پرویز و احمد، حال تالار حافظ را خوب کردند

سلام آنلاین / پرس شب قبل از پایان جشنواره فیلم فجر در شیراز، دو فیلم درباره دو شخصیت بزرگ کشورمان، دوستان، سینمای شهر، فرهنگ و ادب را راضی می کند.

شامگاه 30 بهمن ماه فیلم سینمایی «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی کلید خورد. فیلم‌هایی که خیلی‌ها دوست دارند ببینند می‌خواهند درباره موضوع آن بدانند.

بیست سال پس از زلزله بم فیلمی از خاطرات دردناک کشورمان ساخته شد که در آن تلاش حماسی عده ای برای نجات جان بازماندگان ساخته شد.

قهرمان اصلی فیلم شهید احمد کاظمی است که روحیه و تجربه ای مثال زدنی دارد که در آن از دفاع ناب آموخته و کارهای نامرئی را انجام می دهد.

پرویز و احمد تالار حافظ را بهبود می بخشند

برخلاف برخی از فیلم‌های جشنواره امسال که خسته‌کننده هستند و تماشاگران برای فینال آن‌ها دقیقه شماری می‌کنند، «احمد» تا پایان بیشتر تماشاگران را مجذوب خود کرد.

اما در جلسه نقد و بررسی دو منتقد حاضر در تالار غزل ایراداتی به این فیلم وارد کردند. از جمله اینکه چرا در فیلم تمام فعالیت های اصلی 24 ساعت اول روز حادثه به پای شهید کاظمی و شریک زندگی اش نوشته شده است.

پرویز و احمد تالار حافظ را بهبود می بخشند

یکی از منتقدان با بیان اینکه چنین رویکردی در اکران عمومی می تواند واکنش منفی مخاطبان عام را به همراه داشته باشد، گفت: بدون شک شهید کاظمی در حادثه بم به عنوان الگو از خود شجاعت نشان داد. اما در فیلم مشکل به گونه ای به تصویر کشیده می شود که تلاش گروه های دیگر مثلا جمعیت هلال احمر شیراز که یکی از اولین گروه هایی است که به مردم شهر کمک می کند به کلی نادیده گرفته می شود.

از سوی دیگر اغراق و آلوده شدن فیلم به سیاست از دیگر ایرادات وارده به فیلمسازان است اما در مجموع شاهد رضایت مخاطب از احمد هستیم.

دومین فیلمی که شنبه شب روی آنتن تالار حافظ می رود «پرویز خان» به کارگردانی علی ثقفی است. فیلمی از پرویز دهداری آخرین و سرشناس ترین مربی تیم ملی کشورمان.

سعید پورصمیمی بازیگر نقش پرویزخان به وضوح توانست دل بینندگان شیرازی را به دست آورد. کارگردان در به یاد آوردن و یادآوری فوتبال دوستانش کار بسیار خوبی انجام داد تا در نهایت یک فیلم دوست داشتنی و جذاب برای جشنواره امسال ارائه کند.

پرویز و احمد تالار حافظ را بهبود می بخشند

«پرویزخان» شنبه شب علاوه بر واکنش‌های مثبت تماشاگران در تالار حافظ، در همان شب نامزد دریافت ۶ سیمرغ بلورین نیز شد.

بهترین جلوه های بصری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، رشته ای است که پرویزخان نامزد دریافت آن کرده است و باید دید آیا موفق به کسب سیمرغ در یکشنبه شب شد یا خیر.

به گزارش سلام آنلاین، بیست و سومین جشنواره فیلم فجر شیراز یکشنبه شب با انیمیشن «شمشیر و اندوه» و سپس با فیلم «باغ کیانوش» به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا