«آبله آلاسکایی»؛ از علائم تا چگونگی گسترش

ثبت تلفات آبله مرغان آلاسکا در “آلاسکا” آمریکا نگرانی هایی را در مورد شیوع و احتمال مرگ ناشی از ویروس اخیرا کشف شده افزایش داده است.

به گزارش سلام آنلاین، مقامات بهداشتی در ایالت آلاسکا آمریکا به مدت 9 سال از ویروس غیرمعمولی که علائم نادر و خفیفی را در منطقه “فیربنکس” آلاسکا ایجاد می کند، آگاه بودند. با این حال، موارد اخیر در ایالت که باعث مرگ یک مرد می شود توجه را به این بیماری جلب کرده است.

طاعون آلاسکا چیست؟

آبله مرغان آلاسکا متعلق به خانواده‌ای از ویروس‌ها به نام «پوکس ویروس» است که می‌تواند حیوانات و انسان‌ها را آلوده کند. بیشتر این ویروس ها باعث آبله مرغان یا زخم های پوستی می شوند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از آنها خطرناک تر در نظر گرفته می شوند.

آبله مرغان احتمالاً شناخته شده ترین بیماری ناشی از چنین ویروسی است. با این حال، سایر اعضای خانواده ویروسی از جمله آبله مرغان، سرخک، اوریون و سرخجه کم و بیش شناخته شده هستند.

آبله آلاسکا، اولین موردی که در سال 2015 یافت شد، بیشتر در پستانداران کوچک، از جمله موش قرمز، جونده کوچک بومی آلاسکا، یافت می شود. با این حال، مقامات بهداشتی می گویند حیوانات خانگی مانند سگ و گربه نیز می توانند ناقل این ویروس باشند.

علائم آبله آلاسکا چیست؟

افراد مبتلا به آبله مرغان در آلاسکا دارای یک یا چند توده یا بثورات پوستی و همچنین درد مفاصل یا عضلانی و همچنین تورم غدد لنفاوی هستند.

تقریباً همه بیماران علائم خفیفی دارند که پس از چند هفته خود به خود برطرف می شوند. با این حال، افراد با سیستم ایمنی ضعیف ممکن است در معرض خطر بدتر شدن علائم باشند.

آبله مرغان چگونه در آلاسکا پخش می شود؟

به گزارش یورونیوز، مقامات معتقدند این ویروس از طریق تماس با حیوانات آلوده منتقل می شود.

تا به امروز، هیچ مورد مستندی مبنی بر انتقال آن از فردی به فرد دیگر وجود نداشته است، اگرچه سایر ویروس های این خانواده در صورت تماس فردی با زخم، پوست فرد دیگر، قابل انتقال هستند. بنابراین، سازمان بهداشت آلاسکا به بیمار توصیه کرد که زخم را با باند بپوشاند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا