بین الملل

آتش بس در سودان وارد مرحله اجرا شده است

آتش بس 24 ساعته در سودان پس از توافق بین ارتش و نیروهای واکنش به سرعت اجرا شد.

به گزارش سلام آنلاین، به نقل از الجزیره، پس از توافق میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع، آتش بس طبق برنامه روز سه شنبه ساعت 18 به وقت محلی وارد مرحله اجرایی شد.

هر دو طرف درگیری در سودان امروز اعلام کردند که با آتش بس 24 ساعته موافقت کرده اند.

«عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان و «محمد حمدان داغلو» معروف به حمیدتی، فرمانده نیروی واکنش سریع سودان، ۲۴ ساعت پس از گفتگوها موافقت خود را با تصمیم آتش‌بس اعلام کردند. با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا.

ارتش سودان در بیانیه ای اعلام کرد: اعلام آتش بس 24 ساعته توسط نیروهای واکنش سریع برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی هایی است که ظرف چند ساعت متحمل خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: با وجود بسیج نیروهای دشمن در مروی برای تامین امنیت فرود هواپیماهای حامل کمک های نظامی از طرف محلی، از صحبت درباره آتش بس شوکه شده ایم.

درگیری های مسلحانه خشونت آمیز سودان که از روز شنبه پس از تشدید اختلافات بین البرهان و محمد حمدان دغلو آغاز شد، امروز سه شنبه وارد چهارمین روز خود شد و پزشکان این کشور می گویند بر اساس آخرین آمار، 144 غیرنظامی در این درگیری ها کشته شده اند.

کمیته پزشکی سودان همچنین آخرین آمار زخمی شدن 1409 سرباز و غیرنظامی در درگیری های اخیر در این کشور را اعلام کرد.

این کمیسیون همچنین گفت که وضعیت در سودان رو به وخامت است زیرا برخی از بیمارستان ها به دلیل بمباران نمی توانند خدمات ارائه دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا