ابوطالبی: بازگشت به دوقطبی جنگ سرد در حال شکل‌گیری است

به گزارش رسانه آنلاین، مشاور سیاسی روحانی نوشت:

با امضای درخواست عضویت در ناتو توسط فنلاند، نسل جدیدی از بازگشت به جنگ سرد دوقطبی در حال انجام است. تحولی که در دیدارهای رهبران آنها با رئیس جمهور ایالات متحده و “انتقال از حلقه ای به حلقه دیگر” تعیین کننده “تغییر تاریخی در سیاست های دو کشور” بی طرفی و عدم بی طرفی خواهد بود. جمعی توافق.

از سوی دیگر، روسیه به بسته شدن کامل مسیر دریایی بالتیک “عمق جدیدی” خواهد افزود و تنها بزرگراه نیمه بسته دریایی در دریای ژاپن و با دو نقطه استراتژیک کالینینگراد و ولادی وستوک باقی خواهد ماند. استقرار هسته ای کوتاه برد در کالینینگراد.

اما نوآوری به این محدود نخواهد شد. همچنین سازمان پیمان امنیت جمعی و همکاری شانگهای شانگهای را در معرض آزمایش خطرناکی قرار خواهد داد. آزمایش های همسویی SCTO و SCO ممکن است نام ها و نمادهای جدیدی مانند پیمان ورشو، همکاری و کمک متقابل علیه ناتو داشته باشند!

اقدامی که به سرعت جهان را به شرق و غرب تقسیم می کند و دیوار برلین را بازسازی می کند. از این رو، امید است که رهبران هر دو سازمان، به ویژه چین و هند، با احتیاط بیشتری به این بحران خطرناک سقوط کنند و به «جنگ سرد قرن بیست و یکم» بپیوندند که شکل جدیدی را با روسیه آغاز کرده است. تهاجم اوکراین و به ویژه، جنبش غیرمتعهدهای شانگهای (SCO) را از یک سازمان کاملاً امن ضد تروریسم به منبع درگیری و خصومت بین کشورها و اصلاح جنگ سرد قرن بیست و یکم تبدیل نکنید. آنها باید به خاطر داشته باشند که “دیوار برلین و دیوار بزرگ” در تاریخ فرو ریخته است.

311311

دکمه بازگشت به بالا