اجتماعی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها در پی بارش‌ها/ استقرار پلیس در ۱۱۱ گردنه برفی

رئیس پلیس راه کشور در آزادراه تهران – شمال گفت: طی چند روز گذشته به دلیل بارش برف و باران در محورهای اصلی ازدحام نداشتیم. از طرفی در ارتفاعات شمالی مه وجود دارد و مراقب باشید زیرا در مه شاهد تصادفات رانندگی و زنجیره ای زیادی هستیم.

به گزارش سلام آنلاین. سردار حسن مومنی در پاسخ به این سوال که با توجه به بارندگی های اخیر وضعیت جاده ها و بسته بودن راه های اصلی کشور در حال حاضر چگونه است؟ وی گفت: طی چند روز گذشته هیچ گونه گره ترافیکی در محورهای اصلی و تردد در این محورها نداشتیم.

وی افزود: با این حال رانندگان باید مراقب باشند زیرا بارندگی سطح جاده را لغزنده می کند و با احتیاط حرکت کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد بارش پراکنده برف و باران در آزادراه تهران – شمال هستیم، گفت: در ارتفاعات محور شمال مه وجود دارد و به دلیل مه احتیاط لازم است، خطرات زیادی وجود دارد و زنجیر زده هستیم. به دلیل دید کم باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

مومنی افزود: در حال حاضر در مناطقی از تهران و کرمان شاهد بارش برف و در برخی از محورهای هرمزگان و کرمانشاه نیز هستیم.

رئیس پلیس راه کشور همچنین درباره تمهیدات پلیس راه برای خدمت رسانی به هموطنان در جاده ها گفت: اکنون در طرح زمستانی هستیم و در ۱۱۱ جاده برفی همکاران ما حضور دارند و به صورت ۲۴ ساعته خدمات رسانی می کنند. از مردم می خواهم برای تردد در جاده های کوهستانی زنجیر چرخ بزنند و در صورت نیاز به زنجیر چرخ و زنجیر نشدن وسایل نقلیه، همکارانم از تردد آنها جلوگیری کنند.

وی در پایان توصیه هایی نیز به هموطنان خود کرد و گفت: بزرگراه ها و بزرگراه ها در هنگام بارندگی کمی خطرناک هستند، زیرا سرعت زیاد در بزرگراه ها باعث بروز تصادف می شود. بنابراین رانندگان باید در این جاده ها سرعت مطمئنه را رعایت کنند. نکته دیگر اینکه در بین روزهای هفته بیشترین خطر را در روزهای جمعه شاهد هستیم. امروز هم جمعه است و از هموطنان می‌خواهم با احتیاط رانندگی کنند تا شاهد تصادفات کمتری باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا