همایش «کاروان رهسپاران عصر ظهور» با حضور ۲۱۲۰ نفر برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین نیوز، همایش ملی بانوان آمبولانس با عنوان تور مسافرتی عصر ظهور با حضور ۲۱۲۰ نفر از کارکنان آمبولانس از سراسر کشور و با حضور سید مرتضی بختیاری برگزار شد. رئیس کمیته امداد و علی آقا محمدی معاون وزیر کشور برای توانمندسازی قشر مستضعف مشهد برنامه ریزی می کنند.

رئیس کمیته امداد گفت: این همایش سراسری با حضور 2120 امدادگر از سراسر کشور تحت عنوان کاروان مسافران عصر ظهور با هدف توانمندسازی بانوان مناطق کم برخوردار برگزار شد.

وی تایید کرد که: با ناویران در این برنامه سه روزه علاوه بر دوره های مختلف، امداد و نجات از کلاس هلال احمر و سایر مهارت های مورد نیاز بهره می برد.

بختیاری با تایید این که بسیاری از بانوان حاضر در این اردو زائر اولی ها بودند، تاکید کرد: امروز روز میلاد قمر است. بنی هاسیم (آ) کنار علی بن موسی الرضا (آ) با عنوان زیارت عصر ولادت قبل از ولادت امام زمان (عج)آ) و این زنان به عنوان پرچمدار در این زمینه فعالیت می کنند.

رئیس کمیته امداد در مجمع زنان سرپناه خاطرنشان کرد: طرح سنگکت 2020 در محلات کم برخوردار و مناطق محروم با همکاری هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی اجرا می شود و در این مهم همه دستگاه های اجرایی از جمله وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر نهادها در حال کار هستند.

وی تاکید کرد: تمرکز برنامه 2020 بر مناطقی است که علاوه بر محرومیت، آسیب های اجتماعی نیز دیده اند. ویژگی خاص طرح 2020 این است که جوانان رهبر جنبش هستند و آسیب ها و ناهنجاری ها با کمک جوانان اصلاح می شود.

بختیاری با بیان اینکه در این طرح همه دستگاه های اجرایی گام های ارزنده ای برداشته اند، گفت: به عنوان مثال با تلاش دولت سیزدهم با محوریت برنامه 2020 دستاوردهای زیادی در بیمه سلامت حاصل شده است.

رئیس کمیته امداد طرح 2020 را الگوی موفقیت اجتماعی دانست و افزود: بحمدالله تحولات بزرگی رخ داده و این طرح را به الگوی موفقیت در کشور تبدیل کرده است. با اجرای طرح 2020 تعداد زیادی از بازمانده ها به مدرسه بازخواهند گشت بازگشت.

دکمه بازگشت به بالا