تازه های کسب و کار

دلیل هک شدن سایت های وردپرسی چیست؟

دلیل هک شدن سایت های وردپرسی چیست؟

بحث هک و امنیت یکی از موضوعات مهم شرکت های اینترنتی است. بسیاری از کسب و کارها به دلیل هک شدن جان خود را که به سختی به دست آورده اند از دست داده اند. متاسفانه در گفتگوهای مشاوره ای به نمونه های زیادی از این گونه شرکت ها برمی خوریم. اما ببینیم دلیل هک شدن سایت وردپرسی چیست؟

دلایل هک کردن سایت وردپرس

یکی از مشکلات وب سایت های وردپرسی هک شدن آنهاست، برای جلوگیری از هک شدن وب سایت های وردپرسی، تمام موارد زیر را در نظر بگیرید و از هک سریع وب سایت خود جلوگیری کنید!

میزبانی وب ناامن

همه وب سایت های وردپرس بر روی یک وب سرور میزبانی می شوند. برای شروع استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس، قطعا به میزبانی وب نیاز داریم، اما متاسفانه برخی از شرکت های هاستینگ بستر امن و مناسبی برای ذخیره داده های وردپرس ما ندارند، بنابراین در اولین قدم به میزبانی وب ایمن نیاز داریم. هاست خود را دریافت کنید! بنابراین مطمئن شوید که یک هاست خوب، سریع و مهمتر از همه امن دریافت می کنید!

از رمز عبور ضعیف استفاده کنید

در مرحله دوم باید از یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد برای حساب کاربری خود از پنل مدیریت وردپرس، FTP، کنترل پنل هاست خود استفاده کنید. با این کار کار را برای هکرها و عوامل مخرب سخت کرده و از هک شدن سایت خود جلوگیری می کنید! کشف رمز عبور برای هکرها بسیار بسیار آسان است! توصیه می کنیم از LastPass استفاده کنید.

دسترسی غیرمجاز به پوشه wp-admin وردپرس

معمولاً سفارشی‌سازی وب‌سایت وردپرس در فرانت‌اند انجام می‌شود، بنابراین هکرها همیشه سعی می‌کنند موانع را بشکنند، وارد فرانت‌اند شما شوند، داده‌ها و فایل‌های وردپرس را دستکاری کنند و وب‌سایت شما را دوباره بشکنند! برای جلوگیری از ورود هکرها، احراز هویت را به پوشه wp-admin وب سایت خود اضافه می کنید. نکته: یک رمز عبور قوی برای حساب خود انتخاب کنید!

سطح دسترسی به فایل نامعتبر است

اکنون با خطای 403 زیادی مواجه شده اید، برای رفع این خطا همیشه باید سطح دسترسی فایل های وردپرس خود را به 644 و پوشه ها را به 755 تغییر دهید. این به سرورهای وب کمک می کند دسترسی به فایل های سایت شما را کنترل کنند. اگر این کار را نکنید، هکرها به راحتی می توانند وارد شوند و فایل های شما را تغییر دهند! پس آن را بررسی کنید!

 دلیل هک شدن سایت وردپرسی
دلیل هک شدن سایت وردپرسی

وردپرس، قالب ها و افزونه ها را به روز نمی کند

هنگام استفاده از قالب آماده وردپرس حتما به این نکات توجه کنید:

برخی از افراد فکر می کنند که به روز رسانی نسخه وردپرس باعث از کار افتادن سایت و از دست دادن اطلاعات قبلی می شود! اما این اصلا درست نیست! با هر نسخه وردپرس، مشکلات و خطاهای قبلی برطرف شده است. همیشه بهتر است ابتدا از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و وردپرس را به روز کنید! اگر به روز نشود، سایت خود را آسیب پذیرتر می کنید! افزونه ها و قالب ها! بنابراین به روز رسانی خودکار را فعال کنید. برای تهیه قالب معتبر حتما به ژاکت مراجعه کنید.

از نام کاربری ادمین مدیر استفاده کنید

توصیه می کنیم از نام کاربری ادمین برای ورود به پنل مدیریت وردپرس خود استفاده نکنید. از یک نام کاربری متفاوت استفاده کنید.

استفاده از قالب ها و افزونه های اشتباه

بسیاری از وب سایت ها به جای نمونه های اصلی، قالب ها و افزونه های منسوخ شده را در وب سایت خود می فروشند و پس از مدتی کاربر متوجه می شود که تمام اطلاعات وب سایت از بین رفته و کل سایت وردپرس هک شده است! دانلود قالب ها و افزونه های وردپرس از منابع نامعتبر بسیار خطرناک است. آنها نه تنها بر امنیت وب سایت شما تأثیر می گذارند، بلکه باعث سرقت اطلاعات شما نیز می شوند!

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا