فرهنگ و هنر

ابلاغ دستورالعمل های جدید ساترا به پلتفرم ها

دو دستورالعمل “روابط تجاری در رسانه های صوتی و تصویری” و “نمایشگاه رسانه ای و حمایت از رقابت در رسانه های صوتی و تصویری” مربوط به رسانه های صوتی و تصویری است.

به گزارش سلام آنلاین به نقل از روابط عمومی ساترا؛ سازمان تنظیم مقررات رسانه های سمعی و بصری (SATRA) دو دستورالعمل «روابط تجاری در رسانه های سمعی و بصری» و «عادلانه رسانه و حمایت از رقابت در رسانه های سمعی و بصری» را ایجاد کرده است. پیرو این دستورالعمل با تایید پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما به اطلاع عموم رسانه های صوتی و تصویری رسید.

پیش‌نویس دو دستورالعمل «روابط تجاری در رسانه‌های صوتی و تصویری» و «عدالت رسانه‌ای و حمایت از رقابت در رسانه‌های صوتی و تصویری» که قبلاً توسط ساترا امامیان، رئیس‌جمهور سابق در هشتمین جلسه کمیته مدیریت صدا و تصویر ارائه شده بود، ارائه شده بود. /10/1400. در این جلسه مقرر شد طی مکاتباتی با اعضای کمیسیون نظرات احتمالی در خصوص این طرح ها اخذ شود.

با توجه به طی مراحل قانونی در این خصوص اعم از نظرات خاص و مردمی، با موافقت رییس صدا و سیما دستور ابلاغ دستورالعمل فوق صادر شد و ساترا نیز با رسانه ها تماس گرفت.

هدف از ایجاد و نظارت بر این مقررات، تقویت مقررات مؤثر ساترا در این حوزه حساس و رفع نگرانی های حاکمیتی است.

برای مشاهده متن این دو دستورالعمل به لینک زیر مراجعه کنید.
https://b2n.ir/m25824

https://b2n.ir/n90845

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا