اجتماعی

آخرین وضعیت بارش‌های کشور در ماه جاری

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با وجود کاهش میانگین بارندگی کشور از ابتدای ماه جاری تاکنون، بارندگی تهران یک میلی متر افزایش یافته است.

به گزارش سلام آنلاین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور طی هفت روز گذشته حدود 6.6 میلی متر بارندگی در کشور به ثبت رسیده است. میزان بارندگی بلند مدت 10.7 میلی متر است که در بلندمدت 38.7 درصد میانگین بارندگی ثبت شده در کشور است.

از ابتدای ماه جاری تاکنون میزان بارندگی در کشور 22.1 میلی متر و در بلندمدت حدود 24.1 میلی متر است. میزان بارندگی در این ماه نسبت به بلندمدت 8.3 درصد کاهش داشته است.

میانگین بارندگی کشور از ابتدای فصل جاری تاکنون 64.2 میلی متر بوده که نسبت به بارش بلندمدت 55.2 میلی متری 16.3 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که از ابتدای سال آبی جاری (از اوایل مهرماه تاکنون) 95.9 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده و بارندگی بلندمدت آن 114.6 میلی متر است، بنابراین میزان بارندگی فعلی کاهش داشته و نسبت به مدت طولانی 16.3 متر کاهش داشته است.

افزایش میلی متری بارندگی تهران از ابتدای ماه جاری تاکنون.

تهران نیز در هفت روز گذشته تنها 2.5 میلی متر بارندگی داشته است. میزان بارندگی در این استان در بلند مدت حدود 9.7 میلی متر است و در واقع میزان بارندگی در این مدت نسبت به بلند مدت حدود 7.2 میلی متر کاهش یافته است.

این استان از ابتدای ماه جاری تاکنون با 25.1 میلی متر بارندگی، 1 میلی متر در مقایسه با بارش بلندمدت 24.1 میلی متر بارندگی داشته است. تهران از ابتدای فصل تاکنون 41 میلی متر بارندگی داشته است. میزان بارندگی نسبت به دوره طولانی 50.4 میلی متری 9.4 میلی متر کاهش داشته است.

تهران از ابتدای سال تاکنون 61.4 میلی متر بارندگی داشته است. میانگین بارندگی درازمدت 123.4 میلی‌متر است، بنابراین میزان بارندگی در فصل بارندگی فعلی 62 میلی‌متر کمتر از دوره بلندمدت است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، تهران حدود 82 میلی‌متر بارندگی داشته است و در فصل بارندگی فعلی 20.6 میلی‌متر کاهش داشته است. .

با وجود کاهش بارندگی، مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت وگو با سلام آنلاین، درباره تاثیر بارندگی دو هفته پیش بر شرایط کم بارش و ذخیره آب اظهار کرد: استان تهران را تحت تاثیر قرار داد، طی هفته گذشته، بارندگی ها کاهش یافت. 14 درصد کاهش بارندگی از ابتدا 63 درصد در طول سال زراعی تا هفته گذشته میزان بارندگی حدود 14 درصد و 49 درصد بوده است. نسبت به سال گذشته تا 26 درصد در کار

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا