اخذ اقدامات قضایی مناسب پیرامون تحریم‌های ظالمانه آمریکا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخذ اقدامات قضایی مناسب پیرامون تحریم‌های ظالمانه آمریکا - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جلسه رئیس کل دادگستری کشورهای عضو دیدار و گفتگو کرد. بریکس وی که در شهر سوچی روسیه برگزار شد، ضمن قدردانی از میهمان نوازی گرم و آبرومندانه رئیس دیوان عالی فدراسیون روسیه و زحمات بسیاری برای برگزاری این نشست، گفت: این نشست می تواند نتایج موثر و عملی را برای کشورهای عضو به همراه داشته باشد. در نتیجه، اجازه دهید برای مردم کشور ما منفعت داشته باشد.

وی پیش از آغاز سخنان خود، یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور و همتایان وی را گرامی داشت و گفت: بر خود لازم می دانم که یادی از شهادت حضرت آیت الله دکتر جناب آقای دکتر داشته باشم. رئیسی، رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران و ایثارگری. دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه اسبق ایران در این نشست بریکس ایمان آوردند و برای توسعه و تقویت آن تلاش کردند، روحشان شاد و قرین رحمت الهی باد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه اظهار داشت: کشورهای عضو بریکس این سازمان با بیش از نیمی از جمعیت جهان و 28 درصد از اقتصاد جهان، بزرگترین سازمان اقتصادی-تجاری بین المللی است که خارج از چارچوب یکجانبه گرایی با حضور کشورهای بزرگ عمل می کند. جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل حوزه ها و منافع فراوان در کنار سایر اعضا به عضویت دائمی این گروه درآمده است. در واقع این عضویت می تواند در تقویت همکاری های ایران با اعضا و افزایش نفوذ آن در عرصه بین المللی موثر باشد.

وی گفت: این دیدار در زمان و مکانی برگزار می شود که متأسفانه ماشین کشتار صهیونیستی بیش از 120 هزار نفر را در نوار غزه به مدت 8 ماه قتل عام و مجروح کرده است که بیشتر آنها کودک و زن بودند. و جنایات علیه بشریت به نسل کشی، جنایات جنگی و پاکسازی نژادی و قومی تبدیل شد. متأسفانه اقدامات رژیم علیه قوانین بین المللی، حقوق بشر و حقوق کیفری بین المللی متأسفانه بی سر و صدا و با کمک یا حمایت مستقیم دولت آمریکا و سایر کشورهای مدعی حقوق بشر انجام شده است.

جامعه جهانی باید برای توقف جنایات صهیونیست ها گام های مشخصی بردارد

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: امروز افکار عمومی جهانی در کشورهای اسلامی و غیرمسلمان وجدان خود را برای محکومیت این جنایات و حمایت از مردم فلسطین که هدف ظلم و ستم قرار گرفته اند بالا برده اند، اما شما خواستار آزادی در غرب هستید کشور. ایالات متحده در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز است. در این شرایط جامعه جهانی باید برای توقف جنایات صهیونیست ها گام های مشخصی بردارد.

با تشکر از اقدام قانونی دولت آفریقای جنوبی، بنیانگذاران بریکسوی در طرح شکایت به دیوان بین المللی دادگستری گفت: این اقدام از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. با استفاده از این فرصت، از کشورهایی می‌خواهم که بر اساس مبانی قانونی خود، صلاحیت لازم برای رسیدگی به جنایات مقامات صهیونیستی را داشته باشند تا در دادگاه‌های ملی خود پرونده تشکیل دهند.

رئیس دیوان عالی کشور موضوع دیگری را تأیید می کند که برخی از اعضا بریکس او گفت که آنها برخلاف قوانین بین المللی، حقوق بشر و مفاد منشور سازمان ملل با تحریم های یکجانبه از سوی ایالات متحده و برخی از متحدانش روبرو هستند. دادگاه های کشورهای عضو بریکس من از آنها می‌خواهم که در چارچوب قوانین و اختیارات موجود در دادگاه‌های ملی خود، علیه نویسندگان و عاملان این تحریم‌های غیرقانونی و غیرقانونی، اقدامات قضایی مناسب انجام دهند و اقدامات آنها را مغایر با قوانین بین‌المللی بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در خصوص موضوعات کلیدی از جمله تحکیم سنت های قضایی، حفظ حقوق اجتماعی شهروندان، حمایت از حقوق سرمایه گذاران و حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی در دادرسی کیفری توضیحات مفصلی ارائه کرد. دستور کار این جلسه برای بحث و بررسی.

«در جمهوری اسلامی ایران وحدت سنت دادگاه و ایجاد رویه واحد قضایی بر اساس اصل ۱۶۲ قانون اساسی بر عهده دیوان عالی کشور است که نقش مهمی در تأمین مصالح مردم دارد.» او گفت. . اجرای عدالت و جلوگیری از اجرای خودسرانه قانون. رأی وحدت رویه دیوان عالی این کشور مانع از نتیجه گیری متفاوت و متفاوت قانون شده و موجب بی نظمی و عدم تشتت انتخابات و سردرگمی در دادگاه ها می شود.

تبیین اقدامات یکسان سازی قوه قضائیه در قوه قضائیه ایران

او گفت: «دیوان عالی در ایران نه تنها برای اجرا در همه دادگاه‌های سراسر کشور رأی صادر می‌کند، بلکه شورای عمومی تجدیدنظر و تصمیم‌گیری را نیز در این شورا تشکیل می‌دهد». نقش مهمی در هدایت دادگاه ها در جهت حل و فصل شکایات و مسائل، تصمیمات و احکام عادلانه و قانونی دارد. از سوی دیگر، نظارت و نظارت بر روند انتخابات در محاکم و صدور دستورالعمل از سوی رئیس دیوان عالی کشور از دیگر روش های تحکیم سنت های قضایی در دستگاه قضایی ایران است.

وی افزود: حمایت از نظام قضایی حقوق شهروندی شهروندان بر اساس اصل تساوی در مجازات همه افراد در نظام حقوقی ایران توسط قانونگذاران تضمین و تضمین می شود. ب ناشی از اصل ج طبق ماده 19 این قانون، مردم ایران از هر نژاد، رنگ، قومیت، زبان، قانون، قومیت، مذهب و آزادی مذهب از حقوق مساوی برخوردارند. شخصی و تعالیم دین پیرو دین آنهاست.

حمایت قضایی از ایرانیان

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیش از 45 مرکز، یکی از بزرگترین مراکز پذیرش پناهندگان در مدت طولانی است. اکثر زمانی در جهان و پناهگاهی امن برای مهاجران و پناهندگان است. میزبان بیش از 5 میلیون افغان در ایران است. با توجه به سیاست های مترقی و همه جانبه دولت جمهوری اسلامی ایران، پناهندگان مستحق تحصیل، بهداشت و معیشت هستند که نه تنها به بقای آنها کمک می کند، بلکه به پیشرفت آنها نیز کمک می کند. تخمین زده می شود که 96 درصد از پناهندگان در ایران در شهرها و روستاهای نزدیک جامعه میزبان ایرانی زندگی می کنند. در قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مهاجرین افغانستانی و سایر اتباع خارجی حق دارند اجازه در قانون آیین دادرسی کیفری و سایر مقررات ایجاد کننده و ضامن آنها، دیوان عالی کشور نیز به همان شیوه ای که با ایران در موارد عدم رعایت حقوق بشر و آزادی های اساسی خارجی ها توسط دادگاه ها برخورد می کند، اتباع خارجی را راهنمایی و کنترل می کند.

وی در خصوص اهمیت حمایت از حقوق سرمایه گذاران گفت: در قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به حمایت از حقوق سرمایه گذاران توجه ویژه ای شده است و به همین دلیل مسئولیت ارائه تسهیلات عادلانه و متناسب را بر عهده دارد. و ایجاد شغل برای همه مردم و رفع نیازهای اساسی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران. بر اساس ماده 114 قانون آیین دادرسی کیفری، ممانعت از کلیه یا قسمتی از فعالیت های خدماتی یا تولیدی از قبیل تجارت، کشاورزی و کارگاه ها، کارخانه ها و شرکت های بازرگانی ممنوع است. در عین حال به منظور حمایت از سرمایه گذاران و به منظور تسهیل در فعالیت بخش خصوصی و توسعه رقابت اقتصادی و کاهش ریسک در بخش سرمایه گذاری، شورایی به نام شورای رقابت برای جلوگیری از حضور بخش خصوصی تشکیل شد. انجام دادن. در هنگام ورود به بازار نگران انحصار و انحصار بوده و در ترکیب این شورا قاضی دیوان عالی کشور حضور دارد و بر فرآیندهای مربوطه نظارت دارد.

قوه قضائیه ایران به موازین حقوق بشر پایبند است

حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی در دادرسی کیفری موضوع مهم دیگری بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس دیوان عالی کشور در این زمینه گفت: قوه قضاییه ایران به معیارهای دوگانه حقوق بشر پایبند است در دادگاه که به نگرش ضابط و مقامات و نگرش مراجع قضایی نسبت به اتهامات و تحقیقات در دادسرا می پردازد و دیگری در مرحله تعقیب است. تعقیب و اجرای این حقوق در دادرسی کیفری تضمین و رعایت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری مهم ترین تضمین ها در دو مرحله ذکر شده را رضایت مردم عنوان کرد و گفت: حق ارتباط با افراد تحت نظر و متهمان با خانواده های خود برای اطلاع خانواده، اقوام و اقوام است. متهم در مورد دلایل و مکان های تحت نظر، عدم توانایی در دستگیری توسط افسر ممنوعیت آزار و اذیت احترام و حیثیت بازداشت شدگان و بازداشت شدگان ممنوعیت احضار یا احضار افراد بدون دلیل کافی احترام به حیثیت و کرامت انسانی متهمان و زندانیان حق آگاهی از موضوع ادله تعقیب و توضیح آن. متهمان به صورت صریح، دقیق و فوری با ارائه وکیل و کمک شما برای افراد دارای معلولیت مالی، لزوم حضور وکیل در راستای لزوم حضور متهمان در دادرسی، در اصل سند در مرحله تجدیدنظر یا تجدیدنظر، حق اعاده دادرسی نسبت به رای نهایی در مورد محکومیت کیفری، حق زندانیان برای دریافت مراقبت و درمان رایگان پزشکی، دسترسی به مزایای آموزشی، علمی، سرگرمی و اطلاعاتی پیشنهادهای ویژه. دادگاه ها برای رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان و پرداخت غرامت و خسارت وارده به تحقیقات مقدماتی در دادسرا، قرار منع تعقیب یا آزادی آنها در دادگاه صادر شد. این یکی از مهمترین موارد است.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس و موضوعات ارائه شده در آن بتواند در تثبیت رویکرد و یا تقریب آنها و همچنین بهبود عملکرد و رویه دیوان عالی کشور موثر باشد. اعضا در به کارگیری موضوع این نشست و تجربیات ارزشمند هر کشور برای سایر اعضا، Reflect و Forward هستند.

دکمه بازگشت به بالا