۷ توصیه برای کاهش اثر پیامدهای تعطیلی آموزش حضوری

پژوهشگران و اساتید مؤسسه آموزش با تبیین ابعاد کلیدی نظام آموزشی کشور در اپیدمی کرونا، هفت توصیه برای کاهش تأثیر تعطیلی بر آموزش و پرورش ارائه کرده‌اند.

حیدر تورانی در گفت وگو با سلام آنلاینوی گفت: با توجه به تأثیر همه گیری کرونا بر جنبه های مختلف زندگی بشر و تأثیر آن بر نظام آموزشی جهانی که از ابتدای سال جاری تاکنون مدارس بیش از 188 کشور جهان را به تعطیلی کشانده است. وی گفت: ویروس کرونا مخل است.

وی افزود: «مطالعات نشان می دهد که کودکان به دلیل کاهش تحصیلات 10 تریلیون دلار در طول عمر خود از دست خواهند داد. این کاهش درآمد برای هر کودک معادل از دست دادن یک سال درآمد از بازار کار در طول دوران شغلی آنها است.

وی گفت: سرمایه گذاری در فناوری برای حمایت از یادگیری در سراسر مدارس برای مدارس و دانش آموزان آنها در آینده نزدیک ضروری است. بررسی ها نشان می دهد که به طور متوسط ​​حدود 55 درصد از مدارس کشورها عضو سازمان همکاری اقتصادی هستند. و توسعه (OECD) واجد شرایط برای یک پلت فرم پشتیبانی موثر آموزش از راه دور قبل از بحران است.

12 بعد کلیدی نظام آموزشی یک کشور

آقای تورانی بر اهمیت سیستم آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: “کاهش تمرکز یادگیری از گذشته”، “رشد ضعیف ذهنی کودکان” و کاهش سلامت روان. کودکان و نوجوانان با اندازه های مختلف ” آسیب پذیری “اکثر کودکان خردسال به دلیل نداشتن مهارت های اولیه، ناتوانی های یادگیری، فقر محیطی و خطر سلامتی و سرمایه مغزی”، “وجود جمعیت. روز به روز دانش آموزان بیشتری در کشور با مشکلات و سختی ها مواجه هستند و دسترسی به آموزش مجازی، دانش‌آموزان آسیب‌پذیرتر با «معلولیت‌ها»، نبود زیرساخت‌های فنی لازم، کاهش زمان تدریس، فقدان مهارت و آمادگی معلم برای تدریس مؤثر در اینترنت و اینترنت، افزایش نابرابری و شکاف در دانش‌آموزان «، گسترش دانش‌آموزان به ترک تحصیل «علل» سقوط سقوط آموزش «و» پیامدهای منفی اقتصادی خانواده‌های محروم «بخش مهمی از نظام آموزشی کشور است.

وی افزود: بنابراین کاهش قابل توجه یادگیری و مهارت های پایه و ترک تحصیل مهم ترین پیامد تعطیلی مدارس برای نظام آموزشی کشور است. عواقبی که حل آن آسان نخواهد بود.

7 نکته برای کاهش تأثیر تعطیلی آموزش خارج از دفتر

این محقق که استاد مؤسسه آموزش است، توصیه هایی را بر اساس تجربیات بین المللی و رهنمودهای سیاست گذاران، علم، آموزش و فرهنگ در سراسر جهان برای کاهش تأثیر تعطیلی بر آموزش ارائه کرد.1401 سطح تحصیلات دانش آموز را ارزیابی کنید. اندازه گیری شکاف مطالعه اولین گام در تدوین برنامه جبران خسارت و توانبخشی است. ارزیابی ممکن است در کلاس درس انجام شود و اطلاعات به دست آمده از ارزیابی باید در اختیار معلم و والدین دانش آموز قرار گیرد.

تورانی افزود: ثانیاً ارائه برنامه ای روشن، به موقع و فشرده برای تسریع در یادگیری و جلوگیری از نابرابری دانش آموزان به گونه ای که این مداخله رویکردی نظام مند تلقی شود. این مداخلات در تمام سطوح و سطوح آموزشی به ویژه در مدارس ابتدایی (سواد، نوشتن، علوم، ریاضیات و توانایی های اجتماعی روانی-اجتماعی) مورد تاکید قرار می گیرد.

وی با استفاده از تعطیلات آخر هفته (پنجشنبه) و حتی تعطیلات تابستانی برای همه دانش آموزان (مناسب مدارس و کلاس ها در مواردی که بر اساس ارزیابی ترک تحصیلی عمومی و ناقص است) ساعات تدریس را افزایش داده است. ناتوانی در یادگیری را سومین توصیه عنوان کرد و گفت: برای این منظور باید مشوق ها، تعاملات و انگیزه های لازم برای معلمان، دانش آموزان، خانواده ها و حتی مدیر برای حضور حداکثری در نظر گرفته شود.

یکی از اساتید مؤسسه آموزش و پرورش گفت: توصیه چهارم افزایش کارایی و اثربخشی آموزش از آموزش عینی (گروه بندی بر اساس سطح تحصیلات در یک دوره مشخص) است. الف. و در روزهای عادی مدرسه، اردوهای مطالعه هدفمند (سال های تحصیلی) و روش های آموزشی انعطاف پذیر تدریس شود.

وی گفت: مربیگری معلمان برای تقویت مهارت های خود برای تدریس و ارائه برنامه های آموزشی تخصصی در گروه های کوچک (یک تا چهار یا حتی هفت دانش آموز به ازای هر معلم) و برنامه های درسی خود گام مانند تدریس خصوصی. به سمت مهارت و مهارت های اساسی حرکت کنید.

تورانی در خاتمه تاکید کرد: جبران افت تحصیلی ناشی از کرونا مستلزم تدوین برنامه‌های بلندمدت و جامعی است که بر موضوعاتی مانند تامین مالی، ایجاد انجمن‌های آموزش حرفه‌ای متمرکز باشد، موضوعات و برنامه‌های مقابله‌ای را به مدیران آموزش دهیم. با سقوط یادگیری، آگاهی خانواده و جامعه، و حساسیت مضاعف و پاسخ های مبتنی بر شواهد به دست آمد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا