اقتصادی

آبرسانی به ۷۰۰۰ روستا آغاز شد

وزیر نیرو با اشاره به اینکه تا 30 ماه آینده شاخص تامین آب روستاهای کشور باید از 90 درصد عبور کند، بر تسریع در اجرای پروژه ها و حفظ کیفیت ساخت و ساز تاکید کرد.

به گزارش سلام آنلاین. علی اکبر محرابیان در مراسم امضای قرارداد وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که با هدف آبرسانی به ۷۱۰۰ روستای نیازمند کشور برگزار می شود، گفت: این روستا قطب تولید است. پس اگر به فکر تولید و توسعه روستاها هستیم، بخشداری باید در مرکز توجه ما باشد.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب خدمات زیادی در زمینه راهسازی، برق و خدمات زیربنایی به روستا ارائه شد و جشن برق برگزار شد، گفت: در حال حاضر 99.7 درصد روستاها از برق برخوردار هستند. این در حالی است که میانگین برق رسانی به مناطق روستایی جهان کمتر از 70 درصد است.

مصادره آب پاک برای استفاده در بیش از 13000 روستا

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر بیش از 13 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور از آب سالم محروم بوده و یا زیرساخت های تامین آب آنها تعطیل شده است.

محرابیان در عین حال این شاخص را در حوزه آبرسانی ناکافی دانست و گفت: باید در حوزه آبرسانی اقدام انقلابی کرد، در واقع بیشترین رضایت مردم در گرو تامین آب است.

وی افزود: آموخته ایم که چگونه در یک اقدام سریع می توان بیش از 90 درصد روستاها را از آب سالم برخوردار کرد و بیش از 90 درصد روستاها از آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند. بررسی ها نشان داده است که دستیابی به تنها راه استفاده از توانمندی های مردمی، جهادگران و نهادهای جمهوری اسلامی است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: مرکز جهاد آبفای به همین منظور و شورای جهاد آب نیز با حضور افراد مجرب و کارشناسان این حوزه تشکیل شد. ما قابلیتی پیدا کردیم به نام قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) که همه توانمندی های جهادی در آن متمرکز شده بود تا بتوانیم یک اقدام بزرگ ایجاد کنیم.

به گفته وزیر نیرو، بر اساس این قرارداد، ارکان اصلی آبرسانی به 13 هزار روستای کشور یعنی قرارگاه امام حسن علیه السلام و آبرسانی 31 استان به اجرا گذاشته می شود. پروژه بزرگ مقیاس . مثل تمام نقاط کشور. حجم پروژه معادل 30 هزار میلیارد تومان است که 18 هزار میلیارد تومان آن امشب امضا شد.

وی گفت: این طرح باید در اقصی نقاط کشور اجرا شود که کار بزرگی است. علاوه بر این حفظ کیفیت، سرعت و اجرا و استخدام مهندسان و کارشناسان خبره در پروژه بسیار حائز اهمیت است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در این پروژه نظر کارفرمایان و پیمانکاران نداریم، افزود: در فعالیت های جهادی و در کوتاه مدت پروژه را انجام خواهیم داد، حفظ کیفیت اجرا برای ما یک اصل مهم است. . بنابراین ما باید دفتر مهندسی را در هر روستا گسترش دهیم.»

وزیر نیرو با اشاره به اینکه 10 هزار پروژه باید ظرف 30 ماه تامین شود و قرارداد امروز 7100 پروژه است، افزود: باید از ظرفیت کشورها و شرکت های مهندسی استفاده شود و حمایت کامل صورت گیرد.

محرابیان تامین مالی این پروژه را یکی از نقاط قوت آن برشمرد و افزود: خوشبختانه دغدغه تامین مالی پروژه نداریم.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در تامین آب گفت: بسیار خوشحالم که در ماه های اخیر جلسات مختلفی در وزارت نیرو با خیرین و خیرین برگزار شده است، کمک هایی که عموما در حوزه راه فعال است. ، ساخت و ساز و مدرسه سازی.” همچنین برای مشارکت در طرح آبرسانی اعلام آمادگی کردند.

وی در پایان با تشکر از همه دست اندرکاران سپاه و بسیج سازندگی و سایر نهادها خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم روستای خود را از نظر آب سالم و “بهداشتی” به شاخص خوبی برسانیم.

انجمن خیرین آب استان تشکیل می شود

این در حالی است که میثم جعفرزاده رئیس مرکز جهاد آبفای وزارت نیرو در این مراسم گفت: در راه اندازی انجمن آبفای استان باید مدیر عامل شرکت آبفای استان در نظر گرفته شود تا بتوانیم از ظرفیت خود استفاده کنیم. . و توانایی خدمت به افراد بیشتر.

وی افزود: آماده ارائه طرح ها و برنامه های آبرسانی به خیرین با استفاده از توان سیار متخصصان وزارت نیرو و شناسایی، راهنمایی و هماهنگی با جهادگران و گروه های مردمی هستیم.

بیش از 9 میلیون نفر تحت تنش آبی هستند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی انجام شده است، اما اکنون 9 میلیون نفر 10 سال طول می‌کشد که با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت نیرو و امام حسن مجتبی (ع) ظرف 30 ماه تکمیل می‌شود. مرکز فرماندهی.

وی با اشاره به هدف و نتایج امضای این تفاهم نامه گفت: رفع نیازها و ارتقای شاخص های بهره برداری آب و فاضلاب، تقویت روحیه جهادی و مشارکت مردمی در موضوع، قداست آبرسانی، تنوع بخشی به آب و فاضلاب و ارتقای شاخص های بهره برداری از آب و فاضلاب و ارتقای شاخص های بهره برداری از آب و… منابع مالی و کاهش هزینه پروژه های آبرسانی. از جمله اهداف این طرح بزرگ ملی است.

جعفرزاده با اشاره به تشکیل شورای جهاد تامین آب در وزارت نیرو گفت: در این شورا متخصصان، مدیران، خیرین و جهادگران حضور دارند که نیاز به منابع جدید و طراحی سازوکارهای جدید در این شوراست. در حال رسیدگی هستند. “

به گزارش سلام آنلاین، تفاهم نامه همکاری بین وزیر نیرو و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران برای تامین آب سالم 7100 روستا در مدت 30 ماه با استفاده از توان جهادگران و گروه های مردمی منعقد شد. تفاهم نامه تامین آب سالم 7100 روستا با 30 هزار اعتبار به امضای «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو و «دریادار علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه رسید. میلیارد تومان با احتساب; تامین و تامین کلیه مصالح مورد نیاز مطابق با مشخصات فنی و نقشه های هر روستا و احداث و اجرای شبکه آبرسانی و روستای مورد توافق.

بر اساس این تفاهم نامه، اعتبار کلی مورد نیاز برای اجرای قرارداد توسط شرکت آب و فاضلاب استان از محل اعتبارات طرح آبرسانی روستایی و توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب تامین فنی تامین می شود. . خدمات مهندسی و اجرایی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا