اجتماعی

آب به وبا آلوده نیست؛ نگران نباشید

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: می توانیم به صراحت بگوییم که در هیچ نقطه ای از کشور با مشکل باکتری وبا در شبکه توزیع آب مواجه نیستیم. در هر شهر و روستایی.

احمد منتظری در گفت وگو با سلام آنلاین، با تاکید بر اینکه موارد ابتلا به وبا در آب کم نیست، گفت: درصد مطلوب میکروارگانیسم ها در شبکه توزیع شهری و روستایی به شدت مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین

وی گفت: ما به سلامت و بهداشت آب میکروبی و بدون کلر در شبکه های شهری و روستایی اطمینان 100 درصدی داریم.خیر حتی از طرف وزارتخانه. سلامتی که آن را به عنوان قانون ما کنترل می کند، تأیید شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی بهداشتی آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران با تایید اینکه موارد وبا مشاهده شده در کشورمان به دلیل تماس با مسافران خارجی یا سفر مستقیم مردم بوده است، گفت: فرآیندهای کلر و کنترل کیفیت آب در بسیاری از کشورهای منطقه به درستی کار نمی کنند.”

به گفته منتظری، دلیل تامین کیفیت و سلامت آب در کشور مرهون تلاش ها و برنامه 25 ساله است چرا که زیرساخت های لازم ایجاد شده و اکنون چنین تضمینی برای سلامت آب کشور وجود دارد. .

با اشاره به اینکه تنها حدود 700 آزمایشگاه آب و نزدیک به 200 آزمایشگاه فاضلاب در سراسر کشور به کنترل کلر، میکروارگانیسم ها، فیزیکی، شیمیایی و عوامل دیگر ادامه می دهند: چنین شرایطی در بسیاری از کشورهای همسایه نادر است و شرایط بهداشتی آب شکننده و بسیار ضعیف است.

مدیرکل دفتر کنترل بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران گفت: در عراق، افغانستان و پاکستان شرایط مدیریت و بهداشت آب مانند ایران نیست. توصیه ما به مشترکین این است که چای مورد تایید است و بازرسی شرکت آب و فاضلاب برای استفاده است، زیرا در این شرایط تضمین کاملی بر کیفیت و سلامت آب وجود دارد.

منتظری افزود: مردم برای شرب از منابع ناایمن مانند چاه های کشاورزی، رودخانه ها یا اشیاء دیگر استفاده نکنند. آب لوله کشی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است و شبکه توزیع آب که تحت پوشش آبفا نیست مورد تایید نیست.

وی در خصوص وضعیت آب شرب شهر حمیدیه که اخیراً شایعاتی مبنی بر ناسالم بودن آن شنیده می شود، گفت: تمامی مطالبی که در اینترنت در مورد آلودگی آب این شهر درج می شود صحت ندارد و نتایج آزمایشات میکروبیولوژیکی و نشانه های کیفی بهداشتی مناسب است. آب آشامیدنی.

وی گفت: آب حمیدیه روزانه چندین بار توسط مرکز بهداشت حمیدیه نمونه برداری و آزمایش می شود و آزمایشگاه مرکزی آب اهواز به طور مستقل نمونه های آب را از شبکه توزیع بررسی و آزمایش می کند که از شرکت آب حمیدیه ارسال شده است. وی گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از اسهال و استفراغ ناشی از نوشیدن مشاهده نشده است و آب وجود ندارد.

منتظری با بیان اینکه تنها مرجع معتبر برای اعلام آلودگی آب، مراکز بهداشتی درمانی شهرستان ها و استان ها و دانشگاه علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت هستند و تاکنون اطلاعیه ای صادر نکرده اند، هشداری درباره آلودگی آب در حمیدیه وجود ندارد. و ادامه می دهد: بررسی سیستم های آبرسانی روستاهای اطراف حمیدیه در حال انجام است و سلامت و بهداشت آنها توسط ماموریت آبرسانی کشور تضمین می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا