آبله میمونی در این کشور رکورد زد

آبله میمونی در این کشور رکورد زد
اطلاعات تکمیلی:

این ویروس اکنون در ابوجا، پایتخت این کشور و 20 ایالت دیگر نیجریه گزارش شده است.

با وجود افزایش این بیماری، تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

همچنین گفته می شود که دولت نیجریه 10000 دوز از این واکسن را در 27 اوت از ایالات متحده دریافت کرده است تا به کنترل شیوع بیماری کمک کند.

علاوه بر این، فرم‌های اعلامیه سلامت برای مسافران بین‌المللی برای کمک به جلوگیری از گسترش ویروس معرفی شده است.

اتحادیه آفریقا در واکنش به گسترش سریع این بیماری همه گیر، وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرده است.

ویروس M.pox از طریق تماس با جوندگان آلوده، انسان های آلوده یا اشیاء دیگر منتقل می شود. علائم معمولاً 5 تا 21 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود و شامل تب، بدن درد، تورم غدد لنفاوی و ضایعات پوستی است. در حالی که درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد، داروهای ضد ویروسی می توانند به کنترل بیماری کمک کنند. اکثر موارد خفیف هستند و بهبودی در عرض چند هفته اتفاق می افتد.

لازم به ذکر است که در سال 2022، سازمان بهداشت جهانی (WHO) نام این میمون را به M.pox تغییر داد تا نگرانی های مربوط به نژادپرستی و تبعیض مرتبط با این اصطلاح را برطرف کند.

اعتقاد بر این است که ویروس جدید M.pox که باعث یک وضعیت اضطراری بهداشتی می شود، مسری تر و کشنده تر از نسل قبلی خود است، از جمله کلاد 2، که مسئول شیوع جهانی است که در سال 2022 آغاز شد.

تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، گفت: از زمان شروع شیوع جهانی در سال 2022، بیش از 100000 مورد ابتلا به این بیماری در سازمان بهداشت جهانی تایید شده است. تعداد موارد نشان داده شده در آفریقا.

دکمه بازگشت به بالا