ترس از افزایش قدرت دلار بر آسیا مستولی شد

سلام آنلاین/ خراسان رضوی تایمور بایگ، مدیر اجرایی بانک DBS سنگاپور، گفت: اقتصاد بزرگتر. برای ما. ”

به گزارش CNBC، بایگ، اقتصاددان ارشد DBS، گفت: “اگر هزینه دامداری واقعاً برای سال آینده افزایش یابد، حتی کشوری مانند هند که برای خود غذای زیادی تولید می کند، صادرات خواهد کرد. عرضه مواد غذایی تا سال 2023 کمی ناامن خواهد بود. لازم به ذکر است که بحران جهانی انرژی که باعث تورم می شود، می تواند زمستانی تاریک را در آینده به همراه داشته باشد.

او گفت: «درک چگونگی حل مسئله گاز در اروپا به زودی برای من دشوار است. از سوی دیگر، چین هنوز سیاست کووید صفر را ترک نکرده است. به طور کلی بحران انرژی نه تنها مشکل گرمایش خانه هاست، بلکه عامل مهمی در تعیین دورنمای تورم مواد غذایی در سال آینده خواهد بود.

بیگ افزود: «اروپا در حال حاضر با مشکلاتی در تامین برق مواجه است، اما این بر قیمت‌های جهانی انرژی تأثیر می‌گذارد». بنابراین به نظر می رسد که تورم عرضه احتمالاً در طول سال 2023 بالا باقی خواهد ماند و پیامدهای نامطلوبی برای اقتصاد جهانی خواهد داشت.

وی گفت: اکنون جای لازم و احساس نیاز برای کشورهای آسیایی برای کمک به اقتصادهای خود از طریق اجرای سیاست های پولی وجود دارد. این کشورها برای کاهش رکود خود باید نرخ بهره را افزایش دهند.

به همین دلیل است که حتی کشوری مانند هند که امروزه مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است، هنوز در سال 2023 با موانع مهمی برای سرمایه گذاری مواجه است. البته یکی دیگر از موانع بزرگ در اقتصاد آسیا، چین به دلایل شخصی است.

ریچارد مارتین از موسسه حسابداران مدیریت (IMA) آسیا گفت: دلار در حال نزدیک شدن به اوج خود است. بانک‌های مرکزی اقتصادهای نوظهور برای افزایش نرخ بهره مناسب‌تر خواهند بود و ایالات متحده انتظار دارد سیاست‌های نزولی بیشتری داشته باشد. انتظار نمی رود ارزهای بازارهای نوظهور که برخی از آنها در سال گذشته بین 6 تا 8 درصد کاهش داشته اند، بیشتر سقوط کنند.

وی پیش بینی کرد که این ارزها در اوایل سال آینده به سطح عادی باز خواهند گشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا