افزایش ۴۵ درصدی انتقال زندانیان به نزدیک‌ترین زندان به محل سکونت

به گفته دادستانی، سال گذشته 1750 درخواست برای انتقال زندانیان به نزدیکترین سرپناه ارائه شد و با 1561 پرونده موافقت شد که نسبت به سال 1401 افزایش 45 درصدی داشته است.

به گزارش سلام آنلاین، اولین جلسه کاهش تعداد مجرمان و ساماندهی زندانیان در تهران با حضور علی صالحی، دادستان تهران، سید حشمت الله حیات الغیب، مدیرکل زندان های استان تهران به عنوان جمعی از معاونان دادستان برگزار شد. و بازرسان نواحی 32 گانه دادسرای عمومی و انقلاب تهران در تالار دادستانی تهران برگزار شد.

صالحی در این نشست با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر کاهش تعداد مجرمان گفت: در سال گذشته با برنامه ریزی مدون با هدف کاهش تعداد مجرمان و ارتقای وضعیت زندانیان کارهای زیادی انجام شده و نتایج خوبی حاصل شده است. در راستای برنامه ریزی انجام شده برای دستیابی به تحول و مستندسازی برتری قوه قضائیه اولین جلسه در سال جاری در این حوزه برگزار شد.

دادستان تهران ضمن تشریح دستاوردهای دادستانی تهران در حوزه مدیریت زندان، از کسب رتبه برتر تهران در زمینه انتقال زندانیان به نزدیکترین زندان خبر داد و افزود: پس از 1750 مورد درخواست انتقال زندانیان براساس ضوابط موجود، 1561 مورد به تایید نزدیکترین محل سکونت رسید که نسبت به سال 1401 و از این نظر استان تهران 45 درصد افزایش داشته است. به عنوان بهترین استان کشور شناخته شده است.

صالحی گفت: فروردین ماه امسال 54 زندانی برای رسیدگی به این پرونده اعزام شدند. وی یادآور شد: بر اساس سیاست دادگاه در خصوص کاهش مهلت دادرسی، برای 548 نفر از زندانیان در حوزه های مختلف دادسرای تهران، جلسات الکترونیکی تشکیل شد و میانگین تعداد جلسات 91 درصد کل جلسات رسیدگی است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از افراق یک ظرفیت مهم برای کمک به آزادی زندانیان واجد شرایط است، اظهار داشت: در فروردین ماه امسال در مجموع 217 درخواست برای بهره مندی زندانیان از افراق دریافت شده و تاکنون 30 درخواست دریافت شده است. تایید کرد که 20 درصد نسبت به همین میزان در ماه گذشته افزایش یافته است و پیشنهادات دیگری در انتظار است.

صالحی گفت: در فروردین ماه امسال، همکاران دادگستری ما در نواحی مختلف دادسرای تهران 122 بار برای ملاقات با زندانیان و حل و فصل درخواست‌ها و مسائل بدون واسطه، به زندان تهران مراجعه کردند.

دادستان تهران نیز در این دیدار بر تسریع در تعیین تکلیف متهمان دستگیر شده تاکید کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا