هشدارهایی برای بازگشت از سفر و سیزده بدر / ۳۰ کیلومتر آخر را جدی بگیرید

تعطیلات نوروزی رو به پایان است و حالا آخرین گروه از مسافرانی که قصد سفر به نوروز را در زمان مناسب دارند باید به زادگاه خود بازگردند. این یک روز کاری است و بسیاری تلاش می کنند به زودی به شهر خود بازگردند. این موضوعی است که رئیس پلیس راه کشور به آن هشدار داده و از رانندگان خواسته است تا رسیدن به مقصد با احتیاط و احتیاط رانندگی کنند.

سرهنگ سیاوش محبی در گفت وگو با سلام آنلاین، وی به بازگشت مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: هر ساله با پایان تعطیلات شما نوروز به شهر خود بازمی گردد و امسال روز طبیعت به یک شنبه می رسد پس این روز را در نظر بگیرید به کارکنان ادارات، ادارات و کلاس ها شروع می شود، بسیاری از مردم سعی می کنند در اسرع وقت به مقصد برسند تا اولین روز کاری خود را در سال جدید با انرژی بیشتری آغاز کنند. این در حالی است که در برخی از تعطیلات نوروزی سال قبل زمان تعطیلات آخر هفته بود و همین امر باعث توزیع زمان برای مسافران بازگشت از سفر شد.

«در این شرایط به مسافرانی که می‌توانند بازگشت خود را به تعویق بیندازند توصیه می‌کنیم، مثلاً در تاریخ 5 آوریل به شهر خود حرکت کنند. یا مسافران زمان سفر خود را مدیریت کنند و بازگشت را به روز سیزدهم فروردین موکول نکنند و زودتر برگردند تا از ترافیک جلوگیری کنند.

محبی همچنین به 30 کیلومتری شهر اشاره کرد و گفت: چندین بار در مورد 30 کیلومتری شهر هشدار داده شده است. آمارها حاکی از آن است که در طرح نوروزی سال 1400، 57.5 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهر رخ داده است و این یک هشدار جدی است زیرا نشان می دهد راننده فکر می کند دیگر به مقصد نزدیک نیست، حتی در هر شرایطی. بدن و خسته و … به سفر خود ادامه داد. بنابراین تاکید می کنیم رانندگان باید خواب و استراحت کافی داشته باشند و با خیال اینکه دیگر به مقصد نزدیک نیست به رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی ادامه ندهند.

وی گفت: «این نگرانی ها در 22 اسفند با مراجعه بیشتر خانواده ها کمی تشدید شد.» امروز اکثر مناطق حاشیه شهر در همان منطقه و در 30 کیلومتری شهر قرار دارند، پس مراقب باشید. و تمرکز بر شهر که محدود به 30 کیلومتر است باید در آخرین روز تعطیلات به ویژه روز 13 بدر مورد توجه رانندگان قرار گیرد.

محبی افزود: در روز 13 بدر مردم باید بدانند که جابجایی مسافر در قسمت بار کامیون‌ها و کامیونت‌ها ممنوع است و بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به خسارت شود که نمی‌توان آن را زیاد رفع کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تاکید کرد: تردد در برخی از محورهای مواصلاتی کشور به ویژه در تعطیلات آخر و بازگشت از سفر باعث خستگی و عدم تمرکز راننده می شود، راننده باید برای امور مهم چاره اندیشی کند و توجه کافی به مقصد داشته باشد. ادامه دهید رانندگی کنید و فکر نکنید که در حالت خستگی و خواب آلودگی دوباره به مقصد رسیده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا