای عمومی به دلیل وضعیت قرمز کرونا

علاوه بر این ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تعطیلی و بسته شدن سالن عروسی در Sandena و تقویت بررسی های بهداشت عمومی در تاج سرخ با هماهنگی نیروهای انتظامی و بازرسان خبر داد. مرکز سلامت.

آرزو فلاحی گفت: به دلیل سهل انگاری شهروندان برای وضعیت قرمز کرونا در سنندج شب گذشته ، یک تالار عروسی در این شهر به دلیل برگزاری مراسم در چنین شرایطی بسته و بسته شد. هماهنگی از ایستگاه پلیس و بازرسی. است.

وی همچنین از لغو ضیافت عروسی در یک خانه خصوصی در سنندج روز دیگر خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دو واحد قلیان در سنندج به دلیل عدم رعایت سیاست های بهداشتی و بازگشایی فضای عمومی در این شرایط که کورنا در سنندج در معرض خطر بود پلمپ شد.

فلاحی گفت: با توجه به شیوع ویروس Corona و افزایش تعداد بیماران در سنندج طی روزهای اخیر ، هیچ مجوزی برای فعالیت های سالن پذیرش توسط ستاد ملی برای مبارزه صادر نشده است. کورونا نخواهد بود و متأسفانه ، این افراد بدون هیچ گونه سازش عروسی را در سالن برگزار می کنند. ” ، تا اطلاع ثانوی بسته بمانید.

وی در گفتگو با مردم گفت: “از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنید ، در مکان های عمومی تجمع کنید و بسیاری از برنامه ها و اجتماعات را در این چراغ قرمز ترتیب دهید.”

فلاحی با اشاره به اهمیت قرنطینه و مسکن ، افزود: غفلت یا بی توجهی به ویروس باعث افزایش تعداد بیماران و سوزاندن کارگران بهداشت می شود.

رئیس روابط عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه کردستان با تأکید بر اهمیت ماسک ها در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی ، تأکید کرد: هنگام خروج از خانه و در در ، حتما از سدی استفاده کرده و فاصله را رعایت کنید. دو متر با دیگران فاصله دارد.

وی در پایان گفت: بیماری بیماری کرونا قلب ضعیف نیست ، بنابراین پروتکل بهداشت را تا حد ممکن دنبال کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا