آخرین وضعیت پشه آئدس در کشور / ۱۷۸ مبتلای تب دنگی تا هفته اول شهریور

آخرین وضعیت پشه آئدس در کشور / ۱۷۸ مبتلای تب دنگی تا هفته اول شهریور

رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌های وزارت بهداشت با تایید 178 مورد ابتلا به بیماری تب دنگی در کشور، گفت: در حال حاضر تنها بخشی از کشور به پشه مبتلا شده و انتقال محلی رخ می‌دهد. فقط در این بخش

دکتر شهنام آرشی در گفت وگو با سلام آنلاین. بر اساس این گزارش، بر اساس گزارش جاری سیستم مراقبت از دنگی در کشور، از ابتدای سال جاری تا 16 شهریور 178 مورد ابتلا به تب دنگی گزارش شده است: بر اساس بررسی شیوع بیماری ساخته شده برای بیماران. امروزه بیشتر موارد تشخیص داده شده به خارج از کشور سفر می کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده، 131 مورد سابقه سفر به امارات متحده عربی، 7 مورد سابقه سفر به پاکستان، یک مورد سابقه سفر به عمان و یک مورد سابقه سفر به بنین داشتند.

وی گفت: از هر چهار تبعه آفریقایی یک نفر، یک نفر افغانستانی و یک نفر پاکستانی مبتلا به دنگی هستند. دانشگاه علوم پزشکی استان فارس یعنی دانشگاه علوم پزشکی در «گراش»، «لارستان»، «جهرم» و «شیراز» قادر به تشخیص بیشتر عفونت‌ها هستند. منظور از قضیه این است که افراد سابقه سفر به خارج از ایران و ابتلا به این بیماری در کشور دیگری را داشته باشند.

دانشگاه های علوم پزشکی هرمزگان، بوشهر، قزوین، چابهار، زاهدان، شهیدبهشتی، ایران، گیلان، مشهد، قم، ایرانشهر و اصفهان نیز قابل شناسایی هستند. بیماران.

وی در خصوص تلفات ناشی از تب دنگی گفت: تاکنون یک مورد فوتی بر اثر تب دنگی گزارش شده است.

آقای آرشی درباره آخرین شیوع داخلی «تب دنگی» گفت: پشه‌های آلوده هم‌اکنون در یک نقطه از کشور وجود دارند و شیوع‌های محلی در این نقطه رخ می‌دهد. در گذشته در دو نقطه کشور «بندر لنگه» در استان هرمزگان و شهرستان «چابهار» وجود پشه آلوده گزارش شده است. در نتیجه انتقال های محلی در این دو نقطه ثبت می شود. گزارش ها حاکی از آن است که مدتی است مواردی از عفونت موضعی در بندرلنگ گزارش نشده است.

رئیس مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: پشه‌های آئدس هم‌اکنون در مناطق آسیب‌پذیر استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان و در کشور وجود دارند در ماه های آینده مستقر خواهد شد. همچنین پشه Aedes “albopictus” در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان و بخش‌های مجاور صید شده و احتمال وجود آن در بخش‌های مجاور وجود دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا