اجتماعی

آخرین وضعیت شیوع مصرف مواد مخدر در کشور و تبعات آن

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش مبارزه با مواد مخدر گفت: “شیوع این بیماری برای عموم مردم 5.4، ، برای دانش آموزان دبیرستانی و دبیرستان 2.1 است.” و 4 درصد دانشجویان دولتی هستند. اکثر اشکال استفاده از مواد افیونی دمانس هستند.

به گزارش سلام آنلاین دکتر صرامی در جلسه پانل در مورد روند برنامه تغییر استراتژیک مبارزه با مواد مخدر و بررسی تحولات در افغانستان و پیامدهای آن در زمینه مقاومت گفت: “این یک تهدید استراتژیک ، چند وجهی و سیستمیک است.” میزان مصرف از 208 میلیون نفر در سال 2006 به 275 میلیون نفر در سال 2019 در طول 13 سال گذشته افزایش یافته است. افزایش 32 درصدی تعداد افرادی که حداقل یکبار در سال از محرک یا توهم زا استفاده می کنند ، زنگ خطر جهانی برای جامعه بشری است.

مدیرکل دفتر تحقیقات مبارزه با مواد مخدر گفت: در سطح جمهوری اسلامی ایران ، به دلیل برخی ضعف ها در زیرسیستم های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی ، متأسفانه در دهه دوم و سوم شاهد افزایش بوده ایم. و استفاده از مواد مخدر. در دهه اول انقلاب ، به دلیل مخالفت با ارزش مصرف مواد مخدر و افزایش سرمایه اجتماعی و حضور مشارکت شهروندان ، با کاهش شیوع مصرف مواجه شدیم.

وی گفت: “شیوع این است که ما 5.4 درصد از جمعیت عمومی ، 2.1 درصد دانش آموزان دبیرستانی و حرفه ای ، 4.7 درصد دانش آموزان دولتی و 22.3 درصد محیط کار داریم.” الگوهای مصرف مواد افیونی و بیشتر اختلالات عصبی.

صرامی خاطرنشان می کند که در بیماری های اجتماعی ، مواد مخدر از همسر آزاری و طلاق و کودک آزاری گرفته تا قتل از جمله مسائلی است که جامعه با آن روبرو است. خسارات اقتصادی ناشی از مصرف مواد مخدر در مخارج مستقیم و غیرمستقیم سالانه بالغ بر 167 تریلیون دلار است که در بخش های اجتماعی و دولتی و فقر این هزینه ها ایجاد می شود.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت که در بحث مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته ، 14 تریلیون توماس و در شش ماه اول امسال بیش از ده میلیارد تریلیون دلار مورد حمله قرار گرفت.

وی گفت: “در شش ماهه نخست امسال بیش از 596 تن مواد مخدر توسط نیروها کشف شد و این اقدامات در شرایطی است که با افزایش تحریم ها و بیماری های قلبی عروقی روبرو هستیم.” محدودیت های اعتباری اما با راهنمایی مناسب و هوش و علاقه به اشراف. وی تصریح کرد: تصرف همه قابلیت ها و تمرکز عملیات در مناطق شرقی و شرقی منجر به 70 درصد یافته ها با عملیات اطلاعاتی ، 72 درصد یافته ها در استان های شرقی و شرقی و مرگ قاچاقچیان شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا