دستگاه گیرنده ایستگاهی نقشه‌برداری ایرانی راهی آلمان شد/کاهش معارضات ملکی با ابزار داخلی

یک شرکت دانش بنیان می تواند با بومی سازی گیرنده ترمینال نقشه، علاوه بر کاهش اختلافات ملکی و مراجعه به دادگاه، این محصول را به آلمان صادر کند.

شهاب پور صالح، مدیرعامل این شرکت در گفت وگو با سلام آنلاین، بر این اساس دانسته است. او گفت: «ما می‌توانیم دستگاه‌های GNSS یا گیرنده‌های پایانه را با استفاده از فناوری جهانی تطبیق و بومی‌سازی کنیم».

وی با تایید اینکه این دستگاه در دو مدل 800 و 1400 کانال تولید می شود، افزود: برای ساخت این دستگاه تمامی نقاط ضعف و قوت نمونه های خارجی را بررسی و از مزیت های موجود بهره برده و از آن استفاده کردیم. تجهیزاتی که ما ارائه می کنیم

پورصالح افزود: بنابراین می توان ادعا کرد که گیرنده ترمینال نقشه محصولی کاربردی و کامل است که بر اساس دانش بومی و تلاش محققان داخلی طراحی و ساخته شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تاکید کرد: دو مدل از این ابزار را عرضه کرده ایم که یکی از آن ها حرفه ای و توانمند مانند واقعیت مجازی اتوکد است. مدل دیگری از این دستگاه مجهز به نرم افزار کنترلر می باشد.

به گفته این محقق، محققان این حوزه برای استفاده از این برنامه باید هزینه های زیادی را صرف کنند، در حالی که با توجه به چالش هایی که در زمینه جریمه ها و حواله ها وجود دارد، دسترسی به این برنامه نیز با مشکلاتی مواجه است.

پورصالح آقای پورصالح تاکید کرد که هزینه یک اپلیکیشن خارجی 40 تا 50 هزار یورو در ماه است و ما این اپلیکیشن را با این دستگاه به صورت رایگان ارائه می کنیم زیرا دارای قابلیت های مشابه با نمونه های خارجی است.

وی با توجه به معایب مدل های خارجی یکی از مهم ترین معایب آن ها را قیمت بالای آن ها دانست و گفت که این مدل ها عموماً در کشورهای اروپایی و آمریکایی تولید می شوند و ساخت چین نیز می باشد. نمونه های چینی کیفیت پایین و قیمت پایینی دارند اما با واردات به کشور قیمت آن چندین برابر می شود. تجهیزات بومی سازی در کشور یک بخش با کیفیت است.

پورصالح مشکل سیگنال را یکی از چالش های مدل چینی عنوان کرد و یادآور شد: تجهیزات ما مجهز به واقعیت مجازی است و لیزر را نیز به آن اضافه کردیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بانیان گفت: این دستگاه آماده صادرات است و قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارد.

به گفته وی، این دستگاه به آلمان صادر شده است.

پورصالح گفت: ما نقشه ها و نقشه ها را مادر پروژه های عمرانی می دانیم زیرا هیچ پروژه ای بدون نقشه اجرا نمی شود و GNSS ابزاری است که می تواند مختصات را ارائه دهد.برای کاربران نیز مناسب است. پیشنهاد.

وی طرح های ملی کاداستر برای استفاده در دعاوی مدنی، قوه قضائیه، ثبت احوال و کارشناسان رسمی دادگستری را از دیگر بخش های این سامانه برشمرد و به مهندسان، مشاوران، ناظران و پیمانکاران و هر سازمان و نهاد دولتی نیاز داشت یادآور شد. نقشه ها می توانند از قابلیت های این ابزار استفاده کنند.

پورصالح خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مهندسان معدن یا فعالان کشاورزی که نیاز به مختصات دارند می توانند از این ابزار استفاده کنند.

مدیرعامل این شرکت با توجه به این آگاهی که به اجرای طرح کاداستر اراضی کشور اشاره دارد، افزود: بنابراین، زمین کشاورزی در حال صدور است و برای کاهش اختلافات ملکی، مختصات با دقت وارد سامانه می شود. چند سانتی متری M بنابراین در صورت وجود ادعای مربوط به زمین باید به کارشناس ثبت ارجاع داده شود و کارشناس ثبت با استفاده از ابزار GNSS به زمین مراجعه کرده و صحت اظهار را با بهره ای که می کند ارزیابی می کند. . زمین.

وی تاکید کرد: با این ابزار بیش از 90 درصد اختلافات ملکی در کشور رفع می شود و ارجاع به دادگستری را کاهش می دهد.

با تاکید بر اینکه صنعت GNSS توسط یک ایرانی به نام دکتر. جواد اشجاجی، مدیر صنعت GNSS و GPS پورصالح گفت: این صنعت قدردان زحمات محققان ایرانی است و تلاش کرده ایم این مسیر را با تلاش و کوشش ادامه دهیم. از محققان حاضر در شرکت

پورصالح در این خصوص افزود: بزرگترین کارخانه ابزار نقشه برداری کشور را در کرج افتتاح کردیم و با تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت، انتظار داریم سالانه 5 میلیون دلار از خروج ارز بکاهیم.

به گفته وی، تمامی ابزارهای نقشه برداری در این خط تولید می شود که مرحله اول گیرنده ایستگاه است، بومی سازی سه پایه از دیگر فعالیت های ما است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا