به‌کارگیری نیروی حق‌التدریس آزاد جدید؛ ممنوع/ موظفی ۶ ساعت تدریس معاونین مدارس

قوانین و مقررات مربوط به توسل به زور در وزارت آموزش و پرورش بر اساس آخرین دستورالعمل های صادر شده توسط وزارت آموزش و پرورش در مورد توسعه و سازماندهی نظام آموزشی رسمی و عمومی وزارت آموزش و پرورش در سال های 1401-1401 ابلاغ می شود. سال تحصیلی.

به گزارش سلام آنلایندر بخشنامه آقای سعید عسکری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، اجرای سیاست کمی و کیفی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ساماندهی اثربخش منابع انسانی، ابلاغ شد. بهبود کمی و کیفی فعالیت های آموزشی به عنوان یک هدف محوری در نظر گرفته می شود.

در دو بخش آخر این بخشنامه، قوانین و مقررات مربوط به کار منابع انسانی تشریح شده و برخی از عبارات کلیدی در زیر آمده است:

مقررات عمومی توسل به زور در استان ها

1. بر اساس قوانین و مقررات جاری (از جمله بندهای ب و ج تبصره 20 قانون بودجه سال 1401 و ماده 6 قانون اجرایی آن) استفاده از هر نیروی جدیدی که باعث ایجاد تعهدات کاری شود تحت هر عنوان ممنوع است. و پرداخت هرگونه وجهی به این نیروها مجاز نمی باشد و مسئولیت آن بر عهده مدیر کل و رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه و شهرستان می باشد.

2. برقراری رابطه استخدامی مستقیم و هرگونه پرداخت از محل اعتبارات دولتی در زمینه سازمان بهزیستی و پزشکی یا توسل به زور تحت عنوان انجمن، تحصیل نیمه وقت (غیرقانونی)، روزمزد و …. در واحد آموزشی ممنوع و توهین آمیز است. مسئولیت استفاده و پرداخت هزینه های احتمالی را بر عهده خواهد داشت و پاسخگوی نهاد نظارتی خواهد بود.

لذا صدور انواع آگهی ها و گواهی اشتغال به کار مستقیماً از طریق مدارس و مراکز غیردولتی تحت نظارت آموزش و پرورش از قبیل مهدکودک ها و مهدهای غیردولتی، درمانگاه ها و درمانگاه های مربیان، کانون ها و مربیان. خانه از مراکز مشاوره مدارس آموزش از راه دور، انجمن اولیا و مربیان، مدارس بزرگسالان و … استفاده می شود و هرگونه پرداختی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مانند شهریه یا شهریه انجام می شود. از منابع دولتی گرفته تا این افراد توسط مدارس و ادارات آموزش و پرورش. ممنوع است و سوء استفاده محسوب می شود.

تقسیم کار به کلیه فعالیت هایی که مستلزم استفاده از نیروی کار به صورت اجباری یا غیر اجباری است فقط در چارچوب قوانین و مقررات این سیاست و کلیه قوانین و رویه های قبلی مجاز است.با توجه به استفاده از نیروی کار اراده خواهد شد. حذف و بی اثر شود. در صورت تغییر در قوانین این رویه، تغییر به صورت رسمی به اطلاع استان خواهد رسید.

4. در دانشكده هاي فني و حرفه اي استفاده از كاركنان غير ماهر در سمت مدير (تازه انتصاب)، معاون فني، استادكار صنعتگران و رئيس گروه ممنوع بوده و تقسيم كاركنان به اين فعاليت ها امكان پذير است. فقط با کار دانشجویی.

در هنرستان های تخصصی با تربیت بدنی انحصاری در صورت عدم حضور کارآموزان متخصص، استفاده از سایر رشته ها با اخذ مجوز موردی از دوره متوسطه بلامانع خواهد بود. مدیران، دستیاران فنی و روسای بخش تازه منصوب شده باید حداقل دارای مدرک لیسانس باشند.

5-در نظر بگیرید اولویت مطلق تامین نیروی انسانی در معلمان و مدیران واحدهای دولتی (مدارس دولتی، پژوهشکده ها، مراکز فرهنگی و آموزشی، اماکن ورزشی و دارالقرآن).

6- استفاده از نیروی جدید آموزشی و آموزشی آزاد (نهضت سوادآموزی) ممنوع و تخلف محسوب می شود.. همچنین مربوط به بخشنامه مورخ 5 آبان 1400 کار بندهای 1/8 و 1/9 آیین دادرسی 160150 مورخ 2 آذر 1398 عدم قبولی در آزمون داخلی مورخ. 1 مرداد 1400 در صورت نیاز به خدمات مردمی. و اعاده خدمات آنها به صورت رایگان فقط در سال تحصیلی 1401-1400 مجاز می باشد لذا کار افراد مذکور در سال تحصیلی 1402-1401 در صورت اخذ همین مجوز امکان پذیر خواهد بود.قانون.

مقررات تقسیم کار به نامزدهای اولیه و ثانویه

1. مدیر: سرپرست واحد آموزش مدارس دولتی طبق قوانین مربوطه و از نیروهای مسئول تامین می شود.

2- نایب رئیس: نایب رئیس اداره فنی و فناوری بدنی و معاونت اجرایی واحد آموزش برای هر مدرسه دولتی مطابق ضوابط این اصل 1401 می تواند ارائه دهد.

ضمناً با توجه به کمبود نیروی انسانی و متناسب با نقش ها و مسئولیت های رئیس واحد آموزش و پرورش مندرج در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان این کشور نیاز به برنامه ریزی به گونه ای است. معاونت آموزش فنی، مهارت های عمومی و اطلاعات و کلیه معاونین اجرایی (به استثنای منشی سابق که به معاونت اجرایی منتقل شده است) موظفند به مدت شش ساعت در هفته در مدرسه تدریس کنند.

تبصره: صدور اخطاریه قهری به مدیران و معاونین به طور همزمان ممنوع است.

ضوابط استخدام معلم ابتدایی

در هر دبستان 24 ساعت کار معلم به دو ساعت مربوط به درس تربیت بدنی تقسیم می شود. لازم به ذکر است در دو ساعت ذکر شده از معلم تربیت بدنی استفاده خواهد شد.

تخصیص دو ساعت تربیت بدنی در صورتی امکان پذیر است که مؤسسه ای متولی تربیت بدنی باشد و در سایر دوره ها تدریس اضافی در مورد تربیت بدنی وجود نداشته باشد در غیر این صورت این دو ساعت تدریس به عهده معلم می باشد.

برای جلوگیری از ایجاد اخطار موقت (دو ساعته)، معلمان تربیت بدنی در مدارس با ساعات کاهش یافته در اولویت قرار گیرند.

– استفاده از معلمان تربیت بدنی به عنوان معلم پایه ممنوع است.

– در مدارسی که فقط چند نمرات دارند. استخدام معلم تربیت بدنی ممنوع

نیروی کار لازم تیم آموزشی و تربیتی را به سه سطح آموزشی تقسیم کنید

تقسیم کار مورد نیاز تیم های آموزشی و پرورشی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان پس از تامین نیروی لازم برای مدارس طبق بخشنامه شماره 189983 مورخ 27 بهمن 1396 طی سال تحصیلی 1400-1401 معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع. وزارت مربوطه اعلام خواهد کرد.

تبصره 1: لازم به ذکر است تقسیم کار غیر اجباری فقط در دوره های ابتدایی امکان پذیر است و نیروی انسانی مورد نیاز برای دوره های مختلف محدود می باشد. همچنین به کارگیری بازنشستگان در این گروه از فعالیت ها (به جز مدارس ابتدایی) ممنوع است.

تبصره 2 : اختصاص ساعت برای گروه آموزش متوسطه اجباری نیست ولی در صورت عدم وجود حد نصاب اجباری با محدودیت زمانی صرف نظر از جنسیت وجود ندارد و کمبودهای جبران ناپذیری در کلاس وجود ندارد. خرید خدمات آموزشی در قسمت مربوطه) در سقف تفاهم نامه توسعه سالانه استان امکان پذیر خواهد بود.

تبصره 3: سقف ساعات کار در گروه آموزش 50 درصد ساعات کار کارکنان می باشد.

نحوه تضمین و تعادل نیروی کار

با توجه به سیاست راهبردی «بهبود مدیریت منابع» در برنامه درسی و ادامه برنامه ساماندهی و ارتقای منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در سال 1400; با عنایت به مفاد این شیوه نامه نحوه تحویل و استفاده از نیروی انسانی مورد نیاز ناحیه آموزشی در سال تحصیلی 1400-1401 به ترتیب زیر تعیین می شود:

1- سازماندهی بهینه و استفاده کامل از ساعات مورد نیاز کلیه پرسنل شاغل در مرحله حذفی پیش دبستانی 1401-1402 مورد تاکید قرار می گیرد. به گونه ای که تا حد امکان هیچ نیرویی در چرخه آماده سازی و کار کامل (بدون کسری زمانی مورد نیاز) باقی نماند.

2. اعلام نیاز نیروی کار و واحدهای آن در مقطع متوسطه اول و دوم به صورت مشترک انجام خواهد شد.

با عنایت به مفاد بند 6 مفاد طرح طبقه بندی مشاغل معلمان که موجب محدودیت حجم کار دانش آموزان مقطع متوسطه در مقطع ابتدایی (خصوصاً در ابتدای سال دوم) می شود، برای کارگروه استانی ضروری است. برای رسیدگی به نیاز به استخدام کارکنان ثانویه. کوتاهی های مورد نیاز در مدارس ابتدایی رایج است.

با دوره های تخصصی (خوشه ای) در پایه های پنجم و ششم، طبق دستورالعمل مربوطه که از سوی معاونت ابتدایی اعلام می شود، زمین مساعد و سهولت کار بیش از پیش فراهم می شود. علاوه بر این، در صورت انتقال یک نفر از کارکنان مدرسه متوسطه تمام وقت (بدون سابقه خدمت در مقطع ابتدایی) به مدرسه ابتدایی، باید ترتیبی اتخاذ شود تا از انتصاب آنها به عنوان مدیر و معاون دبستان محافظت شود.

4- در مناطقی که معلمان تربیت بدنی کلیه ساعات تربیت بدنی دوره ابتدایی را پوشش نمی دهند، دو ساعت باقیمانده تدریس تربیت بدنی بر عهده معلمان همان کلاس می باشد.

5. برای جلوگیری از ایجاد اطلاعیه های موقت (دو ساعته)، سازماندهی معلمان تربیت بدنی منطقه/منطقه در مدارس با ساعات کاهش یافته در اولویت قرار گیرد.

6. رهبری برنامه انتقال جغرافیایی نیروها در حوزه آموزش به عهده گروه استانی می باشد. لذا تعیین الزامات و الزامات نیروی کار در سامانه حواله بر عهده معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع است.

7- کلیه نیروهای آموزشی که حق بازنشستگی پس از شروع سال تحصیلی را دارند در صورت نیاز ناحیه به درخواست خود و با تایید کمیته راهبری توسعه منطقه/منطقه و تایید استان باید زمان بازنشستگی خود را اعلام کنند. تا پایان سال تحصیلی به تاخیر بیفتد.

8. در مناطقی که با کمبود نیروی آموزشی مواجه هستند، از انتصاب کارکنان گروه معلمان به سمت مدیریت واحد آموزش (معاونت مدیر)، معاونت کیفی و پست های اداری خودداری شود.

9- انتصاب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و نیروی آزمایشی (ماده 28) با کمتر از پنج سال تجربه تجربی در پست های اداری مصوب ممنوع است.

10. تقسیم کار در پست های مدیران و معلمان را در اولویت قرار دهید و تا زمانی که به معلمان تقسیم کار به سایر فعالیت های بی ربط داده نشود.

11. در هنرستانها امکان صدور اخطاریه به رئیس گروه دانش آموزی و معلمان در خصوص موضوع کلاس در حال آگهی وجود ندارد.

لازم به ذکر است پرداخت شهریه از جمله صدور اخطاریه غیر اجباری به معلمان مقطع ابتدایی که از ساعات کاهش یافته استفاده می کنند، تنها در صورتی امکان پذیر است که نیرو دارای کسری وقت اجباری / گروهی (در مدارس ابتدایی جنسیتی) باشد. یک مشکل) در سطح منطقه ای نیست. از سوی دیگر، تا زمانی که نیروی نیمه وقت لازم در منطقه وجود داشته باشد و از ظرفیت آموزشی مورد نیاز نمایندگان، مربیان و مشاوران به اندازه کافی استفاده نشود، امکان تخصیص ساعات غیرضروری وجود ندارد.

توجه داشته باشید – معلمان چند سطحی روستاییدر صورت حذف 20 سال از خدمات آموزشی، غیر اجباری بودن تخصیص پاره وقت به دلیل کاهش، محدود به خود این معلمان نمی شود.

13. صدور اخطاریه اجباری برای معلمان دوره ابتدایی (به استثنای معلمان کلاس چند رشته ای) که از کاهش ساعت به مدت 20 سال خدمات آموزشی در یک منطقه استفاده می کنند، زمانی امکان پذیر خواهد بود که ساعات تدریس برای معاونین مدرسه اجباری باشد. بدن و قدرت را با کسری از زمان مورد نیاز ناحیه مورد استفاده تمرین دهید.

به گزارش سلام آنلاین، متن کامل بخشنامه از طریق این لینک قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا