اجتماعی

آخرین آمار از «بیمه فراگیر خانواده ایرانی»/ شناسایی و بیمه فعالان کسب و کارهای مجازی

معاون توسعه بیمه ای و مدیریت کل اداره کل بیمه سازمان تامین اجتماعی در تشریح روند پوشش بیمه ای جامع خانواده های ایرانی گفت: در حال شناسایی گروه های جدید از جمله فعالان کسب و کار مجازی و فراهم آوردن فرصت هستیم و از آنها لذت ببرید. حقوق قانونی داشته باشد و توسط بیمه بیمه شود.»

مجید حسن زاده در گفت وگو با سلام آنلاین وی با اشاره به اعمال بیمه جامع خانواده های ایرانی گفت: سعی کرده ایم از تمام ظرفیت های قانونی خود استفاده کنیم تا همه افراد فاقد بیمه را که بدون بیمه مانده اند تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: افراد مختلف با موقعیت های مختلف در جامعه مانند خانه دار، دختر، پسر، دانشجو و شاغل می توانند قوانین و مقررات بیمه حرفه ای و شغلی را اعمال کنند و تحت پوشش «نرخ های متفاوت» قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه قبلاً برای اقشار از جمله زنان خانه دار و دانش آموزان بیمه داشتیم، اما در قالب پوشش جامع خانواده های ایرانی برای افزایش پوشش جامعه بودیم، می گویند: برنامه ریزی مشترک برای این منظور انجام شده است. ابتدا اطلاعات جامعی ارائه می شود. اکثر مردم از این حق قانونی آگاه نیستند.

حسن زاده گفت: ما با سایر ارگان ها و سازمان ها تعامل داریم. مکاتباتی با سازمان امور دانشجویان وزارت بهداشت و سایر نهادها برای اطلاع رسانی به سازمان تامین اجتماعی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه دومین گام مهم تسهیل فرآیند قرارداد بیمه است، گفت: برای این منظور نیازی به مراجعه به شعبه نیست. برخی از ماسک ها برداشته می شوند و متقاضیان می توانند در عرض چند دقیقه وارد سیستم شده و ثبت نام کنند و به خود اطمینان دهند.

به گفته معاون توسعه، بیمه و امور عمومی اداره کل بیمه سازمان تامین اجتماعی، تا پایان اسفندماه تعداد بیمه‌گذاران تحت پوشش بیمه جامع خانوارهای ایرانی نزدیک به 2 میلیون و 300 هزار نفر بوده که حاکی از افزایش است. در تعداد بیمه گذاران 20 درصد نسبت به تیرماه سال گذشته.

وی افزود: برنامه های جدید دیگری نیز در دستور کار قرار دارد. ما گروه ها و اصناف بدون بیمه داریم و هیچ ارتباط کاری با کارفرما نداریم. به دنبال عقد قرارداد با گروه در قالب بیمه توافقی هستیم. در حال حاضر با 28 گروه از جمله سازمان های نظام پزشکی قرارداد بیمه داریم که اخیرا با انجمن روانشناسان و مشاوران خانواده، صندوق ذخیره بسیج و چند شرکت فعال در حوزه مجازی به توافقاتی دست یافته اند.

حسن زاده گفت: در حال شناسایی گروه های جدیدی مانند فعالان کسب و کار مجازی هستیم و به آنها فرصت می دهیم تا از حقوق مشروع خود برخوردار شوند: تفاهم نامه ای با وزارت علوم در زمینه بیمه دانشجویی و تفاهم نامه ای با جهانی داریم. دبیرستان آزاد آینده. روز “خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا