اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به نمایندگان بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آخرین تاییدیه و به‌روزرسانی‌های دور سوم واکسن کووید-۱۹ و واکسن مسافری مورد تایید کمیته ملی واکسن کووید-۱۹ را اعلام کرد.

به گزارش سلام آنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، در متن این نامه آمده است: مورخ 8/11/1300 در خصوص ایمن سازی مسافران به روز شده مطابق با تاییدیه. کمیته ملی واکسیناسیون کووید مورخ 16/10/1400 به شرح زیر است:

کسانی که اولین و دومین واکسن غیرفعال را دریافت کردند (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوایران برکات) باید برای بار سوم واکسینه شوند، اگرچه ممکن است آسترازنکا یا پاستوکوکوس پلاس را نیز دریافت کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم با AstraZeneca واکسینه شده اند می توانند برای اولین بار واکسن AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V را دریافت کنند (مانند Sputnik Light).

کسانی که برای بار اول و دوم با اسپوتنیک وی واکسینه شده اند، ممکن است برای بار سوم با Astraznka یا Pastococcus Plus واکسینه شوند.

– برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی واکسیناسیون پاستوکوک در دو شهر که 3 دوز دریافت کرده اند، نوبت چهارم (یادآوری) باید 6 ماه پس از نوبت سوم با واکسن پاستوکوکس پلاس داده شود.

کسانی که دو دوز واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده‌اند و به دلیل نیاز به سفر، مایلند دو نوبت آسترازنکا را با رضایت و سند سفر دریافت کنند و دو نوبت آسترازنکا را با فاصله قابل توجهی مصرف کنند. کمی جدا. بین شیفت ها ماه ها فاصله بگیرید.

افرادی که 2 دوز واکسن اسپوتنیک وی را به دلیل نیاز به سفر دریافت کرده اند، پس از دریافت رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه می توانند 2 دوز آسترازنکا را دریافت کنند. مطالعه باید توسط کمیته اخلاق تایید شود.

افرادی که با اولین و دومین پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) واکسینه شده بودند، می‌توانستند همان واکسن را برای بار سوم دریافت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا