اقتصادی

آزمون چه کاره است که ماندن کی روش را اوکی کند؟!/ دلیلی نداشت بازیکنان تیم ملی پاداش بگیرند

در گفتگو با آنا

ملی پوش سابق گفت: فدراسیونی که بازیکنان می خواهند تصمیم بگیرند صلاحیت ندارد، این می گوید من کی و چگونه تصمیم به ماندن گرفتم؟

حسن روشن در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره حذف ایران از جام جهانی 2022 قطر در پی شکست مقابل آمریکا، این تیم نیز شکست خورد. هلند در مرحله 16 وی گفت: ما بدون دلیل بازی مقابل آمریکا را حساس کردیم و اجازه ندادیم بازیکنان آرام بازی کنند. آیا این بازی با بازی مقابل ولز متفاوت است؟ هر بازی 3 امتیاز داشت و چون در روز بازی با ولز تنها بودیم و بدون استرس به زمین رفتیم و 3 امتیاز گرفتیم، می توانستیم از بازی با آمریکا امتیاز کامل بگیریم اما بازی را برای هیچ حساسی کردیم. دلیل می کند و به حریف اجازه می دهد تا برنده شود.برای رسیدن به هدفش 3 امتیاز می خواهد. در بازی آمریکا و هلند چون هر دو تیم روش فوتبالی در بازی دارند تیم با کیفیت بهتر برنده می شود. هلند تیمی است که آمادگی بیشتری نسبت به آمریکا دارد و به همین دلیل سه گل به این راحتی به ثمر رسانده است و یک گل آمریکا تاثیری در کاری که باید در خاک هلند انجام دهیم ندارد.

** هاشمیان و باقری حس باخت را از بازیکنان دور می کنند

وی یادآور شد: ایران در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 6 امتیاز مقابل عراق و بحرین از دست داد اما در دور برگشت تمامی امتیازات را به دست آورد و به صدر جدول صعود کرد. او در مراحل پایانی جام جهانی به دلیل آرامش در تیم توانست با بیشترین سرعت ممکن صعود کند و دراگان اسکوچیچ دو مربی توانمند ایرانی را در کادر خود داشت. وحید هاشمیان و کریم باقری احتمال ناکامی و حذف از ترکیب را رد کردند. در بازی با لبنان دو گل در وقت اضافه زدیم و به جای اینکه بدون امتیاز زمین را ترک کنیم با تمام امتیاز زمین را ترک کردیم. البته ما در کره جنوبی شکست خوردیم که چند مهره کلیدی در اختیار نداشتیم اما تیم زمین نخورد و در ادامه بازی جبران کردیم.

** چه زمانی راه هایی برای جلوگیری از شرمساری بریتانیا به ذهنمان می رسد؟

این مربی پیشکسوت افزود: کی روش 70 روز پیش به جام جهانی آمد و سرمربی تیم ملی شد و مثل گذشته تیم را مدیریت کرد. کی روش در صورت استفاده از این یا هر رویکرد دیگری در کلمبیا می ماند و با این تیم به جام جهانی صعود می کند. به مصر نروید و با این تیم قهرمانی آفریقا را از دست بدهید و از راه جام جهانی خارج شوید. کی روش را آوردیم تا گل های زیادی به انگلیس و آمریکا نزنیم و خجالت نکشیم. ما تا به حال تغییر مربی ندیدیم تا بتوانیم با عزت کنار برویم. مقابل انگلیس بدترین شکست تاریخ جام جهانی را می پذیریم. کی روش هشت سال است که سرمربی تیم ملی است و دانش جدیدی برای انتقال به تیم ملی ندارد. دو جام جهانی و دو جام ملت ها به او دادیم اما در همه آنها حذف شدیم. یک بار دیگر تیمی را به او دادیم که از تیم ما در جام جهانی صعود نکرد. تنش ایجاد شده در تیم ملی منجر به شکست تاریخی مقابل انگلیس شد، ما با یک تیم ولزی پیروز شدیم که بچه ها آزاد فکر و آزادانه عمل کردند، ما هم تنش داشتیم، مقابل آمریکا هم شکست خوردیم.

** در جام ملت های آسیا در رده چهارم قرار نخواهیم گرفت.

وی افزود: سال آینده جام ملت های آسیا برگزار می شود و از این پس تلاش زیادی برای حفظ کی روش دارند. آنها خوبی های کشور را می دانند. با توجه به پیشرفت بزرگی که ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و عربستان داشته اند، رتبه سوم و چهارم را نخواهیم داشت. او تیمی را رها نکرد که در صورت رفتنش بتواند با این تیم نتیجه بگیرد و باید برای ساختن تلاش کنیم. با یک مربی جدید با آینده همکاری کنید. ایران به خودش باخت در مورد اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال افتاد فکر می کنیم با آمدن مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مشکل حل شود. مشکلی پیش آمد و ما فرصت صعود به کوه را از دست دادیم. از طرفی بازیکن اگر بخواهد عادت خود را حفظ کند باید کاری انجام دهد. فدراسیونی که بازیکنان تیم می خواهند در آن پست مربیگری را حفظ کنند، هیچ اختیاری ندارد. سردار آزمون که می گوید خوب انجام می دهم یعنی چه؟ بازیکنان حق ندارند بگویند سرمربی تیم ملی کیست.

** تضمین تست با کی قهرمان آسیا می شویم؟

روشن خاطرنشان کرد: برخی از بازیکنان تیم ملی را از نظر تکنیکی و تاکتیکی دوست دارم چون کیفیت بالایی دارند و تست زدن یکی از آنهاست. این یکی از دلایلی است که تیم ملی کشورمان نمی تواند از تیم خود به دور بعد صعود کند. سردار بازیکن است و تضمین می کند سال آینده با کی روش قهرمان آسیا شویم؟ هرکسی که برای مربیگری تیم ملی انتخاب می کند باید درباره والیبال و حتی فدراسیون بسکتبال بیاموزد. اگر مربیان خارجی با چنین مربیانی وارد می شدند، ما مربیان ایرانی می گذاشتیم و آنها آموزش می دیدند و الان در این تیم ها مربیان ایرانی داریم و والیبال هم موجود است.موفق تر. کی روش جز همین الان که با سرمربی ایرانی تعامل داشت، در اولین دوره مربیگری اش که هشت سال مربیگری کرد، به مربی ایرانی توهین کرده بود و هیچ دستیار ایرانی در کادر خود نداشت. چون معتقد است مربیگری بلد نیست در حالی که بازیکنان تیم ملی زیر نظر ایرانی ها هستند. اگر در ژاپن موفق شود مربی بهتری نمی شناسد.

** دلیلی برای جایزه دادن به تیم ملی وجود ندارد

سران تیم ملی درباره اعتراض ورزشکاران رشته های مختلف به اهدای بلیت خودرو به تیم ملی اظهار داشتند: دادن این یارانه به بازیکنان تیم ملی اشتباه است. وقتی تیم نتواند به موفقیت مورد انتظار دست یابد، نیازی به جایزه دادن نیست. این موضوع در مورد همه رشته های ورزشی صدق می کند و زمانی که یک ورزشکار تیم ملی یا انفرادی در هر رشته ای شکست می خورد، دلیلی برای دریافت پاداش وجود ندارد. ورزشکارانی که مخالف جایزه بازیکنان فوتبال هستند حق دارند. توزیع پاداش باید منصفانه و عادلانه باشد. به جز پاداش هایی که به بازیکنان فوتبال داده می شود، همه آنها میلیونر هستند. خدا را شکر نیازی به این پاداش ها ندارند. پنج شش میلیارد ماشین زیر پایشان است و عیب را نباید با عیب جبران کرد. پول و عواطف مردم باید به درستی خرج شود تا عواقبی نداشته باشد. خدا از آنها می خواهد که یاد بگیرند و کار درست را انجام دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا